דופק חרקות: פלד בוחר עשרה שירים שהשפיעו על אלבום הבכורה שלו

במוד של למונייד. פלד. צילום: ניר אמיתי
במוד של למונייד. פלד. צילום: ניר אמיתי

עשר שנים אחרי שהוציא את אלבום הסולו הראשון שלו, "ח.ר.ק.ו.ת", פלד חוזר אחורה ונזכר בשירים והאמנים שהשפיעו עליו. הלהיט הכי גדול בראפ הישראלי, הזמרת שעשתה לו שיעורים בפיתוח קול והאלבום שבטופ 5 שלו, מבלי שהוא מבין מילה ממה שאומרים בו

18 בנובמבר 2022

Cypress Hill – Hand On the Pump

ב"כסף ותהילה", הפתיחה של חרקות, עשיתי הומאז׳ ל״לה לה לה״ שבשיר הזה של סייפרס.

Gucci Mane – Lemonade

באותה התקופה שוחט, כהן ואני היינו באטרף על הראפר הזה מאטלנטה, ואני לא אשכח כמה שאנשים לא הבינו את הראש שלנו. היום גוצ’י נחשב הסנדק של הגל החדש של ההיפ הופ והטראפ.

אבי דן – נערה מדליקה

השיר המקורי שממנו סומפל ״נערה מדליקה״. כשאישרנו את הסימפול אמרו לנו שהלחן עממי, ואחרי שהאלבום יצא פנה אלינו בחור יווני שטען שהוא הלחין את השיר, ומסתבר שהוא צדק. אם הייתי זוכר את השם שלו, הייתי שם את השיר היווני.

פורטיס – את לא

אם בסמפולים עסקינן, סמפלנו את ״את לא״  לשיר ״לא טוב״. השיר של פורטיס הוא נכס צאן ברזל בתולדות הרוק הישראלי, והוא התלבש על הסטייל שלי ושל ההופעה כמו כפפה. ופורטיס הוא המלך, גם בא להתארח באחת מההופעות שלי, שזה חלום שהתגשם.

מוקי – מי אמר אני

שמע ישראל, אחת מהקלאסיקות של ההיפהופ הישראלי, הכי גדולות לדעתי. טחנתי בתיכון את האלבום הזה בלופים. והיה לי הכבוד לארח את מוקי בשיר האחרון של ״חרקות״.

אסתר רדא – Life Happens

ואם בשיתופי פעולה עסקינן, בשיר ״מלודי״ אירחתי את אחותי אסתי, שבאותה תקופה התחילה לעבוד על הפרוייקט שלה. סקופ קטן: אסתר עשתה לי כמה שיעורי פיתוח קול, ולימדה אותי הרבה דברים שלא ידעתי בתור ראפר בור.

Saian Supa Crew – Raz de Maree

"KLR" בטופ 5 מהאלבומים הכי טובים שלי, ועדיין אין לי מושג על מה הם מדברים שם בראפ. מאוד השפיע עליי בתקופה של חרקות.

UGK – Diamonds & Wood

אחד ההרכבים שהכי השפיעו עליי ועל הסגנון שלי בראפ. ההיפ הופ הדרומי הוא מבחינתי הכי מקורי, והסגנון שאני הכי מתחבר אליו. UGK הם ללא ספק ההשראה הכי גדולה ללהיט שלי "באסים בבאגז". גם לנושא של השיר, וגם לפזמון עם הפיץ׳ הנמוך.

סאבלימינל והצל – הפינאלי

ללא ספק הלהיט הכי גדול בהיפ הופ הישראלי, שאותו הפיק אורי שוחט הגאון, שגם עבד איתי ועם כהן על האלבום. השיר "כף כף" התחיל מסמפול שיש בו כפיים, ויש מצב שבאותה תקופה קיוויתי שכף כף יהיה להיט כמו הפינאלי. לצערי זה לא קרה, אבל זה עדיין שיר שלי שאני מאוד אוהב.

בני אלבז – חוזר הביתה

מעבר לזה שבקליפ של חרקות אני חוזר הביתה ומצלם את השכונה שבה גדלתי, בני אלבז באותה התקופה שר לאריה דרעי ״הוא זכאי״, וזה נתן לי השראה לפזמון של ״הוא זכאי״ שלי. להגיד שאני זכאי ולהתעסק בכל הביקורות שספגתי באותה תקופה. חשוב לציין שאני באמת זכאי בכל ההאשמות, ודרעי ישב בכלא.

פלד יחגוג עשור לאלבום הבכורה שלו, "ח.ר.ק.ו.ת", ב-26.11 בהופעה מיוחדת במועדון הבי-סייד, עם אירוח מיוחד מאורטגה. לפרטים נוספים וכרטיסים