שופינג בפריז: 10 חנויות מומלצות

חנויות וינטג', בתי כלבו עצומים, רשתות מוכרות ומעצבים צעירים - בפריז יש הכל מהכל. המדריך לשופינג מוצלח בפריז

שופינג בפריז. אילוסטרציה: שאטרסטוק
שופינג בפריז. אילוסטרציה: שאטרסטוק

שופינג בפריז הוא קצת כמו בור ללא תחתית. כדאי מאוד לבוא מצוידים בסולם אחרת אי אפשר לדעת איך תצאו מפה, אבל כנראה שעם אובר-וויט. בין אם רשתות ענק אירופאיות כמו אייץ' אנד אם, זארה וכו', בין אם חנויות וינטג' שוות ליודעי דבר ובין אם שווקים מקורים – הכל מהכל נמצא בעיר האורות ש"שיק" הוא שמה השני. הנה 10 החנויות המומלצות והשוות לסיבוב שופינג יסודי.

עוד באותו נושא:
המסעדות המעולות בפריז
מלונות מומלצות בפריז 

Galeries Lafayette

מה לא נאמר על הכלבו העצום שהפך למזוהה עם פריז משל היה האייפל של השופינג. אחרי שידרוג מאסיבי של מחלקות האופנה והביוטי, כולל קומה שלמה המוקדשת אך ורק למותגי אופנה, המקום התנער מהתדמית המעט מיושנת ובהחלט שווה הביקור ולו רק בשביל סתם לעשות סיבוב. ואפשר גם לשבת – בקומה הראשונה יש בוטיק גורמה משובח ביותר, ובקומת הגג – בית קפה.

כתובת: 40 boulevard Haussmann, רובע 9

GoldyMama

מציאת בגדי וינטג' שנוקו וגוהצו היטב ולא מריחים כמו ארון מעופש הופכת מחלום למציאות בחנות הזאת. מדובר בבוטיק קטן הכולל אוצרות רטרו כמו חצאיות משנות החמישים, חליפות משנות הארבעים, שמלות משנות השבעים ואביזרים מכל התקופות. קשה לבחור, אבל צוות החנות מועיל מאוד.

כתובת:  14 rue du Surmelin, רובע 20

Sandro

מדובר באחת החנויות היותר מקסימות שיש בעיר. הבגדים בחנות עשויים מהחומרים הטובים ביותר, ויש בה גזרות נקיות וצבעים נועזים. המחירים לבגדי היומיום יקרים, אך אם את צריכה שמלה לאירוע – אין ספק שמדובר בקנייה משתלמת מאוד. בחנות בגדי נשים וגברים ויש לה מספר סניפים ברחבי העיר.

כתובת: 269 rue saint honore 

Episode

שכונת אטאיין מרסל לא ידועה בשל הבוטיקים היוקרתיים שלה, אלא יותר בגלל המעצבים הצעירים והמגניבים למורת רוחם של פאשניסטות מחוסרות פרוטה. הסיבוב כאן מומלץ רק בשביל לקבל השראה לאופנת רחוב – כמוה לא תמצאו בשום חנות כלבו בפריז. המותג ההולנדי "אפיסוד" פתח כאן את הסניף הפריזאי שלו בשנת 2009 ועד היום מדובר בלוקיישן מוצלח.

כתובת: 12-16 rue Tiquetonne רובע 2

ALLSAINTS

החברה, שמקורה בלונדון, מציעה מספר מצומצם של חנויות ברחבי העולם אך ביעדים נגישים כמו ניו יורק, לונדון, אמסטרדם, פריז וברלין. הקו המנחה של החברה הוא פריטים מעור וקשמיר עשויים היטב ובין אם מדובר בתיקים, נעליים, שמלות או מעילים אפשר תמיד לראות את הפרטים בכל אחד ואחד מהפריטים. קיימת גם קולקציה מגוונת לגברים. המחירים לא זולים אבל ללא כל ספק, שווים את ההשקעה.

כתובת: Le Marais, 23 rue de rosiers

Petit pan

שילוב הפעולה בין מעצב העפיפונים הסיני פאן גאנג והאמנית הבלגית מרים דה-לור הניב פירות מוצלחים מאוד כשיצרו יחד את חנות הילדים פטיט-פאן. על מדפי החנות אפשר למצוא משחקים לילדים עשויים מבדים וצמר וכן אקססוריז לתינוקות. אם השארתם בבית תינוק – זו החנות להביא לו מתנה ממנה.

כתובת: רובע 4 ,39 rue François Miron

Repetto

חנות הנעליים הזו מתמקדת בדבר אחד: נעלי הבלרינה המפורסמות שלה. בחנות תמצאו את הנעליים בשלל צבעים וגוונים. הנעליים בחנות יקרות יחסית לנעל בלרינה אך האיכות שלהן מצוינת, ואם כבר בא לך להרגיש פריזאית אמיתית כולל חולצת הפסים, הפוני, מכנסי הגי'נס ונעלי הסירה – זו התחלה לא רעה.

כתובת: 402 rue saint honore

Rose Bunker

לא הצלחתם להתארגן על מכונת זמן בדיוטי פרי? לא נורא. רוז בנקר היא חנות רטרו המלאה בשולחנות פורמייקה, טלפונים ישנים, מנורות פסיכדליות, אגרטלים פרחוניים ועוד אינספור חפצים מימים עברו. יש פה גם רהיטים ותכשיטים, מחלקת מוצרים ממוחזרים ובגדי ויטנג'.

כתובת: 10 rue Aristide Bruant, רובע 18

Bric-à-brac Emmaüs

החנות הזאת  מוסתרת בלב מרכז תרבותי בו אפשר להיתקל ברקדני היפ הופ ואמנים אחרים.  האווירה מסבירת פנים, והסחורה לא הכי מסודרת אבל שווה נבירה. בחלקו האחורי של החדר הראשי ישנה ספרייה קטנה עם ספרים, תקליטי ויניל, מסילות אינסופיות של בגדים, נעליים, רהיטים ועוד. יש גם מחירים מפתיעים כמו ספר ביורו אחד וסוודר בעשרה יורו.

כתובת: 104 rue d'Aubervilliers, רובע 19

LE BHV MARAIS

אלא אם כן אתם מחפשים חליפת חלל או מגלשיים של סקי, אפשר להניח שתמצאו כל מה שאתם מחפשים בכלבו העצום הזה: אופנה, מיטות, נעלי ספורט, ידיות לדלת, שמלות, צבעי שמן, מזוודות, כריות, וופלים ללא גלוטן, כובעים, מחשבים ניידים, אבקות כביסה, מאכלי גורמה, גלויות, רהיטי מעצבים, שעוני יד, בושם ומגזינים. אה, ויש גם מניקור.

כתובת: 52-64 rue de Rivoli 4th