עתירה נגד מועדון הפוסיקט: "בית בושת לכל דבר"

במקביל להריסת החדרים הפרטיים במועדון הפוסיקט על ידי המשטרה, המטה למאבק בסחר נשים מגיש עתירה נגד עיריית תל אביב הקוראת לשלול מהמועדון את רישיון העסק. ראומה שלזינגר, מנהלת המטה: "העירייה מקבלת ארנונה גבוהה על הגב של הנשים המנוצלות". העירייה: "נגיב כנדרש בבית המשפט"

כיכר אתרים (צילום: Gellerj)
כיכר אתרים (צילום: Gellerj)
7 בדצמבר 2016

המטה למאבק בסחר הנשים הודיע הבוקר (רביעי) כי הגיש עתירה מנהלית הדורשת מעיריית תל אביב שלא לחדש את רישיון העסק של מועדון הפוסיקט בכיכר אתרים. זאת לאחר שבאוקטובר האחרון פשטה המשטרה על החדרים הפרטיים במועדון, בעקבות תחקיר חדשות 10 שהעלה את החשד שבמקום מתקיימים שירותים דיסקרטיים (האסורים בחוק), לצד פעילותו כמועדון חשפנות (המותרת בחוק הישראלי). היום הרסה המשטרה את החדרים הפרטיים שבהם השירותים ניתנו לכאורה.

"עצם זה שבמקום נעשתה פעילות עבריינית מספיקה כדי לשלול ממנו את רישיון העסק", אומרת ראומה שלזינגר, רכזת המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות. "בנוסף, רשויות מקומיות אחרות, כמו חיפה או אילת, כבר הבינו שבמועדוני חשפנות אין רק מופע אלא שידול לזנות. אנחנו קוראים לעיריית תל אביב להתעשת ולעמוד לצד הנשים. העירייה נמצאה עד לאחרונה בהליך משפטי נגד הפוסיקט כדי לשנות את ייעוד העסק לצורכי הארנונה. מדובר במועדון של כ-800 מ"ר, והעירייה מקבלת ממנו ארנונה גבוהה מאוד – על הגב של הנשים המנוצלות. הדברים האלה ידועים לעירייה ובעבר יצרנו עמם קשר. השיבו לנו בהיתממות ובגלגול הכדור לגופים אחרים".

נוסח העתירה גורס כי "תחת הכותרת 'מועדון חשפנות' מנהלים בעלי המקום, בידיעת עיריית תל אביב – יפו, גורמי האכיפה והציבור הרחב, בית בושת לכל דבר ועניין. הן העובדה שבידי העירייה עדויות רבות על ניהול בית בושת, והן העובדה שהמשטרה מצאה ראיות לכך שהמקום חרג באופן מובהק מתנאי רישיונו ומהדין, פועל במשך שנים ארוכות כבית בושת וכאכסניה לפעילות עבריינית שפוגעת בשלום הציבור ומנצלת נערות לזנות מידי ערב, אינה מהווה בעיני העירייה עילה לביטול רישיון העסק".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "רישיון העסק למועדון ניתן בכפוף לאישור משטרת ישראל שתפקידה לאשר, בין היתר, כי עסק זה או אחר אינו משמש לפעילות שנאסרה בחוק. העתירה טרם התקבלה בעירייה. כשתגיע העירייה תלמד אותה ותגיב כנדרש בבית המשפט".