פאלוס אקס מכינה: די.ג'יי קוק נגד מוזיאון המטרופוליטן

אמן ישראלי שכניסתו למוזיאון המטרופוליטן נאסרה קורא להיאבק על חופש הביטוי, במקרה זה החופש להיכנס למוסדות תרבות מחופש לאיבר מין

די.ג'יי קוק במוזיאון המטרופוליטן
די.ג'יי קוק במוזיאון המטרופוליטן
17 בנובמבר 2016

בשבוע שעבר נתקלו מאבטחי מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק באיש בתחפושת זין שביקש לבוא בשערי המוזיאון. בסצנת האמנות התל אביבית, ובחלקיה של הסצנה הלונדונית, הוא מוכר כ"די.ג'יי קוק" (זהותו האמיתית שמורה במערכת): ספק אמן, ספק די.ג'יי, ומעל הכל סמל פאלי מתריס המושך את תשומת לבם של העוברים והשבים. המאבטחים הניו יורקים, שלא שמעו על אונו בקרב חוגים נישתיים, סירבו להכניסו למוזיאון, והוא בתגובה שלח למנהל המטרופוליטן מכתב פומבי זועם, ובכך ביקש לפצוח במאבק שלדבריו לא נוגע רק לו, אלא קורא להגנה על חופש הביטוי של כולנו.

"מערך האבטחה של המוזיאון אינו רשאי לפסול כניסה של אדם למקום בגלל הופעתו החיצונית", הוא אומר. "בידי המטרופוליטן הופקדו אוצרות העבר של הרוח האנושית והוטלה עליו שליחות קדושה לשמרם, להגן עליהם ולהציגם לציבור. חוויית הצפייה ותחושת ההתפעמות מיצירות אלה היא חירות השמורה לכל צופה באשר הוא, כל שכן לצרכן אמנות, המהווה יצירת אמנות בפני עצמו, כדי.ג'יי קוק. אני לא מזלזל ולו לרגע בכבודם המקצועי של אנשי האבטחה של המטרופוליטן אך מן הדין לשאול איזו הכשרה אמנותית הם עברו כדי לקבוע באיזה לבוש ראוי אדם לראות את היצירה. לבושו של אדם הוא לא רק כבודו, אלא גם ניצוץ אמנותו והרעיון הנשגב אותו הוא מבקש לתקשר לעולם. ציפור הנפש של בני האדם טמונה בחירותם חסרת הפשרות להתלבש כהבנתם. האם הייתם מעלים על דעתכם שאנשי האבטחה של המוזיאון ימנעו גם את כניסתם של חובשי כיפה או בעלי מכנס הדוק מדי?".

ואתה מתלבש כהבנתך כאיבר מין גברי. מדוע?
"הכל מתחיל ממנו. הוא הראשית של כל דבר בעולם".

יש לו ביצים
יש לו ביצים

אתה תופס את המאבק האישי שלך נגד המוזיאון כחלק ממאבק גדול יותר בשדה האמנות?
"זה לא מאבק אישי, זה מאבק למען כולנו, למען כולכם. החופש של כולנו נמצא תחת התקפה. אני לא רוצה לחשוב לאילו מקומות אפלים עשויים להידרדר מי שחוסמים איברי מין מלהיכנס למקומות".

אילו תגובות אתה מבקש לעורר כשאתה מסתובב ככה בעיר?
"תיוג מקסימלי באינסטגרם".

אוקיי, ויש הבדל ביחס שאתה מקבל בלונדון או בניו יורק ליחס שאתה מקבל בתל אביב?
"לא. הערצה היא הערצה היא הערצה. בכל מקום אני כוכב גדול. אני פוגש משפחות ברחוב, ילדים שמחים לראות אותו, ואני מפיץ הרבה אהבה".

במקומות אחרים ציינת שאתה בריטי, לאחר מכן הזדהית כישראלי ובמכתב ציינת שאתה נימול. איפה אתה ממקם את עצמך על סקאלת הזהויות?
"בתוך הישבן שלך".