הבושם החדש של פאקו רבאן ירענן לכן את הקיץ

Olympea מבית פאקו רבאן הוא בדיוק מה שאנחנו צריכות בקיץ: ריח קליל ולא מעיק

Olympea מבית פאקו רבאן
Olympea מבית פאקו רבאן
6 באוגוסט 2015

בפעם האחרונה שצרכתי נוזל שהבטיח לי כנפיים, הוא עורבב עם וודקה בכוס גבוהה ואני כמעט נפחתי את נשמתי (מוסר השכל: לא שותים אם לא אוכלים משהו לפני כן). מאז אותו מקרה מסחרר חושים אני חשדנית למדי כלפי כנפיים בכלל וכנפיים המצורפות לנוזלים בפרט, כך שאת הבקבוק של Olympea, הבושם החדש מבית פאקו רבאן, קיבלתי ברגשות מעורבים ואף נתתי לו כמה ימים על השולחן לפני שניגשתי למלאכת הבישום.

את הבקבוק העגלגל והסימטרי עיצב מארק אנג' האיטלקי בהשראת קמעות עתיקים, סימבולים מיתולוגיים וסממני מלכות. הוא בחר בצורה טבעתית העטופה בזוג כנפיים ובגוני לבן טהור, ורוד ענוג וזהב אדמדם, כדי להדגיש מאפיינים כגון איזון מושלם, ניצחון וכוח נשי המסוגל להתגבר על איתני הטבע. אלו הן אכן מילים גדולות לתיאור בקבוק בושם, אך מכיוון שבטיפוח עסקינן – תחום שבו הצהרת כוונות פומפוזית היא חלק בלתי נפרד מהמשחק – לא איבדתי עשתונות אף שבאמת מדובר בעיצוב מרשים, חגיגי וסקסי לעילא, והמשכתי במשימתי במלוא הכוונה והרצינות.

המסקנה בעקבות הרחרוח ברורה – יש פה אחלה בושם. הוא נעים, נשי, רענן ומתקתק במידה, ועל סקאלת הריחות בין ילדותיים לסבתאיים הוא מתייצב בקלות במקום אלגנטי ונוח – באמצע. אין פה לטעמי "הרפתקה לחוש הריח" או "ניחוח ממגנט וממכר", אלא פשוט שילוב מוצלח ומדויק בין תווים פרחוניים כמו לילי ויסמין, מנדרינה ירוקה ווניל מלוח, שהופך לזיכרון קליל ועדין גם שעות רבות לאחר ההתזה. תהיה זו הגזמה מסוימת לומר שאולימפיה גרם לי לחוש "אלוהית, נבחרת ועולה על כל בנות התמותה האחרות", כפי שניבא פ' רבאן. אני בהחלט מסתפקת בבושם מצוין ולא תוקפני שמתאים לערבי קיץ ככפכף לרגל, במחיר סביר ובבקבוק ממש יפה.

Olympea מבית פאקו רבאן, 299־389 ש"ח, להשיג ברשתות הפארם