פתיתי ג'לטו ייחודיים: גלידה בטעם גורגונזלה כבר טעמתם?

פארדיסו דל ג׳לטו נפתחה בשוק בצלאל על ידי שני אחים שעלו ממילאנו. הם מגשימים את החלום הציוני דרך הג'לטו שלהם שמוצע בטעמים ייחודיים ובמרקם רך ומלטף

גלידה. מלא גלידה. פרדיסו דל ג'לטו. מתוך אינסטגרם
גלידה. מלא גלידה. פרדיסו דל ג'לטו. מתוך אינסטגרם
16 בפברואר 2021

נראה שאף פעם לא יימאס לנו מגלידה, במיוחד בימים בהם צריך כמה שיותר נחמות מתוקות. מה גם שהטמפרטורות החמימות (לפחות עד עתה) מאפשרות לנו ליהנות מהגילטי פלז׳ר הטוב של כל הזמנים בלי בושה. מכיוון שכך, באנו לעדכן שברחוב בית לחם, ליד מה שנשאר משוק בצלאל, נפתחה זה עתה גלידרייה חדשה, ואנחנו שמחים לקבל אותה בזרועות פתוחות מאוד.

פארדיסו דל ג׳לטו, היא ייבוא טרי טרי מאיטליה והיא נפתחה על ידי אלברטו סוואד ואחותו אלתייאה שהגיעו אלינו ממילאנו לפני כשנה. אלברטו הגשים את חלומו הוותיק והשתתף בקורס ג׳לטו באיטליה, בעקבותיו החליט לפתוח מקום משלו. ויש פה גם עניין ציוני, כי את המקום החליט לפתוח בארץ הקודש בעקבות אמו, שעלתה לכאן לפני חמש שנים וראתה כי טוב. לדבריו, באמת יותר טוב כאן מבאיטליה – האמנם? שאלנו. אבל עם איש שעושה גלידות כה טובות, לא נתווכח.

גם בטעמים מעט יותר קונפורמיסטיים. מתוך אינסטגרם
גם בטעמים מעט יותר קונפורמיסטיים. מתוך אינסטגרם

הקורונה, מה לעשות, קצת עיכבה את הפתיחה, אך מתווה הטייק-אווי והאביב שבפתח נראו לאלברטו ואלתייאה סוואד כמו העיתוי המתאים לפתיחת המקום החדש .

פארדיסו דל ג׳לטו היא גלידריה אותנטית על טהרת הג׳לטו המסורתית בניחוח איטלקי מובהק ומפתה. בשונה מגלידה אמריקאית (נוסח אניטה למשל), הג'לטו היא גלידה רכה ואוורירית וניחנת באחוז שמנת נמוך באופן יחסי, מה שמותיר אותה קלילה ומהנה במיוחד, והיא לא מכבידה על הבטן וגם לא על הלב.

גולת הכותרת כאן היא בטעמים המקוריים, שמצויים כמובן כמיטב המסורת במיכלי נירוסטה ששומרים על הטמפרטורה והמרקם המדויק. תמצאו כאן לא אחרת מגלידת גבינת גורגונזולה היסטרית שעושה כבוד לגבינה האיטלקית ומצטיינת בטעם ייחודי ומשגע שנע בין מתיקות לאוממי ונועדה למיטיבי לכת אמיתיים, או גלידת צנוברים במליחות מעודנת שמיטיבה למי שלא מת על מתוק. מציעים פה גם גלידת פיסטוק חד פעמית, וטעמי דבש ואגוזי לוז שהתגלה כטעם מסקרן ומפתיע. כן, כן, טעמתי כמעט את כולן.

לטבעונים יש סורבה של תאנה, תות או לימון מטריפים וקלילים וגם נוטלה ללא קרם חלב על בסיס אגוזי לוז למופת. (17 ש״ח לכדור, 49 לחצי ק״ג). גם הגביעים הם בתוצרת המקום ובעבודת יד, והם פריכים במרקם מתפצח. המלצת הצוות: גביע מתוצרת המקום, כדור נוטלה מלטף, כדור צנובר ייחודי ורוטב שוקולד חם למעלה. כמה פעמים כבר חיים?

בית לחם 3, איסוף מהמקום. משלוחים בטלפון: 053-73-119-09