המקום הכי חם: איפה אוכלים ושותים בפארק המסילה. המדריך המלא

אין יותר תל אביבי מזה. קפה מיראז' (צילום: אינסטגרם/@miragetelaviv)
אין יותר תל אביבי מזה. קפה מיראז' (צילום: אינסטגרם/@miragetelaviv)

כבר התרגלנו לכל הטוב הזה: מאז שפארק המסילה הכניס ריאה ירוקה נדרשת לדרום העיר הספקנו כבר לעבור את משבר הקורונה ולהיכנס למלחמה, אבל הפארק ממשיך להתפתח. יצאנו לאסוף את כל המקומות בסביבה שתוכלו לחטוף מהם אוכל נהדר, וליהנות מיום שמשי בפארק

11 במאי 2024

פארק המסילה הגיע לחיינו רשמית אי שם בקורונה, כשהתבצרנו בבתים וכל אפשרות לקצת ירוק היה בדבר משאלת לב נחוצה. והנה, לאחר לא מעט שנות עבודה ובנייה, קיבלנו היי ליין משלנו – ונראה שאנחנו מתנהגים אליו ממש יפה. כך יעידו בתי העסק הרבים שנפתחו במרחבו, והתנועה הגדולה שמגיעה אליו. יצאנו לסיבוב ומיפוי של בתי העסק של סביבת פארק המסילה (כן, זה כולל גם את האזור המקביל לו ביהודה הלוי ודרך יפו), וחזרנו מבסוטים לאללה.

>> מנוחה ונחלה: 21 מקומות לאכול ולשתות ברחוב הכי לוהט בתל אביב

פיצה ברוקלין

הסניף השלישי של ברוקלין פיצה נחנך ממש בפאתי הפארק, נצבע אדום, שופץ למשעי – וכמובן מציע לקהל את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב. זה פיצה ניו יורקית כהלכתה, אם שאלתם. מדובר בבצק דקיק אך נוכח, סלייס נדיב וגדול מימדים ותוספות קלאסיות (פפרוני, זיתים) לצד מסקרנות (פטריות הזייה, פיקנטה). אה וגם קלצונה אחד ממולא נוטלה שהוא כל מה שאנחנו צריכים בחיים האלה.
יהודה הלוי 45

סלייס אוף דה אקשן. פיצה ברוקלין (צילום: Pizza_Brooklyn/אינסטגרם)
סלייס אוף דה אקשן. פיצה ברוקלין (צילום: Pizza_Brooklyn/אינסטגרם)

החומוס של ג'ינג'י

החומוס של ג'ינג'י הגיע אלינו מקיבוץ עינת עם לא מעט רעש וצלצולים (כיאה לג'ינג'י), ובסופו של דבר התמקם ליד פיצה ברוקלין ובפאתי הפארק. בקיבוץ עינת יש שדות חומוסים, ובו בתחיל איתי גולן האדמוני להתעסק עם אהבתו הגדולה. מאז נוגב לא מעט חומוס בפיתה, ואנחנו זכינו לאופציה נפלאה לארוז חומוס גרגרים, פלאפל טרי ומטוגן וערימת פיתות לפיקניק אולטימטיבי בפארק הסמוך.
יהודה הלוי 39

The little burger shop

עם עיצוב שקשה להישאר אדישים בפניו, המאפשר לנו לקחת שרפרפים מהקיר ממש כאוות נפשנו ולהתיישב עליהם, הגיעה חנות ההמבורגרים הקטנה והמטריפה לפארק המסילה. המבורגר מצוין בתערובת סודית, צ׳יפס שמנמן שאנחנו אוהבים לאהוב, וגם מנות שמתאימות לנשנוש על הדשא כגון נאגטס, כריך עוף עסיסי ואפילו כדורי פנקייק עם תוספות.
נחלת בנימין 68

אריא

אריא היא מסעדת שף נהדרת מבית היוצר של גיא גמזו ובניצוחו של מושיקו אברהם. המסעדה שוכנת בבניין היסטורי לשימור, בקומה התחתונה יש בר אלגנטי ומלמעלה המסעדה. מבחינת התפריט, אברהם מיטיב לבטא במסעדה יד מיומנת ובישול מקורי מחוץ לקופסא שניזון בין היתר מהשפעות מטבחי העילית בהם עבד, לצד טעמי ביתו הבוכריים וכל זאת בפרשנות עכשווית ומסקרנת.
נחלת בנימין 66

ארוחת טעימות זוגית, Aria (צילום סו מדיה)
ארוחת טעימות זוגית, Aria (צילום סו מדיה)

Wabi

ממש בקרוב, אז שווה לחכות ליופי הזה: איפה שהיה הבר depi, יפתח הסניף הראשון של wabi – ראמניית הפאסט פוד היפנית של שף דין שושני. בתכנית, חודשיים שלמים של ראמן בקר/ עוף/ צמחוני שיעמוד על 60 ש״ח, וגם קאטסו סאנדו, אוניגירי, גיוזות, יאקי סובה ונשנושים נוספים. נשמע לנו סבבה לקחת כמה גיוזות לנשנש בפארק למען האמת. בתכנית העתידית רשת שלמה של סניפי ראמן פאסט פוד, רק אל תשכחו איפה הכל התחיל.
דפיג'וטו 23

רומן עם ראמן. WABI של דין שושני. צילום: יעקב בלומנטל
רומן עם ראמן. WABI של דין שושני. צילום: יעקב בלומנטל

סון רון

סון רון היא מעין מזללה הודית ים תיכונית, שזה אומר שתקבלו בה אוכל טעים מאוד וגם תקבלו אותו מהר. היופי בשילוב הודי-ים תיכוני הוא גם שמדובר באוכל מהיר שמיטיב להישאר בריא באופן יחסי, והוא טרי, ערב לחיך ויסדר לכם אחלה של ארוחת צהריים. בשבועות האחרונות המקום נפתח גם בשעות הערב, התאורה מתעמעמת, אלכוהול נמזג בנדיבות ונוספות מנות דווקא בטאץ' צרפתי עליו גדלה השפית אופיר גוטמן. אבל עדיין – קחו פרגית ביוגורט בתוך נאן, ותודו לנו אחר כך.
יהודה הלוי 44

יש אחד לכל אחד. סון רון. צילום: מתוך האינסטגרם של סון רון
יש אחד לכל אחד. סון רון. צילום: מתוך האינסטגרם של סון רון

verra

מדובר בבר וחנות יין שמתמקדת ביינות טבעיים מבית היוצר של Depi, בימים אלה מלבד לגימת יין טבעי ותוסס, תוכלו להוסיף לחגיגה גם המבורגר או צ'יז בורגר שמתארח בבר היין לפופ אפ ומציע המבורגר מופלא עם צ'יפס שכיף לאכול. נכון לעכשיו, פופ ההמבורגר העונה לשם ריפ, צפוי להתקיים עד סוף החודש, אז קדימה – המבורגר, צ'יפס, בקבוק יין ויש לכם דייט מושלם.
יהודה הלוי 44 

נכון שיש לכם מקום לעוד המבורגר? ריפ (צילום יעקב בלומנטל)
נכון שיש לכם מקום לעוד המבורגר? ריפ (צילום יעקב בלומנטל)

Lava

בזמנו, הפסטה נאצי מבית טומאטומטו הבטיח לנו מקום שפתוח כל יום. להפתעתנו הוא גם קיים. כלומר, מלבד ימים מעטים בהם הלאבה סגורה פתאום, ואז תוכלו להתעדכן כמובן בעמוד הפייסבוק האייקוני סגור\פתוח. ולענייננו, התור הארוך בלאבה לא משקר, מדובר בפסטה טרייה ומשובחת שמוגשת אל דנטה כמו שצריך, עם רטבים מטריפים וגורמת לנו להרגיש באמת באיטליה לרגע. ספגטיני שרימפס לנצח.
סמטת בית הבד 7

לא יאמן, תפסנו אותו עובד! נוכל הפסטה בLAVA. צילום: ליאור סגל
לא יאמן, תפסנו אותו עובד! נוכל הפסטה בLAVA. צילום: ליאור סגל

שווארמה אריסטו

שווארמה אריסטו צמודה לפסטה לאבה, וכפי שהבנתם מהסעיף הקודם, התור בפסטה לאבה משתרך וארוך. מי שממש רעב ושונא לחכות, לא יישאר רעב אם יבחר בשווארמה אריסטו. נכון שאין דרך להשוות בין שווארמה לפסטה, וזה לא שמדובר בשווארמת בוטיק, אבל באמת שמדובר באחלה שווארמה. הפיתה טובה ואוורירית, הבשר טרי ומתובל כהלכה וגם המחיר לא עובר את ה-40 ש"ח. אולדסקול.
הרצל 22

אפילו זולה, יחסית לעידן הנוכחי. שווארמה אריסטו. צילום: מתוך עמוד הוולט
אפילו זולה, יחסית לעידן הנוכחי. שווארמה אריסטו. צילום: מתוך עמוד הוולט

מיראז'

ספרנו, ובערך 20 אחוז מהעסקים בפארק המסילה הם מבית היוצר של החברה היותר טובים, שזה אומר במילים פשוטות, אוכל של אייל שני. אבל האיש יודע מה הוא עושה, ועל כן נודה על תרומתו המשמעותית לפארק – אנחנו לא ציניים, פארק המסילה לא היה אותו הדבר לולא האיש והעגבניות. בבית הקפה מיראז' יש את הקלאסיקות הקבועות של השף, לצד מנות מתחלפות, קפה נהדר, מאפים לבוקר וכל מה שצריך מבית קפה.
יהודה הלוי 12

תדר

התדר היה שם עוד הרבה לפני שהיה פארק, והפארק במידה רבה השתלב נפלא בנוף של התדר והתאים לו כמו כפפה ליד, וגם שילם כמובן את חלקו בתורים הארוכים לפיצה. התדר, הפך משכבר למוסד שמזוהה עם תל אביב יותר מכל, בזכות העובדה שמצליח לשלב במקצועיות אך בנונשלנטיות בין חיי לילה, קהילה עירונית, מוזיקה ואוכל משגע ותל אביב לא הייתה העיר הנפלאה שהיא בלעדיו.
דרך יפו 9

הבית השני שלנו. תדר (צילום: אריאל עפרון)
הבית השני שלנו. תדר (צילום: אריאל עפרון)

בית רומנו

בבית רומנו, מלבד התדר ניתן למצוא גם את מסעדת רומנו, מהמסעדות הראשונות של אייל שני שלא נס ליחה ומתארחות בה באופן תדיר מסיבות וערבי תקלוט. מלבדה בפסאז' התחתון תמצאו חנויות בגדים של פעם לצד כאלה של עכשיו, את בר התקליטים נואיבה ועוד מגוון פופ אפים ואירועים מזדמנים שמבטאים כולם את הרוח החד פעמית של העיר האהובה עלינו – נתניה. סתם נו, מה חשבתם.

רומנו (צילום: יח"צ)
רומנו (צילום: יח"צ)

אוגנדה

באוגנדה כמעט תמיד יש איפה לשבת, תמיד יש בירה ויין (זה בר נו מה), לרוב מתנגנת מוזיקה טובה, לפעמים יש חומוס וממש לעיתים יש שירות. אגב ברור שלא היינו מוותרים על האוגנדה בעד שום הון שבעולם. אין הרבה מקומות בעיר שלא צריך להתאמץ בהם יתר על המידה, לא צריך להצטייד בזכוכית מגדלת למנות זעירות או לשלם מחיר מופקע על קוקטיילים בינוניים. באוגנדה מה שאתם רואים זה מה שאתם מקבלים, וזה דבר די נדיר בימינו.
סמטת בית הבד 5

אוגנדה. צילום: דין אהרוני רולנד
אוגנדה. צילום: דין אהרוני רולנד

סאפה

מסעדת סאפה היא מסעדה נהדרת שמיטיבה להגיש אוכל ביתי ועממי בפרשנות חדשנית וניחוח היפסטרי עמום ומתבקש. מצד אחד אפשר לפתוח שולחן עם כל המשפחה, ומהצד השני אפשר גם לשבת בה לדייט מהוגן במידה. האוכל של ליאת שהין עשוי נפלא, קלאסי ולא מתחכם אך עם זאת כזה שאתם רק חושבים שתוכלו להכין בבית, כי אין סיכוי שייצא לכם ככה.
סמטת בית הבד 3

רק תראו אותו. מרק העוף של סאפה (צילום: מתוך אינסטגרם סאפה)
רק תראו אותו. מרק העוף של סאפה (צילום: מתוך אינסטגרם סאפה)

ג'אז קיסה

כבר אמרנו שלאייל שני יש נתח מכובד בפארק, אבל כדי שלא תחשבו שאנחנו מתלוננים על כך, נספר לכם גם על הקיסה, מקום עם אוכל מצוין, דרינקים צוננים ונפלאים ואווירה סקסית ואפלולית במידה. לצד כל אלה, קיסה מתפקד כמעין מועדון ג'אז מקומי, עם אקוסטיקה מוקפדת שמאפשרת אירוח הופעות חיות לצד ניגוני תקליטניים וכולם על טהרת הג'אז, פלוס הגנבות תדריות קלאסיות.
3817, בהמשך אחרי המיראז'

ג'אז קיסה. צילום: סי פיש
ג'אז קיסה. צילום: סי פיש

קסטה

על גלידת קסטה שפכנו תשבוחות מכל עבר, ואנחנו עומדים מאחוריהם בפה מלא גלידה. ג'לטו טרייה ואוורירית באופן חד פעמי, טעמים מטריפים ומסקרנים שמצליחים לקפסל עולם שלם לתוך גביע גלידה אחד, קסטות משני סוגים שהם נשנוש אידאלי לימי הקיץ המיוזעים, אפוגטו עם קפה או מאצ'ה בכלים אסתטיים וענוגים וגם מבחר לא קטן של יינות לקינוח.
בהמשך אחרי הקיסה

קסטה (צילום: יחסי ציבור)
קסטה (צילום: יחסי ציבור)

רוג'רס האוס

רוג'רס האוס הוא הוסטל ובית קפה, ונדמה שבימים שאין נחילי תיירים בכל פינה הוא בעיקר בית קפה שיש בו ניחוח חו"לי מסוים, זאת הודות לעובדים והבריסטות דוברי הלעז. רוג'רס זה אחלה ספוט לרכישת קפה לדרך והוא מציע גם כריכים טריים ומגוונים שמוכנים במקום, מאפים פריכים ומפתים ועוד דברי נשנוש ומתיקה לישיבה במקום או לספסל ממול. מתארחים בו גם אירועים חברתיים, ירידים, סדנאות והרצאות.
סמטת אהרון שלוש 17

רוג'רס האוס. צילום: יעל שטוקמן
רוג'רס האוס. צילום: יעל שטוקמן

קפה אליפלט

בית הקפה אליפלט מחכה לכם ממש ביציאה מתחנת הרכבת, כך שתעלו למעלה בדרגנוע ותוכלו ישר להצטייד בכוס קפה שמכבדת את עצמה, משל היינו במדינה מתוקנת. במקום מלבד קפה, כריכים טריים, עוגות מתחלפות, עוגיות, דברי מתיקה טבעוניים ובשעות אחר הצהריים והערב יש גם יין וגבינות איתם אפשר לשבת במקום או על הדשא ממול. בשבת יש ג'חנון, רק אומרים.
סמטת אהרון שלוש 12

רוג'רס האוס. צילום: יעל שטוקמן
רוג'רס האוס. צילום: יעל שטוקמן

LOVE, COFFE

מתוך חלון קטן בקיר מלא גרפיטי, מצאנו את אחד ממותגי הקפה הטובים והנחשקים בעיר. מיטיבי לכת ובלוגריות אינסטגרם בוודאי מכירים את בקבוק הקולד ברו שמגיע הביתה בתוך שקית רשת מבד וניחן בטעמים עדינים ומופלאים. עד כה הכרנו את שירות המשלוחים של הקולד ברו, אבל מסתבר שיש ספוט שבו תוכלו גם לקנות כוס אחת לדרך ולא את כל הבקבוק, והספוט הזה ממש בפארק המסילה. מלבד כוסות קולד ברו יש גם מכונה מהוגנת במקום לאספרסו, קפוצ'ינו, אמריקנו ועוד מעוררים קפאיניים.
סמטת אהרון שלוש 8

LOVE, COFFE. צילום: יעל שטוקמן
LOVE, COFFE. צילום: יעל שטוקמן

הורמזיס 

לאחר שסיפרנו לכם לא מעט על בתי קפה, מסעדות וגלידריות, הגיע תורו של מרכז הבריאות ששוכן בפארק ומציע סדנאות של אמבטיות קרח. כן, כן, הטרנד הזה עדיין ממש חי (וקופא בתוכנו). המקום מציע סדנאות של אמבטיית קרח, מודרכות לצד עצמאיות. בתכנית, תרגולי נשימה מעגלית, חשיפה לקור, ריפוי תדרי ועוד תרגילי וולנס שיעזרו לכם (בתקווה) לנשום ולהירגע קצת.
צמוד לתחנת אליפלט, לאתר