זה לא סוחר בטלגראס, זה בעצם בולנז'רי חדש בכיכר מסריק

קראו להם הפאף דאדי. Pâte & Puff. צילום: יעל שטוקמן
קראו להם הפאף דאדי. Pâte & Puff. צילום: יעל שטוקמן

כדאי שתכינו טוב טוב את הבטן שם במרכז העיר, כי יש מאפייה ארטיזנלית חדשה בשכונה שמתהדרת בשפים שגדלו בדנון וכתית, קרואסונים שגרמו ללסת שלנו לפגוש את הרצפה וכריכים זולים לארוחת בוקר צרפתית. בין אם תדליקו אחת או לא, Pâte & Puff יעשו לכם את הבוקר

11 באוקטובר 2022

אתם אוהבים פחמימות. אנחנו לא שואלים, אנחנו אומרים, כי ברור שאם נשאל – התשובה תהיה כן. וכמובן שגם אנחנו, כי אלוהים אדירים מי לא אוהב פחמימות? לכן אנחנו שמחים לספר לכם על הבחור החדש בשכונה (אם השכונה היא מרכז תל אביב) – מאפייה ארטיזנלית חדשה, מעוז פחמימות ומאפים שמרגש אותנו ונפתח ממש בימים אלה בכיכר מסריק. הלכנו לבקר, חזרנו שבעים ומלאי קלוריות.

הכירו את. Pâte & Puff (ובעברית: פא אנד פאף), ועל שום מה? "פא" הוא בצק (בצרפתית) ופאף הוא בצק עלים (באנגלית), וגם הרגע המיוחל בו הבצק בתנור מגיע למידת פאפיות רצויה. בכל מקרה, עם כאלה מאפים, אין צורך לבזבז זמן על הסברי שמות מיותרים. והכי טוב – מאחורי המקום החדש עומדת חבורה מפוארת ומנוסה שאוהבת בצק, מעריכה בצק ויודעת מה לעשות איתו.

בוקר טוב גם לך חמוד. Pâte & Puff. צילום: יעל שטוקמן
בוקר טוב גם לך חמוד. Pâte & Puff. צילום: יעל שטוקמן

הכל התחיל כאשר בר כהן (24) סיים לימודים בדנון ועשה סטאז׳ אצל שף הפטיסרי הנודע מפריז יאן קוברר. אלא שאז, כזכור, הגיעה הקורונה והנחתום המוכשר חזר לבית הוריו בצפון, שם פתח פופ-אפ מחמצות ומאפים מעשה ידיו. במקרה, ובמזל, אחד מהאנשים שטעמו אותם היה בראל רז, שף שחזר מלונדון (גם כן, בעקבות הקורונה) וחלם לפתוח מקום שמוקדש כולו למאפים שנאפים ומיוצרים במקום, מבלי לעבור בתי חרושת וידיים זרות. השניים התחברו בעקבות החזון המשותף, והמקום המיוחל קרם עור וגידים. או, אם תרצו, קמח וסוכר – והרבה מהם. אחר כך הצטרפו אל הצמד יונתן גוטמן, שאחראי על הלחמים הנאפים במקום (מחמצות טריות, לחמי כוסמין ושיאור ונוספים) וגל מיכלוביץ׳ (אקס כתית של מאיר אדוני) לכדי הגשמת החזון.

חזון המאפים הפאפים. Pâte & Puff. צילום: יעל שטוקמן
חזון המאפים הפאפים. Pâte & Puff. צילום: יעל שטוקמן

ובהתאם לתכנון המקורי, כל המאפים במקום החדש, שמתהדר בשתי קומות, נאפה ומיוצר בלוקיישן. הקומה התחתונה מוקדשת כולה לייצור, וכוללת חדר בצק, חדר קרמים וחדר ייצור, הקומה העליונה כבר מוקדשת לאפייה, מה שמפזר ניחוח ממכר גם באזור ההגשה והמכירה, שנמצא גם הוא בקומה. המקום מעוצב למשעי, נעים ורחב ידיים. ניתן לשבת בפנים ברוגע או להשקיף בחוץ לכיכר בדרך הכי תל אביבית שיש – קפה ביד אחת, קרואסון בשנייה.

מעלה מטה, בכל מקום יש ריח מאפים. Pâte & Puff. צילום: יעל שטוקמן
מעלה מטה, בכל מקום יש ריח מאפים. Pâte & Puff. צילום: יעל שטוקמן

במרכז ניצבת ויטרינה יפה המוקדשת כולה למאפים. תמצאו בה את מלך מלכי המאפים, הלוא הוא קרואסון פריך ואוורירי שניכר כי יד מיומנת עסקה בו. תוכלו לקחת קרואסון חמאה קלאסי, שקדים עשיר וקטיפתי או שוקלדי א-לה פריז, אבל במקום נאפים גם קרואסונים ייחודיים דוגמת קרואסון טייגר ג'נדויה, שמורכב מבצק קקאו, קרם מוקצף, פקאנים ואגוזי לוז (התעלפנו, ביי). תוכלו גם להזמין קרואפין, הממולא בחליטת קולד ברו – המרענן הרשמי החדש של הסתיו – ומציג מנעד טעמים מסקרן ומפתיע שנע בין מרירות עדינה למתיקות רצויה. יאם. מחירי הקרואסונים נעים בין 14 ל-22 ש"ח, ובהתחשב באופיים, זה אפילו מחיר הגיוני. ואם זה לא מספיק בצק מתוק עבורכם, תוכלו לנשנש גם פחזניות עם קרם פסיפלורה או קרם דיפלומט וקרמל מלוח, מילוי שטעמנו ומיד ביקשנו עוד אחת, שיהיה לקינוח (16-18 ש"ח).

ויש גם מלוח. Pâte & Puff. צילום: יעל שטוקמן
ויש גם מלוח. Pâte & Puff. צילום: יעל שטוקמן

אם אתם אנשי מלוח, אל דאגה, דואגים לכם כאן לבורקס חמאה חלומי עם ריקוטה, זיתי קלמטה וארטישוק (18 ש"ח) שישמח את הבטן שלכם, ולארוחת בוקר תוכלו לפניק את עצמכם בבגט מחמצת פתוח עם מקושקשת כמהין, קרם פרש ופרמזן (28 ש״ח), ולתהות אם אתם במסריק או בפריז. עוד במקום – עוגות בחושות לקחת הביתה (38-42 ש״ח), פרעצלים פריכים ומפתים (12 ש״ח) כריכים עם טאץ׳ אירופאי על בסיס לחמים שנאפים במקום (24-30 ש״ח) ועוד רבים וטובים. בהמשך צפויים להגיע גם מאפים ללא גלוטן, והמקום צפוי להיפתח גם בשעות הערב ולהציע פיצות רומאיות, מספר מנות ראשונות וגם כוסות יין וקינוחים מצולחתים יותר.

Pâte & Puff, מסריק 15, א'-ה' 8:00-22:30