פוסט מודרניזם: הפוסט קפה חוגג 20 שנה ומנסה לשחזר את ימי הזוהר

בר הפוסט קפה הוותיק חוגג 20 שנה עם תפריט טאפאס ומחירים ידידותיים. האם המקום יצליח להמציא את עצמו מחדש?

הפוסט קפה (צילום: ודים בקר)
הפוסט קפה (צילום: ודים בקר)
18 במאי 2016

בעיר אוכלת עסקיה, מקום ששורד למעלה מעשור – שלא לומר שני עשורים – זה מצרך נדיר. בשישי הקרוב יכנס בר הפוסט קפה לאותו פנתיאון ויחגוג 20 שנה להיווסדו. המקום, שריד לימי הזוהר של רוקסן וחיי הלילה של הניינטיז, עבר גלגולים רבים, כי כנראה שבעיר דינמית כמו תל אביב אין ברירה אלא להיות זיקית.

[tmwdfpad]

הפוסט קפה (צילום: ודים בקר)
הפוסט קפה (צילום: ודים בקר)

בניגוד למקומות אחרים בעיר, שפונים בדרך כלל לקהלים ספציפיים וממוקדים, בפוסט קפה תוכלו למצוא בגדול את כולם. החל מדור ה-Y ועד הבייבי-בומרס, באים להרים כוסית ולהרגיש "היי-דה פינישן", כפי שנוהג לומר רמי מאיר.

"אני הגעתי לפה ב-1999", נזכר מאיר בזמן שזורק תחתית על השולחן. "התחלתי לעבוד במטבח. תוך כמה חודשים הפכתי למנהל של המקום. אני זוכר שכשהגעתי לפה לא היה כלום ברחוב, רק מכולת של פרסי בכל צד".

בכל זאת, 20 שנה זה כמעט דור.

"הרחוב השתנה לגמרי בשנים האלה. בשלב מסוים אתה מתחיל להסתכל ולחזות את אורך החיים של כל עסק מסביבך. אני ממש יכול לדעת מה יסגר ומה יצליח. אנחנו שרדנו את השינויים האלה כי התחדשנו כל הזמן. יש לנו לקוחות שמגיעים לפה מיום הפתיחה, חלקם כבר לא גר בעיר. כמובן שיש גם מלא צעירים שנכנסים לעיר ומחפשים בר שכונתי. זה לא מקום לכל אחד. זה לא מקום לאלו שבאים לחפש סטוץ ללילה ואת המוזיקה העכשווית, אלא לאלו שאוהבים את האולד-פאשן אבל מהסוג הכיפי. אני מאמין שלרוב הקליינטים שלנו אין מכנה משותף והם לא היו מדברים אם היו יושבים במקום אחר, אבל כאן כולם מתחברים. אנחנו מקום שאוהב אנשים וזה הסוד. אני אוהב לארח, לכבד, לפנק. זה באופי שלי".

הפוסט קפה (צילום: ודים בקר)
הפוסט קפה (צילום: ודים בקר)

לאהוב ולעזוב

מאיר מסיים לדבר, מניח כוסית על הבר ושואל, "לא תשתה איזה צ'ייסר?". את משבר גיל העשרים בחרו במקום לחגוג עם מייק אובר. התפריט הולך להשתנות וכך גם צביונו של המקום: ממסבאה אפלולית יהפוך המקום לקולינרי לכל דבר. התפריט החדש – שהרכיבו השפים יונתן גלעדי, עידו מדר וגיל בר, תחת הכוונתו של היועץ הקולינרי יענק'לה שיין (החתום בין השאר על ההמבורגר של אגאדיר ועל השניצל של קפה נואר) – יורכב בעיקר ממנות טאפאס ויחשף רק במהלך החגיגות. ביום השקת התפריט עצמו, מתחייבים במקום שהמחירים לא יעברו את המספר 20.

"לכל אחד מאתנו יש חולצה שהוא אוהב ללבוש", מסכם מאיר. "אתה לובש אותה שנים עד שבסוף, אחרי מיליון כביסות, החולצה כולה קרועה וכבר לא באותו הצבע. אבל זה לא משנה, אתה ממשיך לאהוב אותה".

20.5 (שישי), עשרים שנה לפוסט קפה, כל התפריט בעשרים ש"ח. החל משעה 14:00