מבשלים בבית וחולמים על טבילת אש במטבח מקצועי? זו ההזדמנות שלכם

בואו לבשל. דוסה בר (צילום יח"צ)
בואו לבשל. דוסה בר (צילום יח"צ)

הדוסה בר יוצא בקול קורא לא שגרתי, המזמין טבחים מקצועיים ובשלנים ביתיים כאחד להשתלט על המטבח והפלור של הדוסה בר ליום אחד, כל עוד אתם יכולים לספק ללקוחות בראנץ' טבעוני - אבל ממש לא חייבים לשמור על המטבח ההודי של הדוסה

7 בנובמבר 2022

את השפעת הקורונה אפשר לראות כסוג של אירוע מתגלגל: הצונאמי אמנם כבר חלף אבל האדוות השונות, הרעות וגם הטובות, עדיין מורגשות. בעוד שתחום הקולינריה חזר בינתיים לשגרה מלאה, אפשר לראות כיצד בשלנים וטבחים שעשו את צעדיהם הראשונים בתחום (או גילו את התחום מחדש) במטבח הפרטי שלהם מתישהו בכמעט-שלוש-שנים (אלוהים אדירים) האחרונות, ממשיכים לתדלק את הסצנה – ועבור אלה מהם שרוצים לעשות קפיצת מדרגה, יש לנו הצעה מעניינת: מטבח מקצועי ופלור ליום אחד (או יותר). "בתקופת הקורונה הפסקנו לעבוד בימי שישי. חשבנו לנצל את ההזדמנות ולהציע את המקום לאנשים שמבשלים בבית ורוצים לפגוש את הקהל שלהם", אומר מיקי סלע מבעלי דוסה בר בבן יהודה. לשם כך פורסם קול קורא המזמין טבחים, בשלנים פרטיים וכל מי שרוצה להתנסות בבישול מקצועי לפתוח פופ אפ חד יומי, לבשל ולארח. אולי זה אתם?

ההתנהלות הקבועה של הדוסה בר ביומיום מכתיבה למשתלטים הפוטנציאליים את המסגרת הספציפית של בראנץ' טבעוני, בימי שישי בשעות 10:00-16:00, אם כי אין צורך להיצמד למטבח ההודי ("להיפך, אותו אנחנו כבר מכירים ומעדיפים סגנון אחר. הטבעונות כל הזמן מתפתחת") אך יש צורך בהתנהלות עצמאית מכל הבחינות: הדוסה מספק רק את הפלטפורמה ולכל השאר תידרשו לדאוג בעצמכם, מעזרה בבישול, בסרוויס ועד לפנקס הקבלות. סלע אומר שאפשר להגיע ערב קודם או מוקדם בבוקר כדי לערוך הכנות ומדגיש שניתנת עדיפות לבשלנים שכבר מחזיקים בקהל לקוחות. "אנחנו נותנים הזדמנות להרגיש איך פועל מטבח מקצועי. יש הבדל בין בישול לארבעה חברים בבית לבין סרוויס ל-50 איש". העלות סמלית לכיסוי הוצאות גז, חשמל וכדומה, 400-500 ש"ח. אז אם אתם מפלרטטים עם רעיון לפתוח מסעדה ויש לכם תפריט טבעוני מפותח מספיק בארסנל, הפופ אפ בדוסה בר יכול להכריע את הכף לכאן או לכאן. סרוויס אחד ללא התחייבות יספק תשובה האם להיכנס לתחום קשוח שאין בו חיים או לבחור במקצוע קל ומתגמל יותר כמו הייטק, תוך כדי שאתם ממשיכים לבשל בבית לחברים שיעריצו אתכם.
דוסה בר, בן יהודה 188, תל אביב, לפניות 054-5448940 (מיקי)