מהר לפני שייגמר: פופ אפים לוהטים ותפריטים מיוחדים

מנות מוזלות במלגו ומלבר, סביצ׳ה בשוק הכרמל וקינוחים נוסטלגיים בסיטארה: מסעדות העיר עושות את המקסימום כדי שתהיה לכם סיבה לצאת מהבית כל עוד אפשר

לחמניית חלב עם שפונדרה, מלגו ומלבר (צילום: בר כהן)
לחמניית חלב עם שפונדרה, מלגו ומלבר (צילום: בר כהן)
13 ביולי 2020

פופ אפ סביצ'ה | שוק הכרמל

"מבחינתי סביצ'ה הוא האוכל המושלם לקיץ. לכן החלטתי למנף אותו ממנה ראשונה לבינונית וקצת יותר משביעה", אומרת נוי סירקוביץ', הבעלים של פופ אפ סביצ'ה חדש בשוק הכרמל. כחובבת בישול עם נגיעה למטבחים מקצועיים (מון, הוטל מונטיפיורי) היא התמסרה לרעיון שנבט בזמן הסגר ויצרה שלוש גרסאות מקוריות: סביצ'ה מקסיקני מדג בס, אבוקדו, בצל סגול ורוטב טבסקו פיקנטי שמוגש עם נאצ'וס; סביצ'ה יפני מסלמון מתובל בסויה, מירין, טוגראשי ואפונת ווסאבי שמוגש עם דפי אורז מטוגנים; וסביצ'ה ים תיכוני מדג בורי עם יוגורט וזיתים שחורים (35/45 ש"ח). כעת מצטרף לפופ אפ איליה גולדמן, טבח בקבוצת הקופי בר, שמביא איתו טורטיות מיוחדות בעבודת יד על תקן תוספת. המקום פועל בימי שישי בלבד ובשבועיים הקרובים ינדוד בין לוקיישנים בשוק הכרמל. אם הקהל הרחב יתלהב – ולמה לא בעצם? – יש סיכוי שהפופ אפ יהפוך לדייר של קבע.
שישי (17.7) יום טוב 33, שישי (24.7) רבי מאיר פינת יום טוב, מ־11:30

פופ אפ סביצ'ה (צילום: Hippie films)
פופ אפ סביצ'ה (צילום: Hippie films)

תפריט Under 40 | מלגו ומלבר

השף מוטי טיטמן ממשיך בשנמוך המתבקש כתוצאה מהמצב: להמבורגרים וטייק אופים על מנות אוכל רחוב בימי הסגר הוא מוסיף כעת תפריט של עשרה פריטים בפחות מ־40 ש"ח – שבע מנות ושלוש כוסות יין. בתפריט מנות כגון קוביות דג ים, משמש, פאקוס וקריספי ג'ינג'ר; שפונדרה בלחמניית חלב עם איולי אריסה וכוסברה; רביולו ריקוטה ובצל שרוף על חמאת מרווה ומנגולד ורושטי ופורל מעושן עם שמנת חמוצה, שמיר ואבן יוגורט ועוד. אהבנו.
מלגו ומלבר

מטבח שף במחירי רצפה. מלגו ומלבר (צילום: בר כהן)
מטבח שף במחירי רצפה. מלגו ומלבר (צילום: בר כהן)

פופ-אפ כיסנים | ללה

אתמול על הבמה והיום שוב במטבח: המסעדנית לילי בן שלום שייצגה את המסעדנים בהפגנה משיקה פופ אפ כיסנים ממזרח אירופה בשיתוף עם השפית מרגריטה גרינברג. לחצ'אפורי ושאר מטעמים מהתפריט הקבוע תוכלו להוסיף כיסוני ורניקי במלוי מלוח (תפוח אדמה ובצל או כרוב מטוגן) ומתוק (גבינת טברוג, דובדבנים ושמנת חמוצה), פלמניקי במילוי  דגים, חינקלי שלושה צבעים במילוי בטטה, סלק ותרד (28-32 ש"ח) ועוד. סלטים גיאורגיים, צ'צ'ה וקוקטיילים מוגשים כתגבור בארוחה שקצת מצליחה לנחם לאור המצב.
חבשוש 42, שוק הכרמל, תל אביב, ראשון־חמישי מ־16:00, עד סוף יולי

פופ אפ כיסונים בלאט (צילום: דוד ששון)
פופ אפ כיסונים בלאט (צילום: דוד ששון)

קינוחי נוסטלגיה | סיטארה

כשההווה כה אפור ומדכא אין ברירה אלא להתרפק על העבר. במסעדת סיטארה הוותיקה מכינים שף אורן מורד ושף קונדיטור גל ממליה קינוחים של פעם, שכל ביס מהם מעיר זיכרונות מזמנים תמימים יותר: קרם בוואריה בזיגוג סירופ שוקולד ושקדים מקורמלים, סברינה עם דובדבן על שאנטי וניל, בלינצ'ס במילוי ריקוטה דובדבנים עם קולי פירות יער וקצפת, עוגת היער השחור וסאנדיי בננה וגלידת וניל, פירורי שורט ברד, וטוויל וופל (42־56 ש"ח).
סיטארה

קינוחי נוסטלגיה בסיטארה (צילום: יהונתן בן חיים)
קינוחי נוסטלגיה בסיטארה (צילום: יהונתן בן חיים)

פופ אפ גלידות | בליקמח

בפטיסרי הנקי מגלוטן חוגגים את הקיץ בהשקת SPOON – פופ-אפ קינוחי גלידה מוגזמים. יותר מעשרה סוגי מאפים, עוגיות וטופינגז מתוצרת בית מתווספים לגלידה אמריקאית רכה והופכים אותה לפצצת אינסטוש מתקתקת: שברי עוגיית אוראו ענקית, בייגלה פריך מצופה שוקולד, גרנולה טרייה, מאפי סינבון, רוטב תות ומרשמלו לבן וורוד ועוד (24 ש"ח). כל מנה מגיעה עם שלוש תוספות לבחירה ואופציה לתוספות נוספות (4 ש"ח), כך שבתיאוריה עם קצת דמיון והרבה חזירות תוכלו להרכיב את המאנץ' הכי אולטימטיבי ומדויק עבורכם. גלוטן כאמור אין בסביבה ואת הקלוריות עדיף להדחיק. עד סוף אוגוסט.
פופ אפ Spoon

פופ אפ SPOON (צילום: גל קלדרון)
פופ אפ SPOON (צילום: גל קלדרון)

פיצה ומנות טבעוניות | פאפא ג'ונס

רשת הפיצה האמריקאית פאפא ג'ונס מתגייסת לטובת טבעונים ונמנעים מלקטוז ומשיקה תפריט 100% מהצומח: פיצה אישית ומשפחתית מבצק דק או עבה ועליו רוטב עגבניות מקורי מארה"ב וגבינה טבעונית, אצבעות גבינה טבעוניות וצ'יזי רול  – בצק פריך מגולגל במילוי תערובת גבינות טבעוניות. לכבוד ההשקה יצאה הרשת במבצע פיצה מרגריטה משפחתית טבעונית + מנה טבעונית נוספת לבחירה + בקבוק שתייה קלה ב־85 ש"ח. שני שקלים נוספים יקנו לכם את רוטב השום האיקוני.
פאפא ג'ונס

צ'יזי רול טבעוני פאפא ג'ונס (צילום: יהונתן בן חיים)
צ'יזי רול טבעוני פאפא ג'ונס (צילום: יהונתן בן חיים)