גבעתיים על האש: אגאדיר והסביח של עובד באיחוד עסיסי ומרגש

פופ אפ מסחרר בגבעתיים מפגיש את הסביח של עובד עם ההמבורגר של אגאדיר (ויש גם פוד טראק חלוצי), ואלה אפילו לא חדשות ההמבורגר הכי מרגשות מהעיר השכנה

לבצבץ לך? סביח בורגר בנלסון (צילום: איתן וקסמן)
לבצבץ לך? סביח בורגר בנלסון (צילום: איתן וקסמן)
14 בדצמבר 2020

עם כל הכבוד לאפי מפרישמן ולסביחים המעולים בעיר, בגבעתיים עובד רולזזזז. הסביחיה המיתולוגית עם מילון המושגים הייחודי זוכה כעת למחווה מצד נלסון, עוד מוסד ידוע בעיר. הסיבה כמעט פרוזאית – קורונה.

בעלי הנלסון חשבו מה אפשר לעשות כדי להזריק חיים לתפריט, והגיעו למסקנה שלגבעתיים חסר המבורגר איכותי. במקום לפתוח מותג על כל הכרוך בכך הם חברו לרשת ההמבורגרים אגאדיר. סיעור מוחות הניב רעיון למחווה לגיבורי גבעתיים, וליתר דיוק סביחבורגר בהשראת עובד.

"בגלל המרחק אנחנו לא יכולים לתת שירות בגבעתיים ולכן שמחנו על הפנייה לפתוח פופ אפ", אומר איתן טרבלוס בעלי אגאדיר. "אוכל בגבעתיים הכי מזוהה עם סביח, וכשעובד נתן את הסכמתו השף שלנו רוברט קלוגר יצא לדרך". הסביח בורגר מורכב מלחמניה ובתוכה קציצה במשקל 220 גרם, כרוב, עגבנייה, מלפפון, ביצה חצי רכה, רוטב עמבה וטחינה. לידיעת אוהדי הפועל: החריף האדום שמייצג אתכם נשאר בחוץ.

המנה הטובה ביקום? עובד והסביח בורגר (צילום: אלינור עוז)
המנה הטובה ביקום? עובד והסביח בורגר (צילום: אלינור עוז)

אחזנו בסביח בורגר בחשדנות אך למרבה ההפתעה החיבור המוזר עובד. הטופינגז מחמיאים לבשר והמיצים נספגים בלחמניה ומייצרים שלם ג'וסי וסקסי גדול מסך חלקיו. תג מחיר של 79 ש"ח קצת מעיב על השמחה, במיוחד כשהמבורגרים ראויים (GDB, הפרוזדור, TLBS) מתומחרים בפחות.

הפופ אפ צפוי לפעול חודש־חודשיים ולהביא איתו בשורה נוספת – פודטראק ראשון מסוגו בעיר. משאית האוכל של אגאדיר תוצב ליד הנלסון בימי שישי, תחזיר לגבעתיים את הגוון הפועלי ותציע סביח בורגר ומנות נוספות מהתפריט.

אי אפשר בלי קצת אדום בדרבי (צילום: אלינור עוז)
אי אפשר בלי קצת אדום בדרבי (צילום: אלינור עוז)

ואם כבר המבורגר ויוזמות בימי קורונה, כדאי לשים לב לבאזז, דיינר גבעתיימי שנפתח דקה לפני שהכול נסגר. מלבד האוכל שמיד ניגע בו, באזז הוא מיזם חברתי שהקים נפתלי וקס, תושב העיר שהתמזל מזלו ועשה אקזיט.

"נפתלי הבחין שלילדים ונוער אין איפה לשבת בעיר. בגבעתיים יש בתי קפה וברים, אך הם מתאימים פחות לחבר'ה בגיל חטיבה ותיכון", אומר המסעדן שי שבתאי, מנהל המקום. "אנו שואפים שהפרויקט יהיה רווחי אך כרגע הוא במצב הפסד. האוכל יוצא רק בטייק אוויי ומשלוחים. וולט ותן ביס נוגסים בהכנסות ולכן נפתלי מוציא מכיסו הפרטי".

כדי לפנות למכנה משותף רחב הורכב תפריט בהשראת המטבח האמריקני: מק אנד צ'יז, המבורגרים (קלאסי, עם פטריות מקורמלות ביין, הוואי עם אננס ובייקון כשר, טבעוני ועוד), סלופי באזז בפרנה, כנפיים, הום פרייז וכריכי קורנדביף ורוסטביף (כ-50 ש"ח בממוצע). קבב, עראייס, פיצה אישית וסלטים מגדילים את טווח הבחירה ובמחלקת הקינוחים תמצאו קראק פאי, בנופי, טירמיסו ועוגת שוקולד חמה.

באזז בורגר (צילום: אלכס אילחנוב)
באזז בורגר (צילום: אלכס אילחנוב)

שבתאי מוסיף שכשאפשר יהיה לאכול שוב במקום התפריט יוזל (2% אחוז הנחה לאורחים בגילי 14-18, 50% הנחה לקשישים) ויתווספו פעילויות חברתית וסדנאות, או אז יוכל המקום למלא את ייעודו כבית לבני נוער רעבים ובכלל.
נלסון, כצנלסון 33 גבעתיים, פתוח עד חצות
באזז, למשלוחים 050-5990257 ובאתר