בשורה לטבעונים: אורי שביט (מיס קפלן) בפופ-אפ חדש ומסקרן

כוהנת האוכל הטבעוני חוזרת לבשל לכם עם "ג'ינג'ית": תציע תפריט משלוחים שמורכב מהמתכונים הכי פופולריים מאתרה "טבעוניות נהנות יותר". מה בתפריט? המון דברים טובים: לביבות, ממולאים, לזניה ושלל תבשילים

אורי שביט (צילום: רויטל טופיול)
אורי שביט (צילום: רויטל טופיול)

נפתח בווידוי: אנחנו לא מחבבים את יום האישה הבינלאומי שחל מחר. בקולינריה ובכלל יש מספיק נשים מצליחות שלא זקוקות לתזכורת מלאכותית פעם בשנה. אורי שביט נופלת בדיוק למשבצת הזו – אשת קולינריה ויזמית, עיתונאית ומחברת ספרי בישול – "המטבח הטבעוני שלי" ו"חגיגה טבעונית" (הוצאת תכלת) שראה לאור לאחרונה, בעלת האתר הוותיק "טבעוניות נהנות יותר" ומסעדנית לשעבר. כעת היא פותחת את ג'ינג'ית, פופ אפ למשלוחי אוכל טבעוני מבושל.

"בזמן הקורונה הרגשתי שהביקוש לאוכל מוכן הביתה גדל בקצב מטורף. אם לפני כן הייתי מקבלת מדי פעם בקשות לקייטרינג או בישול ביתי, עכשיו כל יומיים שואלים אותי איפה אפשר לקנות את האוכל שלי. יש רצון להפחית בצריכת מוצרים מן החי ואנשים מחפשים פתרונות", היא מסבירה. "שאלתי את עצמי למה אני תמיד מסרבת ואיך אפשר לתת בכל זאת תשובה חיובית". באותו זמן חיפשו בעלי "מחסני הטבעונות" איך להרחיב את ההיצע לאוכל מוכן והקשר נוצר. מטבח רפאים נשכר ב־make eat, חלל עבודה משותף ליצרני מזון קטנים, והפופ אפ יצא לדרך.

אוכל טבעוני מבושל. ג'ינג'ית (צילום: טל סיון ציפורין)
אוכל טבעוני מבושל. ג'ינג'ית (צילום: טל סיון ציפורין)

התפריט מושתת על המתכונים המוקלקים ביותר של שביט. "ניסיתי לחשוב מה אני הייתי רוצה להגיש בארוחה. אלה ה־greatest hits, מנות שאני אוהבת ומאמינה בהן". ההזמנות מחולקות בימים רביעי-שישי בפורמט שמאפשר להרכיב ארוחה משפחתית או למלא את המקרר לשאר השבוע: לביבות כרובית וטופו בטיגון קל עם מטבל שום שמיר (64 ש"ח ל־12 יחידות), לזניה ים תיכונית עם בשמל טופו, עגבניות מיובשות ויין לבן, רוטב עגבניות ועלי תרד טריים בכמות שמספיקה לארבעה-שישה סועדים (99 ש"ח), פלפלים ממולאים באורז ועדשים (69 ש"ח ל־4 יחידות), אורז ג'ינג'י עם גזר, בצל וכורכום (26 ש"ח), חריימה טופו (69 ש"ח) ועוד ועוד, רק לחמם ולהגיש. הפופ אפ מתוכנן לשלושה חודשים, ממש כמו שהיה בשעתו עם מיס קפלן.

מסתמנות כלהיט היסטרי. לביבות כרובית של אורי שביט (צילום: טל סיון ציפורין)
מסתמנות כלהיט היסטרי. לביבות כרובית של אורי שביט (צילום: טל סיון ציפורין)

יש מצב שג'ינג'ית יהפוך למשהו קבוע? גם מיס קפלן שרדה יותר מהצפוי
"מוקדם לומר אבל הכול פתוח. אני מתרגשת למרות שאין פה אלמנט של אירוח וזו עשייה שונה. הפעם זה באמת האוכל שלי. במיס קפלן כמובן שהייתי מעורבת ובנינו את התפריט יחד, אבל המתכונים והידיים המוכשרות היו של שיראל ברגר. אז לא עמדתי במטבח והיום כן".

יש סיכוי לטעום שוב נקניקיית גזר?
"כרגע לא אבל עוד יהיו הפתעות. התפריט אמנם קבוע אבל נכניס ספיישלים ויותר מזה אני לא רוצה לגלות".
ג'ינג'ית, מטבח ישראלי טבעוני