ספרדי כפול: ברק יחזקאלי מחזיר את הפאייה לחיינו (והיא טעימה מאוד)

אסטרייה ברצלונה, הפופ-אפ משלוחים החדש של השף (בורק, אנחנו על המפית), מציע ארוחת קומבו במחיר אטרקטיבי. מצפים לכם גם פטאטאס בראבס, קרם קטלאן ועוד

הולה ברצלונה. ברק יחזקאלי (צילום: בני גם זו לטובה)
הולה ברצלונה. ברק יחזקאלי (צילום: בני גם זו לטובה)

אמצע העשור הקודם היה תור הזהב של המטבח הספרדי בארץ. טפאו, ויקי כריסטינה, טאפאס אחד העם ומעל לכול הסרווסריה הגישו פאן קון טומאט, פלפלי פדרון, חמון ושאר מטעמים מחצי האי האיברי. מחבת פאייה ענקית הייתה אטרקציה באירועים וג'ין קיבל גם הוא תווית של דרינק עכשווי. אלא שכדרכן של אופנות הטרנד פינה מקום לטרנדים אחרים.

פופ אפ חדש של השף ברק יחזקאלי (בורק, 'אנחנו על המפית') ובירה אסטרייה דאם מחזיר לחיים את הנדיבות והצבעוניות של המטבח הספרדי. טעמנו ונזכרנו למה אהבנו אותו מלכתחילה.  

פאייה ברצלונאית (צילום: בני גם זו לטובה)
פאייה ברצלונאית (צילום: בני גם זו לטובה)

Estrella Barcelona by Barak Yehezkeli, ובקיצור אסטרייה ברצלונה, מבוסס על ארוחה לאדם רעב, זוג או יותר, תלוי כמה עמוק החור בבטן, שבמרכזה פאייה מארבעה סוגים: ירקות, עוף וצ'וריסו (אוסובוקו עוף, צ׳וריסו בקר, שעועית ירוקה ופלפלים קלויים), דגים ופירות ים. לאחר החלטה על העיקרית בוחרים מנה ראשונה, למשל כדורי פאייה או פטאטאס בראבס – פלחי תפוחי אדמה אפויים ומטוגנים בציפוי פריך עם רוטב רומסקו ואיולי לימון כבוש. "התפריט מושפע הן מהמטבח הספרדי והן מהמטבח הקטלוני ספציפית על מנת לתת חוויה של ספרד. בתפריט יש גם קריצות למטבח המקומי כמו למשל אבן יוגורט בוויניגרט של הסלט", אומר יחזקאלי. "המחשבה בבניית התפריט שעיקרו הוא פאייה הייתה לתת לסועד בבית חוויה של פתיחת שולחן רחבה וצבעונית של ארוחה מלאה עם בירה אסטרייה צוננת, משהו שיביא קצת מאווירת שוק הבוקרייה בברצלונה".

אנחנו בחרנו באופציה שמתחילה בתבשיל שעועית לבנה ברוטב לימוני סמיך ועליו קלמרי קטנטנים צרובים. המנה הגיעה חמימה ונזללה עד תומה בעזרת פאן קון טומט – לחם קלוי משופשף בשום ועגבנייה שמצורף לכל הזמנה. לעיקרית בחרנו פאייה דגים עם נתחי דג ופלפל אדום, בצל סגול ולבן ועגבניה. הטעמים השרופים־מתוקים נספגים באורז והדג מוסיף עוד גוון עסיסי.

כמנה אחרונה אפשר לבחור בין קרם קטלן לטארט שקדים וקרם פרש (בתוספת 34 ש"ח). לאחר התלבטות הימרנו על הראשון ושמחנו לקבל גרסה לא מתוקה מדי של הקינוח הקטלני עם שכבת סוכר שרוף סקסית. לעומת פארסת צפרה היקרה, הארוחות של יחזקאלי מסמנות וי במשבצת הנגישות: 131-99 ש"ח כולל בקבוק אסטרייה דאם, בירת לאגר פרימיום בהירה וקלילה. תכלס דיל שווה לארוחת ערב במחיר שלא קורע את הכיס, שיישאר מה לבזבז עכשיו כשכבר אפשר ללכת למסעדות.
אסטרייה ברצלונה, 8-21.3 מ־17:00 (לא כולל שישי-שבת), להזמנות