הפופ הישראלי נמצא בתקופת שיא. השירים האלו מוכיחים עד כמה

אנרגיה גדולה של מה? דנה אינטרנשנל. צילום: שגיא דהרי
אנרגיה גדולה של מה? דנה אינטרנשנל. צילום: שגיא דהרי

נטע ברזילי חוזרת לתקופת נהדרת של פופ, נונו מתחברת לשורשים, דנה מביאה את האנרגיה הגדולה ויסמין מועלם פוגשת את המוזיקאי שיכול לעמוד מולה בכבוד - הסינגלים האחרונים של הפופ הישראלי רק מזכירים לנו עד כמה אנחנו בתור הזהב

בין כל שירי הגאווה של החודש האחרון קיבלנו גם לא מעט יציאות מעניינות ששווה לשים לב אליהן. נדמה שעולם הפופ הישראלי כעת נמצא באחת מהתקופות הטובות ביותר שלו, עם שורה של אמנים ויוצרים שמביאים צלילים שונים ומגוונים. בין נונו ליסמין מועלם, בין שי המבר לדנה אינטרנשיונל – נדמה שהחודש קיבלנו הכל מהכל.

שי המבר – הלכתי מהעיר הזאת

קשה לתפוס שעברו רק שנתיים מאז הפריצה של שי המבר ב״הכוכב הבא״ (או לפחות הגרסה הבוגרת שלה). כיום כבר יש להמבר ברזומה כמות להיטים שלא תבייש אמנים עם קריירות ארוכות בהרבה. אל שירים כמו ״פעם את לילה״, ״נתתי אותי אל העיר״, ״חייאתי״ ו״אלי את לי פריז״ מצטרפת יציאה נהדרת נוספת – ״הלכתי מהעיר הזאת״. השיר החדש מבסס עוד יותר את הסאונד, הכתיבה והאופי הייחודיים במוזיקה של המבר, ומגביר את הציפייה לקראת האלבום החדש שצפוי לצאת בקרוב.

נונו – אומיגאד

אחרי רצף של שיתופי פעולה כמו ״קיוט בוי״, ״ראשון בבוקר״ ו״סיוופלה״, נונו חוזרת לשורשים שלה עם סינגל ראשון מאלבומה השני. ״אומיגאד״ הוא נונו במיטבה – פופ קיצוני, אנרגטי וכתיבה שנונה אך בהחלט לא שטחית. השיר האישי מדבר על חרדות ובדידות על ביט פופ אלקטרוני ומרקיד, והופך לאחת היציאות הטובות ביותר של השנה עד כה.

דנה אינטרנשיונל, איתי גלו – BIG D*** ENERGY

אם יש משהו שצריך על דנה אינטרנשיונל שצריך לדעת בשלב הזה, זה זה שכל מה שהיא צריכה זה ביט האוס טוב ומשם הדרך ללהיט קצרה מאוד. איתי גלו, הדיג׳יי והמפיק המצליח, הביא את הסאונד המזוהה שלו בעוד מלכת הפופ הביאה את ההוקים הקליטים שלה (“Dana up, Dana down”) ויצרו להיט נהדר. בין כל ההרמות דנה אינטרנשיונל שרה על החוויות הנפשיות שהיא עוברת: ”החיים שלי הם לא מסיבה אחת גדולה, יש ירידות ועליות וזה בסדר לדבר על זה ולשיר על זה״ אמרה על השיר.

דימה XR – דמיטרי הלוהט (רוקט פוקט)

דימה XR, הדמות הוויראלית של אלעד משה, מוציא סינגל חדש בהפקת צוקוש. ״דמיטרי הלוהט (רוקט פוקט)״ משלב בין ראפ, ג׳רזי קלאב והאוס ומרפרר ל״שיר הטרטע״ של הקומדי סטור ואתניקס – והתוצאה מחורפנת כמו שהיא מצויינת. אל תפספסו.

Netta – Everything

השיר הבינלאומי החדש של נטע הוא כולו פופ “פיל-גוד״ שמח ומבעבע. ״Everything״ נשמע קצת כמו שיר פופ מהעשור הקודם, כזה שהיינו יכולים לקבל בתקופת הזהב של קייטי פרי וקרלי ריי ג׳פסן, אך כיום על נטע הוא יושב בצורה נפלאה.

סטפן לגר – רק אני יודע

הקריירה של סטפן לגר ידעה הרבה ניסיונות וטעויות, כאשר הוא ניסה כיוונים שונים שחלקם עבדו יותר וחלקם פחות. ״רק אני יודע״ הוא מההצלחות המוזיקליות הגדולות של לגר ומציג צדדים עמוקים ומורכבים יותר של הראפר והזמר. השיר מסמפל את ״אם תלך״ מהפרויקט של עידן רייכל, ועושה שימוש אינטליגנטי ביותר בסימפול של הקלאסיקה הישראלית.

מורן מזור – כולי אהבה

את מורן מזור אנחנו מכירים כזמרת מזרחית, אבל אם יש משהו שהסינגל החדש שלה מוכיח הוא שהיא לא פחות גם זמרת נשמה ואר-אנד-בי. ההפקה של ישי סוויסה ב״כולי אהבה״ מחמיאה לקול האדיר של מזור ומציגה גוונים חדשים, עדכניים ומרעננים של הזמרת. השיר נכתב על ידי מזור יחד עם הזמר חן אהרוני והראפר רביד פלוטניק.

יסמין מועלם, מרגי – צונאמי

אם כבר הזכרנו את ישי סוויסה זו הזדמנות מצויינת גם להזכיר את אלבומה החדש של יסמין מועלם ״אין עולם״, שהופק על ידי סוויסה ומועלם עצמה. האלבום מציג שינוי כיוון מסוים בסגנונה של מועלם, אך כזה שמחמיא לה ולא דורס את הייחודיות שלה. באלבום יש לא מעט פנינים, אך אחד ששווה לשים עליו במיוחד הוא ״צונאמי״ יחד עם מרגי. ״צונאמי״ הוא רגע שיא באלבום, בעוד השילוב בין מועלם למרגי עובד בצורה יפהפיה ועושה חשק לשמוע עוד שיתופי פעולה של השניים בעתיד.