כל טראק ממתק: הפסקול של המפקדת הוא הדובדבן שבקצפת

אקו ותומר כץ (צילום מסך: מתוך הוידיאו הרשמי בכאן 11)
אקו ותומר כץ (צילום מסך: מתוך הוידיאו הרשמי בכאן 11)

חמישה ממתקי פופ ישראלי הצטיינו החודש יותר מכל השאר, ועל שניים מהם חתומה אקו, שהצליחה (יחד עם תומר כץ) להפוך גם בעונה השנייה את הפסקול של הסדרה הפופולרית לחגיגה שעומדת בפני עצמה. וגם: שי המבר נוצצת // ג'יי למוטה וג'ני פנקין עוצמתיות // הפשוטע וכרקוקלי רגישות ומרימות

אקו, תומר כץ // המפקדת 2 (הפסקול הרשמי)

עליית עונתה השנייה של ״המפקדת״ בכאן 11 הייתה מהאירועים הטלוויזיוניים המצופים ביותר השנה. בדומה לעונה הקודמת, גם הפעם הפסקול הוא הדובדבן שבקצפת. הפסקול מבית אקו ותומר כץ, שהופקדו עליו גם בעונת הבכורה, מציב סטנדרט חדש לפסי קול בארץ ועומד גם בזכות עצמו כאלבום מצוין וחוויתי, שמומלץ להזין לו ברצף מתחילתו ועד סופו. הוא מצליח להעז מוזיקלית יותר מקודמו ולנוע בחופשיות בין היפ הופ, אר נ׳ בי, דראם נ׳ בייס ויורודאנס ורוק. לצד היציאה בספוטיפיי, הפסקול גם עלה ביוטיוב כסרט-הופעה בן 18 דקות שהוא תענוג גם לעיניים וגם לאוזניים.

 

אקו // מושלמת

אם כבר באקו עסקינן, כדאי גם לציין את הסינגל האחרון שלה שגם הוא יצא החודש. ב"מושלמת" מקבלת אקו חיזוק מנונו שהשתתפה בכתיבת ויצירת השיר, והגיעה עם הקולגה שלה עיליי אשדות שהפיק את השיר יחד עם אורי שוחט. מדובר בבאנגר רציני שמומלץ לחוות גם עם הקליפ המרהיב שביים גיא נחום לוי.

שי המבר // חייאתי

עם כל יציאה של שי המבר – אנחנו התלהבנו ממנה עוד באודישן שלה ב"כוכב הבא" – הולכת ומתבהרת התמונה כי מתפתחת אל מול עינינו אחת היוצרות הישראליות החשובות של תקופתנו. הכתיבה הפואטית, הנגיעות האתניות יחד עם השירה והעיבוד הגולמיים והנקיים יוצרים קסם ייחודי, שמצליח לתת תחושה נוסטלגית אך עדיין להישמע עדכני ומרענן.

ג׳יי למוטה, ג׳ני פנקין // קריוקי

שיתוף פעולה נשי ועוצמתי הגיע החודש עם הסינגל החדש של ג׳יי למוטה עם ג׳ני פנקין. "קריוקי" הוא שיר שתפור לקלאב בסגנון דאנסהול ורגאטון פופי. הווייב הוא לחלוטין שנות אלפיים, וזורק אותנו ללהיטי המסיבות מהתיכון של נינה סקיי, לומידי ושון פול. 

 

כרקוקלי, הפשוטע // הגיל דופק בדלת

אחרי שכתב את הלהיט של אגם בוחבוט מחודש הגאווה "בשורות טובות", בר אלמליח מעמוד הממים המוכר "הפשוטע" חוזר לתעשיית המוזיקה והפעם עם צמד האחיות המופלאות כרקוקלי. ״השיר הזה מוקדש לכל מי שנשאלה בארוחת החג האחרונה – מה עם זוגיות?״ כתב אלמליח, ואכן השיר נוגע בנקודות רגישות ואישיות אך מעביר אותן בצורה פופית ומרימה בהפקה של הצמד טריאנגל.

>> גם ספוטיפיי ויוטיוב מסכימות: הפופ הישראלי ניצח את 2022
>> קרב פנתרים: מלחמת גרסאות מדהימה בין צה"ל ונועה קירל