"פוקסטרוט" זכה בפרס אריה הכסף בפסטיבל ונציה

הסרט של שמוליק מעוז, שמשך לאחרונה אש מכיוונה של מירי רגב, זכה בפרס היוקרתי בפסטיבל ונציה. הוא מועמד ל-13 פרסי אופיר

פוקסטרוט
פוקסטרוט
9 בספטמבר 2017

הישג גדול לשמוליק מעוז ולקולנוע הישראלי: הסרט "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז זכה בפרס חבר השופטים, אריה הכסף, בפסטיבל הסרטים ה-74 של ונציה. זו לא הפעם הראשונה עבורו: מעוז כבר זכה בפרס אריה הזהב היוקרתי ב-2009 על סרטו "לבנון".

בפרס הראשון, אריה הזהב, לסרט הטוב ביותר זכה "The Shape of Water". בפרס אריה הכסף לבמאי הטוב ביותר זכה קסוויה לגראנד על "Jusqua La Garde". בפרס השחקן הטוב ביותר זכה כאמל אלבאשא על תפקידו בסרט "The Insult" ובפרס השחקנית הטובה ביותר זכתה שרלוט רמפלינג על תפקידה בסרט "Hannah".

את פרס חביב חבר השופטים קיבל הסרט "Sweet Country" של וורוויק ת'ורנטון. את פרס התסריט הטוב ביותר קיבל מרטין מקדונה על הסרט "Three Billboards Outside Ebbing, Missouri".

"פוקסטרוט" משך לאחרונה אש מכיוונה של שרת התרבות והספורט מירי רגב. הסרט מציג טרגדיה בשלוש מערכות, שבה מעשי ההורים ובנם המשרת בקרבי משפיעים זה על זה מבלי להתכוון ומביאים לתוצאות הרות אסון. רגב תקפה את הסרט והכריזה כי "זוהי בושה וחרפה, שהסרט 'פוקסטרוט' של שמוליק מעוז נבחר להציג בפסטיבלי קולנוע נחשבים כפסטיבל טורונטו ופסטיבל ונציה. הדעת אינה סובלת, שסרטים, המבאישים את שמו הטוב של צה"ל, הם אלו שנתמכים על ידי קרן הקולנוע הישראלי, הנתמכת על ידי המדינה, והם אלה שנבחרים להיות חלון הראווה של הקולנוע הישראלי בחו"ל".

לאחר מכן, ביום הקולנוע הישראלי, תקפה רגב שוב את הסרט ואמרה שהוא מוציא את דיבת ישראל רעה. מעוז וגם ליאור אשכנזי, שמככב בסרט, הגיבו לדבריה בביטול, על כך שהגיבה כך מבלי לצפות בסרט כלל. אשכנזי הגדיל ועקץ את רגב בריאיון בחדשות 2 באומרו שלו הייתה קוראת צ'כוב הייתה יודעת מה זו אלגוריה. גם לכך הגיבה רגב וקראה לאשכנזי "הגרבוז של המזרחים". כל יחסי הציבור הללו, ניתן להניח, עשו לסרט רק טוב.