מבקרי הקולנוע: "דרייבר" הוא הסרט הישראלי הטוב ביותר של 2018

"דרייבר", שזיכה את משה פולקנפליק בפרס השחקן הטוב, גבר על "הבלתי רשמיים" ועל "יונתן אגסי הציל את חיי". תגלית השנה היא במאי "מוטלים בספק" ובשדה הבינלאומי הפורום יישר קו עם הבאזז הבינלאומי

מתוך "דרייבר"
מתוך "דרייבר"

"דרייבר" הוא הסרט הישראלי הטוב של השנה – כך הצביע ביום שישי האחרון פורום מבקרי הקולנוע הישראלי, המורכב מ-36 מבקרים ממגוון כלי תקשורת מקומיים. בדרך גבר סרטו הארוך הראשון של יהונתן אינדורסקי על "הבלתי רשמיים" ועל "יונתן אגסי הציל את חיי" שעורכיו, טל רובינר ואלכס חוסיד, זכו בפרס ההישג האמנותי.

"דרייבר" עוסק בנהג חרדי המגדל לבד את בתו. הוא מסיע שנוררים בין נדבנים ומדריך אותם כיצד להגדיל את התרומה באמצעות שימוש מקסימלי בסיפוריהם העצובים. השחקן הראשי, משה פולקנפליק, קיבל את פרס השחקן הראשי הטוב ביותר לאחר שהתמודד נגד עצמו (ונגד המפסיד שולי רנד על "הבלתי רשמיים") בזכות הסרט "גאולה" שעלה לאקרנים בשבוע שעבר. מבקרת הקולנוע של Time Out, יעל שוב (שגם חברה בפורום), ציינה לשבח את הופעתו ב"גאולה" – גם שם הוא גילם חרדי – ואפשר לקוות שנראה יותר ממנו בשנה הבאה. "דרייבר" זכה גם בפרס התסריט הטוב, אותו כתב אינדרוסקי ("שטיסל").

הביקורות הכי מעניינות:
"גאולה" מספק שתי סיבות נהדרות ללכת לקולנוע
אל תתפשרו על נטפליקס: את "רומא" חייבים לראות בקולנוע
"דרייבר": מתי בפעם האחרונה ראיתם סרט מעולה על מלאכת הסיפור?

בפרס הבימוי זכו יחד אבי נשר על "סיפור אחר" ואלירן מלכה על "הבלתי רשמיים". את פרס השחקנית הטובה קטפה ג'וי ריגר על "אין בתולות בקריות", ובדרך גברה על דאנה איבגי (שהתמודדה בזכות תפקידה בסרט הקצר "הכל כישוף" מתוך פרוייקט האנתולוגיה "Voice Over").

תגלית השנה על פי מבקרי הקולנוע הוא אלירן אליה, שכתב וביים את "מוטלים בספק" הנהדר. רן דנקר מגלם בו תסריטאי תל אביבי והוא מוקף ב-11 נערים חסרי ניסיון משחק המגלמים נוער עבריין בעיירת פיתוח. הם מביאים את עצמם – השפה, הצלקות הנפשיות – מה שיצר סרט חשוף ועוצמתי. בשדה הבינלאומי יישר הפורום קו עם הבאזז הבינלאומי ובחר ב"רומא" של אלפונסו קוארון לסרט הטוב ביותר.

הזוכים נבחרו מתוך הסרטים שהוקרנו בישראל בהקרנות מסחריות בין ינואר 2018 לדצמבר 2018. הפורום הוא תא בתוך ארגון העיתונאים והפרסים אינם כספיים אלא הצהרתיים. זו השנה השישית שבה חברי הפורום מתכנסים להצביע על סרטים: בשלב הראשון כל מבקר ומבקרת בוחרים את המתמודד שלהם בכל קטגוריה, ואם בסיבוב הראשון אין מועמד שזוכה ל-50 אחוז מהקולות – ממשיכים לסיבוב הצבעות נוסף. בין הסיבובים המבקרים רשאים להגן ולדון בבחירות בניסיון לשכנע את הקולגות.