פורום מבקרי הקולנוע: "אפס ביחסי אנוש" הוא סרט השנה

בפעם השנייה, פורום מבקרי הקולנוע הישראלי הכריז על הסרטים והשחקנים הטובים של השנה בקולנוע הישראלי. קבלו את רשימת הזוכים המלאה

מתוך "אפס ביחסי אנוש"
מתוך "אפס ביחסי אנוש"

פורום מבקרי הקולנוע בישראל הכריז אתמול (14.12), כפי שעשה גם בשנה שעברה, על רשימת הסרטים והשחקנים הטובים של השנה. "אפס ביחסי אנוש" הוכרז כסרט הישראלי הטוב ביותר של 2014, ו"מלון גרנד בודפשט" כסרט הבינלאומי.

"מרגש מאוד לקבל את ההכרה הזאת", מסרה טליה לביא, יוצרת "אפס ביחסי אנוש". "היא משמעותית עבורי. ומעבר לכך, התמיכה של חברי הפורום הייתה משמעותית להצלחת הסרט בקרב הקהל". פבלו אוטין, יו"ר פורום מבקרי הקולנוע, אמר: "זו השנה השנייה שהפורום קיים וזו השנה השנייה שאנו מעניקים את פרסי הביקורת.  פרסי הביקורת השנתיים שלנו באים לסמן שיא של שנה אינטנסיבית ומרגשת של כתיבת ביקורות והפקת אירועים קולנועיים מגוונים. נמשיך לפעול כדי לקדם את הקולנוע שאנחנו אוהבים, מוקירים ומעריכים, שכן זהו קולנוע שמשפיע על חיינו, מרגש אותנו ועוזר לנו לחשוב על משמעות קיומנו. אני מנצל הזדמנות זו כדי לברך את טליה לביא ואת כל הזוכים שלנו השנה ולהגיד שהפרס הזה הוא רק דרך צנועה להודות להם על המתנה הגדולה שהם העניקו לנו, לעולם הקולנוע ולצופים ולצופות".

[interaction id="548ebba5245f63ef5981a65a"]

פורום מבקרי הקולנוע הוא תא הנמצא בתוך ארגון העיתונאים וחובק 27 מבקרי קולנוע – נציגי המדיה הכתובה, המשודרת והאלקטרונית. חברי הפורום הם: אבנר שביט ("וואלה!"), יאיר רוה ("מאקו"/"סינמסקופ"), יעל שוב ("טיים אאוט"), שמוליק דובדבני ("YNET"), ארז דבורה ("YNET"), בנימין טוביאס ("ידיעות אחרונות"), נטע אלכסנדר ("הארץ"), ישי קיצ'לס ("ישראל היום"), אורון שמיר ("עכבר העיר"/"סריטה"), דורון פישלר ("עין הדג"/"וואלה!"), חיים קינן ("קול ישראל"), יונתן דורון ("EDB"), מתן שירם ("גלובס"), נחום מוכיח ("אתר במה", "מקור ראשון"), עדן גוריון("בידור ובמה"), עידו רוזן ("ד'קמפוס"), אוהד לנדסמן ("דוק-טוק"), פבלו אוטין ("סריטה"/"כתב עת סינמטק"), רון פוגל (אתר "סרט"), ריטה קורן ("קול ישראל"), שי שגב ("מגפון"), ליאור אלפנט (אתר המבקרות), עופר ליברגל (סריטה), מיכל סופר-זמרני (מודיעין ניוז), אלברט גבאי (ערוץ 1), דני לרנר (מעריב לנוער) וניסים דיין (התוכנית של מולי שפירא).

 

רשימת הזוכים המלאה:

דאנה איבגי ("אפס ביחסי אנוש") – השחקנית הטובה ביותר

ששון גבאי ("גט") – השחקן הטוב ביותר

טליה לביא ("אפס ביחסי אנוש") – פרס הבימוי והתסריט הטובים ביותר

נדב הקסלמן – ההישג האמנותי של השנה על הצילום של "לוויה בצהריים"

תמרה קליינגון ("אפס ביחסי אנוש") – התגלית של 2014