ניו יורק תעמוד בתור: סניף של פורט סעיד יפתח במנהטן תחתית

מתכוננים לפתיחה. פורט סעיד ניו יורק (צילום יח"צ)
מתכוננים לפתיחה. פורט סעיד ניו יורק (צילום יח"צ)

התוכנית להשתלטות על ניו יורק והפיכתה לסניף של תל אביב נמשכת: אייל שני לוקח את הפרנץ' טוסט של הפורט סעיד לטיול בר מצווה לאמריקה, ויפתח סניף ראשון של הבר האהוב במנהטן, יחד עם המקבילה האמריקאית שלהם, In Sheep’s Clothing. תתחילו להתחנף למארחת כבר מעכשיו

4 באפריל 2023

אייל שני ממשיך לכבוש את העולם: לאחר שפתח מסעדות בסינגפור, דובאי ולאס וגאס, ונבחר כשף הישראלי הראשון ברשימת 100 השפים הטובים בעולם, משיק שני בקרוב את פורט סעיד ניו יורק, בחלל משותף עם "In Sheep’s Clothing" – בהיעדר הגדרה אחרת, סוג של חנות תקליטים/מרחב תרבות/בר/תדר אמריקאי, שעד כה פעל בלוס אנג'לס.

בידיעה שהתפרסמה אמש באתר של In Sheep’s Clothing נכתב כי בקרוב ייפתח במנהטן תחתית חלל חדש ובו בר מוזיקה (Listening bar), חנות תקליטים, מסעדה וספריית אלבומי מוזיקה. "אנו נרגשים להודיע על שיתוף פעולה עם אחת ההשראות המוקדמות ביותר ל-In Sheep’s Clothing – בקרוב נפתח בר מוזיקה שיפעל בצמוד לפורט סעיד ניו יורק".

Port Sa’id, New York CityComing soon ♥️????????????????????????https://insheepsclothinghifi.com/in-sheeps-clothing-port-said-nyc/

Posted by Zach Bar on Monday, April 3, 2023

לטובת מי שאינו מתמצא בחומר (לא אנחנו) מוסבר כי ש"פורט סעיד הוא בר ומסעדה הממוקם בעיר החוף העשירה בתרבות תל אביב, אשר מגיש מנות של השף האיקוני אייל שני לצד מוזיקה בינלאומית מספריית אלבומים שמושמעת במערכת סאונד קאסטום מייד". ב-In Sheep's Clothing מציינים גם שסצנת המוזיקה והאוכל התוססת בתל אביב נצפתה כבר בשנת 2014, "שנים לפני שפתחנו את בר המוזיקה הראשון שלנו ב-Arts District", וכי בקרוב יועלו תכנים נוספים מפורט סעיד ומהקהילות שנבנו סביב שלוחותיו – התדר, רומנו, קיסה, נואיבה רקורדס ורפי. בקיצור, האמריקאים מקנאים.

"זוהי הפעם הראשונה שאנחנו עושים משהו בחו"ל כקבוצת התדר בשיתוף עם הקבוצה של אייל ושחר", אומר צח בר, אחד השותפים בתדר. "אחרי שאייל ושחר פתחו כמה מקומות בעולם ולנו הוצעו ב-11 השנים שהפורט קיים לא מעט הזדמנויות לפתוח בחו"ל, הלכנו על הרעיון לפתוח מקום בניו יורק". אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, פורט סעיד הטראנס אטלנטי הראשון ייפתח באמצע מאי עם תפריט של אייל שני כמובן, דומה לזה שמוגש בתל אביב.

תתרגלו להתחנף למארחת, אמריקה. פורט סעיד (צילום: דין אהרוני רולנד)
תתרגלו להתחנף למארחת, אמריקה. פורט סעיד (צילום: דין אהרוני רולנד)

כזכור, עם פתיחת סניף המזנון בתפוח הגדול מתח הניו יורק פוסט ביקורת נוקבת על מה שנתפס בעיני המגזין כתמחור מופרך. "זוהי כנראה התוצרת החקלאית היקרה בהיסטוריה. 24 דולר לעגבנייה אחת", כתב מבקר המסעדות סטיב קוזו, ואף שהטעם ערב לחכו קבע ש"המחיר מעליב את הארנק". בחלוף ארבע שנים, קורונה ומועמדות נוצצת ברשימה בינלאומית, ייתכן שניו יורק תכיר סוף סוף בגאונותו הבלתי מעורערת של אחד השפים היצירתיים ביותר בקולינריה הישראלית.