פורים 2020: תחפושות נוסטלגיות למילניאלז תל אביבים

אנחנו בעיצומו של קאמבק מחריד אל תקופת הניינטיז ושנות האלפיים המוקדמות, אבל יש ערב אחד בשנה בו טעם רע הוא דווקא הבחירה הנכונה. הנה כמה רעיונות לתחפושות נוסטלגיה מהימים האפלים של הנעורים שלכם

אייס ונטורה (צילום מסך)
אייס ונטורה (צילום מסך)

הפאשניסטה: גוון סטפאני

זוכרים שפעם רוק היה הפופ שלנו? בתקופה הזאת, הייתה אשה אחת שתמיד נראתה טוב, גם כשהיא צבעה את השיער לתכלת מחריד, גם כשהיא הסתובבה עם גשר בשיניים וגם כשהגזרה הנמוכה של מכנסיה לא הותירה מקום לדמיון. אפילו אם הלוקים של גוון סטפאני היו קצת שנויים במחלוקת, היא תמיד שמרה על אדג'יות ולא התרגשה יותר מדי ממה שאומרים. מדובר בתחפושת די קלה לביצוע, אבל כזאת שמצריכה את הכריזמה (והבטן) של גוון, אז בחרו בה רק אם יש לכן מספיק ביטחון עצמי. מה צריך? פיאת בלונד פלטינה (אם ממש בא לכן להשקיע, אפשר גם גולגולים בכל השיער), חזיית משולשים או גופיית בטן לבנה, מכנסי באגי נמוכים משובצים, חגורה בגזרה נמוכה, שפתון אדום, אייליינר וטיקה באמצע המצח. טיפ: גם אם אין לכן בדיוק את הפריטים הנחוצים, מספיק שתקפידו על שילוב צבעים הניינטיזי לבן-שחור-אדום והוייב יהיה ברור.

פאשניסטת ניינטיז. גוון סטפאני בלאס וגאס (צילום: שאטרסטוק)
פאשניסטת ניינטיז. גוון סטפאני בלאס וגאס (צילום: שאטרסטוק)

הזוגית: פריס הילטון וניקול ריצ'י

הצמד הזה הגיח אל חיינו בתכנית הריאליטי המפוקפקת "The Simple Life" אי אז ב-2003, השנה בה פרצה המלחמה של ארה"ב נגד עיראק. כנראה שהציבור האמריקאי התקשה להתמודד עם המצב הפוליטי וחיפש קצת אסקפיזם בדמותן של פריס וניקול, והן בהחלט סיפקו אותו. פריס וניקול הן סוג של שר ודיון מ"קלולס" או אפילו קים וקורטני קרדשיאן, אם תרצו – שתי בחורות פריבילגיות שעסוקות בעיקר במראן החיצוני, משחקות אותה סתומות ולא סופרות אף אחד בדרך. הלוקים שלהן בתכנית היו קפסולת הטרנדים של אותה התקופה; פסים שחורים בתוך הבלונד המגוהץ, מגפי בוקרים מזעזעים, קריסטלים על אקססוריז ושימוש יתר בצבע הורוד, כיאה לשתי ברביות אנושיות. בקיצור, תחפושת ראויה לשתי שבורות. מה צריך? הכל, בגדול. תוספות שיער בלונדיניות ושביל לצד, גופיות קולר, מכנסי טרנינג בצבע ורוד, שרשרת בטן, משקפי שמש ללא מסגרת, איפור נוצץ ובודי גליטר. טיפ: אם אתן פריס, סחבו איתכן בובה של פודל. אם אתן ניקול, שימו מלא עיפרון שחור בתחתית העין.

 

 

הקבוצתית: משמר המפרץ

משחק גרוע, עלילה קלושה ואאוטפיטים מינימליים הם שלושת היסודות עליהם נשענה סדרת הניינטיז הגרועה "משמר המפרץ", ובכל זאת רותקנו אליה מדי ערב, פשוט כי זה היה התוכן הכי קרוב לפורנו נגיש באותם הימים. עכשיו הזמן לתבוע מחדש את התקופה לכדי תחפושת קבוצתית נוסטלגית ולהפוך להיות דיוויד הסלהוף וחבורת המצילות והמצילים המיותרת שלו. זה קל, זה פשוט, ואם אתם מהטיפוסים שמתאמנים כל השנה בחדר הכושר כדי לחשוף את גופכם בפורים, זו בדיוק התחפושת בשבילכם. מה צריך? בגדי ים אדומים שלמים עם מפתח ירך גבוה, מכנסיים אדומים קצרים, ג'קט רוח אדום, מצופים ופאות בלונדיניות במידת הצורך. טיפ: לכו להצטלם בשעת צהריים מוקדמת עם התחפושת הזאת בים ותהפכו לאטרקציה של החוף.

כל כך יפים, כל כך גרועים. משמר המפרץ (צילום: פייסבוק)
כל כך יפים, כל כך גרועים. משמר המפרץ (צילום: פייסבוק)

המינימלית: בריטני ב-2007

פתגם העצמה עתיק באינטרנט גורס כי אם בריטני הצליחה לעבור את 2007, גם אתם תצלחו את מה שעובר עליכם עכשיו. המשבר של בריטני היה אחד הרגעים שכוננו את תרבות הפופ של שנות האלפיים, בו חזינו בזמרת הכי עליזה באמריקה מתמוטטת לנגד עינינו. הפפראצי הדליפו את התמונות המפורסמות של בריטני מגלחת לעצמה את הראש, ולאחר מכן הגיע התיעוד שלה אוחזת מטריה ירוקה ונראית, בגדול, כאילו היא יוצאת למסע הרג. בריטני של 2007 זו לא רק תחפושת לפורים. זו אמירה פילוסופית על טבעו הקודר של האדם. ובעיקר, אם יש לכם קרחת, זו תחפושת ממש קלה לביצוע. מה צריך? קרחת, סווטשירט אפור בהיר עם קפוצ'ון, מכנסיים לבנים קצרים, סניקרס לבנות ומטריה ירוקה. טיפ: אל תיבהלו אם לא יזהו למה התחפשתם, מדובר בתחפושת שהמשפט הכי יאה לה הוא "המבין יבין".

הלא דורשת מאמץ: קורט קוביין

אייקון נעורינו, משוש ליבנו, אהוב נפשינו. קורט קוביין היה האמן המחוספס והרגיש של שנות התשעים ולא הזיק בכלל שהוא גם היה חתיך הורס. מבין שלל הלוקים הגראנג'יים שסיפק במהלך הקריירה שלו, ניתן להכריז בזהירות כי הלוק המזוהה ביותר עימו הוא השיער השומני בצירוף הקרדיגן המהוה מהופעת האנפלאגד של נירוונה בערוץ MTV. קלאסיקה. מה צריך? פיאת קארה בלונדינית (מומלץ לשמן וללכלך אותה לפני החבישה), עדשות מגע כחולות, טי שירט לבנה, חולצה מכופתרת בצבע תכלת, קרדיגן אפור, ג'ינס משופשף בהיר, גיטרה וסיגריה. טיפ: אם בא לכם על תחפושת זוגית, קורט וקורטני הם לגמרי פאוור קאפל ניינטיז ראוי.

כל מה שהאקס שלכן רצה להיות, וכשל. קורט קוביין (צילום מסך)
כל מה שהאקס שלכן רצה להיות, וכשל. קורט קוביין (צילום מסך)

המושקעת: בובת טרול

לא רק סלברטיז שנויים במחלוקת כיכבו בשנות ילדותנו ונעורינו, אלא גם משחקים ובובות שנצרבו לנו בתודעה עד כדי אימה, כמו בובת הטרול המפורסמת משנות התשעים שהגיעה בשלל גדלים וצבעי שיער. חמודה, מקריפה ונשענת על עבודת איפור-שיער, מדובר בתחפושת שלא דורשת מכם לכתת רגליים ברחבי העיר כדי למצוא פריטים שישלימו לכם את האאוטפיט, אלא פשוט לחרוש על טוטוריאלז ביוטיוב במשך שעות עד השגת התוצאה המבוקשת. מה צריך? פיאה ו/או צבע לשיער, חימר לשיער, ספריי מקבע, צבעי פנים ועדשות מגע שחורות ענקיות. טיפ: יש פה עבודה שתיקח כמה שעות, אז אם אין לכן כוח לעשות את זה לבד, מומלץ להתארגן על איפור בידי מקצוענית.

השלישייה: TLC

תחפושת מושלמת לשלוש חברות טובות שלא מפחדות שאחת מהן תמות באופן טראגי. אם אתן מחליטות להתחפש ל-TLC בפורים, מומלץ לבחור בסטיילינג מתוך הקליפ הכי מפורסם שלהן, No Scrubs. הצלחת התחפושת הזאת תלויה בעיקר בכמה תשקיעו באיפור, אז אם יש לכן חברה שאובססיבית לניקי טוטוריאלס, מנו אותה למאפרת הראשית שלכן והבטיחו לה שלא תגמור כמו ליסה "לפט-איי" לופז. מה צריך? שלושה זוגות מכנסיים שחורים רחבים ונמוכי גזרה, שלוש חזיות בייסיק שחורות, בד ויניל שחור (ממנו תגזרו צורות שונות לחלק העליון של התחפושת), צבע שיער ורוד, שתי קוקיות ארוכות והרבה תוספות שיער. טיפ: את העיגולים הלבנים תוכלו להכין מגזירות של חומר סול לבן שניתן להשיג בכל חנות יצירה או במקס סטוק הקרוב לביתכם.

ההיפסטרית: הנסיך המדליק מבל אייר

מה יש להגיד? מדובר באחד הגברים החתיכים והחמודים ביותר שהופיעו על מסך הטלוויזיה שלנו בשנות הילדות והנעורים. היינו מאוהבות בו, אבל גם רצינו שיהיה הידיד הכי טוב שלנו (לא היה הרבה מקום למורכבות בתקופה הזאת). להתחפש לפרש פרינס זה להודות בכך שאין לכם את קיתונות הסטייל שלו ביומיום, ושאתם נאלצים לנצל את החג על מנת להידמות להוד מגניבותו. מצד שני, זה די קל, בעיקר אם ממילא יש לכם סטוק של חולצות אייטיז בארון. מה צריך? כובע מצחיה הפוך או גלח מלבני מדויק, טי שירט עם הדפס, חולצה מקושקשת או ג'קט בומבר צבעוני, מכנסי ג'ינס ו/או אוברול. טיפ: בשיטוט בודד בין חנויות וינטג' בעיר, סביר שתוכלו לדלות את כל הפריטים הנחוצים לכם לתחפושת הזאת במחיר מצחיק.

רמת קוליות פסיכית. הפרש פרינס מבל אייר (צילום מסך)
רמת קוליות פסיכית. הפרש פרינס מבל אייר (צילום מסך)

הכאפות: אבריל לאבין

חטיבת הביניים הייתה תקופה קשה לכולנו, על כן אין צורך להתנצל על כך שהאזנתן למוזיקה של זמרת בינונית שהתחפשה לרוקרית זועמת. אם משום מה בא לכן להתרפק קצת על השנים העלובות הללו, אתן מוזמנות להתחפש לאבריל לאבין. היא לא הייתה בדיוק פריקית, אלא מן גרסת לייט לנערת אימו עם שירי פופ מהונדסים ולוק של ילדה טובה במרד נעורים. זו אמנם קצת תחפושת כאפות, אבל יש בה גם קורטוב של הומור עצמי מבורך, כי עבר מספיק זמן מאז התקופה האומללה הזאת (או כך לפחות אנחנו משכנעות את עצמנו). מה צריך? פן חלק או פאה בצבע שאטני, גופיית סבא לבנה, עניבה, מכנסי באגי צבאיים, חגורת ניטים, חבילת צמידי ג'לי שחורים, עוד חבילה, עוד אחת ואיפור עיניים כבד.

View this post on Instagram

Avril Lavigne in New York, August 2002

A post shared by 2000s Anxiety (@2000sanxiety) on

האיקונית: אייס ונטורה

בואו ניישר קו רגע: בזמן יציאת הסרט, כולנו היינו בטוחים שבילוש אחר חיות היא עבודה אמיתית שמשלמים עליה כסף, נכון? באייס ונטורה ג'ים קארי נתן תצוגת משחק קומית אדירה שהפכה את הסרט לאחד המוצלחים ביותר שלו בכל הזמנים. כיאה למעמד איקוני שכזה, גם הבגדים והאביזרים שמופיעים בו הפכו למזוהים, בוודאי על ידי אנשים בשכבת הגיל שלכם. התחפושת הזאת לא מאד קשה לביצוע, והיא פתרון יעיל לפורים בעיקר אם יש לכם חלק מהפריטים בבית. מה צריך? חימר וספריי לשיער, גופיית סבא לבנה, חולצת כפתורים פרחונית, מכנסי פסים שחור-אדום, מגפי צבא ובובת תוכי. טיפ: אם הלוק הזה גדול עליכם, אתם יכולים גם ללכת על גרסת הבלרינה של אייס כשהתחזה למטופל בבית החולים הפסיכיאטרי.