פור דו סול: בר-מסעדה חדש שלא מפחד מכיכר אתרים

התוכנית לחידוש האזור עוד לא יצאה לדרך, אבל פור דו סול כבר נפתחה במקום עם הפנים לעתיד - וגם לשקיעה

פור דו סול (צילום: שלומי יוסף)
פור דו סול (צילום: שלומי יוסף)
19 במאי 2019

כיכר אתרים עוד לא התחילה לעבור את המהפך המיוחל שלה, אבל מקום חדש שנפתח בה לא מזמן, פור דו סול שמו, כבר מביט אל העתיד (וגם לשקיעה, אבל על כך בהמשך). מדובר בשני חללים – אחד בר-מסעדה, השני הוא גג צופה לים אשר נפתח מדי יום לקראת ערב ומציע תפריט אלכוהול, בדגש על קוקטיילים. הבעלים של המקום הוא אמיר אפרתי (פאנה פו), שמחזיק כבר ברזומה מרשים בחיי הלילה בתל אביב (שלוותה, סאבלט, אוריינט), שבחר במיקום החדש גם מתוך קרבה אישית. "אני גר שני בניינים מכאן ותושב השכונה למעלה מעשור. אני מכיר היטב את כיכר אתרים ומודע לבעיות ולשמועות על המקום. יש כאן פוטנציאל עצום, זה היה פעם אחד ממקומות הבילוי הכי טובים בתל אביב". לאפרתי, שעובד על המקום כמעט שנתיים, יש הרבה תקווה לגבי האזור. "הכיכר עברה בחצי השנה האחרונה תפנית חדה ועיריית תל אביב סוף סוף התחילה לנקות כאן מדי בוקר ולטפל בתאורה, שלא עבדה".

 

השם פור דו סול ("בשביל הנשמה" בפורטוגזית) נבחר בעקבות השקיעה, שהיא לב ליבו של העניין מבחינת אפרתי. ברשתות החברתיות, מסתבר, זהו גם האשטאג שמרכז את השקיעות הכי יפות ברחבי העולם. "סביב הקונספט הזה אנחנו רוצים לעשות דברים ייחודיים, מה שיתבטא במוזיקה ובקוקטיילים יחודיים לזמן הזה בלבד", מציין אפרתי. על תפריט האוכל אמון דניאל סיבוני (אונזה, קיטשן מרקט) שבנה את התפריט על טהרת המטבח הישראלי: לצד ארוחות בוקר יש כאן מנות עיקריות כמו ערייאס עם טחינה, עמבה ושיפקה (54 ש"ח), תבשיל חומוס ובצל (56 ש"ח), נקניקיות מרגז בפרנה מרוקאית עם טחינה, עמבה ולימון כבוש (54 ש"ח) ועוד דברים מאותו ז'אנר. "הכנסנו מנות ישראליות שהולכות בול עם הישיבה הרגועה בים, יחד עם מנות שהצליחו בפאנה פו כמו ההמבורגר והסביצ'ה. בהמשך יהיה גם ספיישל סיר חריימה דגים בשבתות, עד שהסיר ייגמר", מבטיח אפרתי. במקום גם עיצוב ייחודי של ניר רן, שעבד גם על לילה של מאיר אדוני בברלין ועל הטי האוס.

 

במערב יש חדש. פור דו סול (צילום: שלומי יוסף)
במערב יש חדש. פור דו סול (צילום: שלומי יוסף)

 

בשונה מברים ומסעדות אחרות בעיר, כאן לא תזכו לקבל הנחות או האפי האור מצד אחד, והקפה מוגש רק עד 18:00 מצד שני. "זאת לא השפה של המקום. יש לי המון כבוד והערכה למסעדנות ומי כמוני יודע שלפתוח האפי האור זה לעבוד לחינם. אני פונה לכל עם ישראל ולא לאוכלוסיה עשירה, וגם לקוח עם 50 ש"ח יוכל לקחת מנות מהתפריט, הבירות במחירים סבירים. זו לא מסעדת חוף, המחירים שלי שפויים. אין פה יומרות. רק הגג יהיה קצת יותר אקסלוסיבי. שם גם אף פעם לא נגיש קפה. חשוב לי להבדיל את היום מהלילה".

 

פור דו סול, הירקון 165, כיכר אתרים, תל אביב. שעות פעילות: כל יום מ-11:00, ארוחות בוקר עד 17:00. גג: ראשון-רביעי 17:00 עד אחרון הלקוחות, בחמישי 15:00 עד אחרון הלקוחות, שישי-שבת 12:00 עד אחרון הלקוחות. 050-3061916