הקומדיה על קבוצת הכדורגל הלסבית שהפכה להצגת קאלט

אבישג פישמן, מסדרת סרטוני "תמונות מחיי תאגיד", מתעסקת בעולם תוכן אחר ומופרע לא פחות בקומדיית פרינג' חדשה, "פותחות את הנרתיק", על קורותיה של קבוצת כדורגל לסבית

פותחות את הנרתיק (צילום: יח"צ)
פותחות את הנרתיק (צילום: יח"צ)
26 במרץ 2017

"ראיתי אותה בהופעה, חשבתי לעצמי שהיא ממש מדליקה ונורא התאהבתי בה ונהייתי גרופית שלה", מספרת אבישג פישמן (המוכרת מסדרת הסרטונים "תמונות מחיי התאגיד") על השותפה שלה לקומדיה הלסבית "פותחות את הנרתיק", איילת רובינסון. "חיזרתי אחריה בפייסבוק, כתבתי לה 'ממש אהבתי והתחברתי למוזיקה שלך'. היא ענתה לי תודה, אני בזוגיות. לקח בערך שנתיים עד שהיא הבינה שאני לא סטוקרית".

כנראה שזה עבד טוב, כי ההצגה, שעלתה במקור בפסטיבל התיאטרון הגאה, הפכה בינתיים לקאלט קטן, בעיקר בקרב הקהילה. משם הן התגלגלו ליצירת "פותחות את הנרתיק", קומדיה המתרחשת בערב התרמה למען קבוצת הכדורגל "בית"ר גבעתיים והמשולש". "עד שהיא הציעה לי לעשות משהו במשותף כבר שיחקתי אותה קשה להשגה", מספרת פישמן. "אבל בסוף אמרתי לה 'בטח' והתחלנו לכתוב. חיפשנו פלטפורמה שתאפשר לנו לבנות עליה הרבה דמויות משוגעות ואת ההומור המופרע שלנו. איילת הציעה לעשות ערב התרמה לקבוצת כדורגל לסבי".

פרשת מלימודים בבית צבי אחרי שנה. "תמונות מחיי התאגיד" היה ניסיון שלך לחזור לעולם המשחק?

"האמת היא שזה היה במנותק לגמרי. בכלל לא חשבתי על משחק. 'תמונות מחיי התאגיד' הגיע פשוט מרצון לשעשע את עצמי בזמן העבודה. זו הפסקה מתודית. תמיד בשעה ארבע השתוקקתי להפסקה והייתי אומרת 'זהו, אני לא יכולה יותר' וזורקת את העכבר. מכיוון שאני לא מעשנת, התחיל להתגבש הקונספט ופתאום זרם בתוכי שצף ויצירתיות כנראה היה מדוכא אצלי כל השנים האלה. תחילה חששתי איך הדבר יתקבל בעבודה אבל כשזה פרץ פתאום הסתובבתי במסדרונות של לאומי קארד, והרגשתי כאילו אני יהודה לוי בסנטר. כולם התחילו לעצור אותי, לצחוק ולעוף על זה יחד איתי".

פותחות את הנרתיק (צילום: יח"צ)
פותחות את הנרתיק (צילום: יח"צ)

מה חושבים בלאומי קארד על כך ש'תמונות מחיי התאגיד' מקושר לתדמית החברה?

"מחלקת משאבי אנוש אמצה אותי לחיקה, הסרטונים שלי רצים בוואטסאפ של ההנהלה והם מריצים עלי דאחקות תוך כדי פרזנטציות. בסופו זה מייצר תדמית שלאומי קארד היא חברה שכיף לעבוד בה, שיש מקום ליצירתיות, שמקבלים את העובדים וזורמים איתם. אגב, זו תדמית שהיא לגמרי נכונה".

"פותחות את הנרתיק", תיאטרון הקוביה, טשרניחובסקי 22 תל אביב, 27.3