פריז פינת כצנלסון: גבעתיים מתהדרת בפטיסרי עם ניחוח מחו"ל

אמנם רקטות עדיין נופלות ואזעקות נשמעות, אבל אם במקרה יוצא לכם לבקר בתקופה הקרובה אצל האחות המזרחית - קפצו לשיריז לאסוף לנו כמה בריושים ואקלרים. תודה!

פריז בגבעתיים. שיריז (צילום: יובל אסף)
פריז בגבעתיים. שיריז (צילום: יובל אסף)
19 במאי 2021

דקה לפני נפילת הרקטה נפתח במרכז גבעתיים פטיסרי חדש, סוג של אנטיתזה למציאות (שלא לומר תירוץ לאסקפיזם מבורך). "אחרי שמשקיעים כל כך הרבה כסף המצב אכן מבאס אבל אני לא מתחרט שפתחתי. אנחנו שורדים ביצירתיות", אומר הבעלים ליאב ריבלין באופטימיות. עד לפני המתקפה העתיד נראה ורוד ומתוק. SHIRIZ פטיסרי הוקם כנקודת מוצא למשלוחים וטייק אוויי, אך ברגע שהשמועה פשטה הקונספט השתנה. "הייתי בטוח שאנשים יגיעו לקנות וללכת. משני שולחנות שנועדו לממתינים עלינו לארבעה ולתשעה ועכשיו ל־12. אז כרגע אנחנו פטיסרי־בית קפה", הוא צוחק.

למרות הטילים והקורונה. שיריז (צילום: מיכאל תקווה)
למרות הטילים והקורונה. שיריז (צילום: מיכאל תקווה)

ריבלין מגיע מתחום התיירות וההפקות שהושבת בתקופת הקורונה. במקום לצאת לחל"ת שסופו אינו ידוע הוא שינה כיוון והחל להפיץ מארזים, כפי שהיה מקובל בימי הסגר. "הרעיון היה לעזור לעסקים קטנים. עשינו כ־5,000 מארזים בחודש לוועדי עובדים של חברות מובילות במשק. אמרתי לעצמי שאם כבר הקמנו מערך משלוחים והחשיפה גדולה כל כך, למה לא לפתוח חנות לקינוחים אישיים. רציתי מקום שישדר אירופה". הפרויקט נמסר לידי בראשי לנדס אשד אדריכלות ועיצוב, והוא שואב השראה מפטיסרי מהודרים בפריז.

מכיוון שהמקום קטן ופטיסרי מצריך מרחב וצוות גדול, רוב המוצרים אינם מוכנים במקום. במקום זאת הם נרכשים מביסקוטי, אוונטאז' ורשתות נוספות, ועוברים שדרוג בידי שתי קונדיטוריות. לקראת החגים מכינים במקום קינוחים מיוחדים כמו עוגת גבינה ואפרופו בשבועות האחרון. בשאר הימים תוכלו למצוא בוויטרינה מערך מתוקים מסחרר, למשל אקלרים במילוי קרם פטל, קרם קרמל, קרם פיסטוק ועוד; עוגת סניקרס מבסיס עוגת שוקולד פאדג'ית ובוטנים, קרם שוקולד בלגי וקרמל חמאת בוטנים; עוגת קרמשניט; קרם ברולה קלאסי; עוגת פסיפלורה שוקולד לבן ועוד (35 ש"ח).

אסקפיזם מתוק. שיריז (צילום: יובל אסף)
אסקפיזם מתוק. שיריז (צילום: יובל אסף)

קרואסונים, מאפי קינמון, בריושים שוקולד וחמאה, קראמבל תפוחים ועוגת שוקולד חמה מייצגים קונדיטוריה סולידית שהולכת טוב עם כוס קפה, ולנמנעים מגלוטן וטבעונים מיועד תפריט מתאים, לדוגמה קינוחי פאי פקאן, פררו רושה, בר שוקולד אישי, מוס שוקולד בלגי ועוד. גם אם הפסקת אש טרם נחתמה ומצב הרוח בקרשים, יש סיכוי שקפיצה קטנה לגבעתיים היא בדיוק מה שצריך עכשיו.
SHIRIZ, כצנלסון 108 גבעתיים, 03-5558988, ראשון-חמישי 08:00-22:30, שישי 07:30-15:00