שודדי הפאה האבודה: מי גונב מחולות הסרטן באיכילוב?

המראה המדכדך ביום שאחרי היעלמות הפיאות (צילום באדיבות דוברות בי"ח איכילוב)
המראה המדכדך ביום שאחרי היעלמות הפיאות (צילום באדיבות דוברות בי"ח איכילוב)

פיאות איכותיות בשווי עשרות אלפי שקלים שנתרמו למחלקה האונקולוגית באיכילוב נעלמו ממספרת בית החולים בטרם הגיעו ליעדן. מהנהלת בית החולים נמסר כי מדובר בתעלומה ללא חשודים והביעו תקווה "שאנשים טובים יעזרו לנו לכסות על החסר"

2 באוגוסט 2022

תעלומה בבית החולים איכילוב: יותר מעשר פיאות המיועדות לחולות סרטן ושווין מוערך בין אלפי לעשרות אלפי שקלים כל אחת, נעלמו השבוע מהמספרה בבבית החולים העירוני איכילוב. הפיאות האיכותיות נתרמו לבית החולים במטרה להשמישן עבור פציינטיות במחלקה האונקולוגית וטופלו במספרה של בית החולים לקראת חלוקתן לחולות. בשלב זה איש לא נעצר ואין חשודים ידועים במעשה.

בבית החולים התקבלה היעלמותן של הפיאות בתדהמה. "מעולם לא דמיינו סיטואציה כזאת, הסתבר לנו היום שפיאות שיש לנו כאן במכון האנקולוגי לטובת חולות סרטן, נעלמו", אמר פרופסור עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי באיכילוב. "זה קצת משונה, מדובר בפיאות משומשות שנתרמו לנו על ידי המון אנשים ונשים טובות שרצו לעזור והן אינן פה. אין לנו מושג מה קרה, כרגע הפעלנו את הביטחון ומנסים לברר, ובינתיים מקווה שנוכל מהר מאוד למצוא איזשהו תחליף ומקווה שאנשים טובים יעזרו לנו לכסות על החסר".

תעלומת הפיאות הנעלמות. בית חולים איכילוב (צילום: shutterstock)
תעלומת הפיאות הנעלמות. בית חולים איכילוב (צילום: shutterstock)

הגניבה התגלתה לצוות אתמול (שני) אך עדיין לא ברור מתי התבצעה בפועל. מנהלת התפעול של המערך האונקולוגי בבית החולים, אילת פינקוס שפירא, אמרה "אנחנו מתמודדים כרגע עם תעלומה של היעלמות הפיאות שנתרמו אלינו ברוחב לב ובאהבה, בקשתי לכל מי שמוכן לתרום ליצור איתי קשר".

רק לפני חודשיים הותקפה מינית בבית החולים קשישה סיעודית הסובלת מדמנציה. התוקף נתפס הודות לעירנות של אחות במחלקה ובאיכילוב קיוו כנראה שהם סיימו עם סך המקרים המחרידים לשנה זאת, אבל לגנב או לגנבת היו תכניות אחרות. בבית החולים ישמחו מאוד לקבל תרומות במקום הפיאות שנעלמו. המעוניינות לתרום יכולות ליצור קשר בטלפון 03-6947628 או למייל ayeletps@tlvmc.gov.ol.