פילסן, שיקגו – השכונה ששומרת על המסורת הלטינית

במוזיאון הלאומי לאמנות מקסיקנית תראו אמנות מדהימה בלי לשלם שקל, ובמסעדות תטעמו מצעד של מנות מעוררות תיאבון

פילסן, שיקגו (צילום: Clayton Hauck)
פילסן, שיקגו (צילום: Clayton Hauck)
24 בספטמבר 2019
השכונות הכי מגניבות
השכונות הכי מגניבות

עם ציורי הקיר היחודיים וסצנת האמנות התוססת, פילסן בהחלט יכולה להחשב לגולת הכותרת של שיקגו. בעבר עיר של מהגרים צ'כים, גרמנים ופולנים, בשנות השבעים הפכה פילסן למעוז פורח של האוכלוסיה הלטינית, ויש בה מוסדות שימור מהשורה הראשונה, כמו המוזיאון הלאומי לאמנות מקסיקנית, כמו גם כמה מהמסעדות המקסיקניות האותנטיות שתמצאו בשיקגו. האטרקציה המרכזית של השכונה הוא רחוב 18, חתיכת נאה של דרך מרוצפת בטאקריות, ברים, חנויות יד שנייה ובתי קפה. פנו זמן כדי לצאת מהמסלול ולגלות את ציורי הקיר שמעטרים את הרחובות והסימטאות, הרבה מהם מספרים על העבר האקלקטי של השכונה.

להזמנת טיסות זולות לשיקגו עם טיים אאוט טיסות >>

לאכול: המסעדה הוויאטנמית של תאי ודניאל דנג האיסאוס, בה תוכלו למצוא מצעד של מנות מעוררות תיאבון, כולל כנפי עוף מקורמלות ברוטב דגים וקארי זהוב מבושל עם בטטות ובמבוק.  

לשתות: תפריט הקוקטיילים בבר הטק רום התוסס שווה לבדו את הטיול, אבל תכננו את הביקור שלכם סביב אירוע מוזיקה החיה שמתרחש בימי שלישי עד שבת. תזמינו את הקובלר המבושם לפני שתצניחו את הפתק שלכם בצנצנת של הפסנתרן. וכן, מעודדים כאן שירה בציבור. 

לעשות: אתם לא צריכים לשלם שקל כדי לראות את אחד האוספים הכי גדולים של אמנות מקסיקנית במוזיאון הלאומי לאמנות מקסיקנית. אוסף קבוע של 10,000 יצירות – ציורים ופסלים – כולם נאצרו על ידי משוגעים לדבר שמסורים לשימור ההיסטוריה העשירה של האמנות המקסיקנית. 

לישון: כדי לשקוע באוווירה השכונתית תזמינו חדר באיירבינבי, ויש הרבה לופטים מרווחים שאפשר לבחור ביניהם. 

המקומיים אומרים: "מבחינה תרבותית זאת אחת השכונות היחידות בשיקגו שנשארה עצמה, יש בה סצנת אמנות כיפית וקהילה נהדרת".