אידאה של יופי: אמנות הרחוב מגיעה למערות היפות בארץ

"השתקפות האידאה" בבית גוברין (הדמייה: פילפלד)
"השתקפות האידאה" בבית גוברין (הדמייה: פילפלד)

תערוכה חדשה של אמן הגרפיטי הבינלאומי המוערך פילפלד נוחתת במערות הפעמון הקסומות של בית גוברין, מקום שבו עשו גרפיטי גם לפני 3,000 שנה (אבל עכשיו זה רק וידיאו-ארט, שלא תתבכיינו לנו על ונדליזם)

24 באוגוסט 2022

הרבה מאוד מקומות יפים מתחבאים בארץ, ומערות הפעמון בבית גוברין מתחבאות יפה מכולם. והגן הלאומי היפהפה, המכיל אינספור מערות טבעיות ומערות שנחצבו בידי אדם ונועדו למגוון רחב של שימושים, הולך להיות עכשיו יפה אפילו יותר: הערב (רביעי, 24.8) תשיק רשות הטבע והגנים תערוכה חדשה בגלריית הפעמון שהתמקמה בתוך אחת המערות, בכיכובה של עבודה חדשה של אמן הגרפיטי הבינלאומי פילפלד.

יצירת הוידיאו-ארט החדשה, "השתקפות האידאה" (עם מוזיקה מקורית של Rejoicer), נולדה בהשראת ביקור של פילפלד (ניר פלד) בבית גוברין, אתר שבו התגלו לא מעט ציורי קיר וחריטות באבן, הלוא הם גרסאותיו העתיקות של הגרפיטי. החיבור למערות הוביל את פילפלד ליצור דמויות וחיבורים רוחניים ופנטסטיים שהתעוררו בו כששהה שעות רבות במרחב הפתוח ובתוך המערות. את ההשראה לשם התערוכה קיבל פילפלד ממשל המערה של אפלטון, אשר מסמל את התעתוע בין עולם האמת לעולם השקר ולאורך השנים עיצב תפיסות פילוסופיות מהן נגזרו רעיונות חברתיים ופוליטיים.

"השתקפות האידאה" בבית גוברין (הדמייה: פילפלד)
"השתקפות האידאה" בבית גוברין (הדמייה: פילפלד)

לאחר שכבר השאיר את חותמו בציוריו על קירות תל אביב ובמקומות נוספים בארץ ובעולם המאייר והצייר, אמן הגרפיטי פילפלד מביא את יצירותיו, המאופיינות במוטיבים קוויים איקוניים, לרוב בצבעי שחור לבן ומציגות סיפור של תרבויות עתיקות, מסתוריות ושבטיות, והן מוצאות במה חדשה ויוצאת דופן להיראות בה, בזירת ההשראה מהן נוצרו.

"כאמן שעוסק רבות בהיסטוריה ובמסורות של העם היהודי, כשקיבלתי את הזכות לקיים תערוכה בבית גוברין, מקום שטעונים בו סודות וסיפורים רבים, ההתרגשות הייתה רבה", אומר פיפלד. "כשהגעתי למקום לראשונה כאדם בוגר ביקרתי במערה הצידונית, שהיא מערת קבורה עתיקת ימים ובה ציורים פנטסטיים שמציתים את הדמיון. נתקלתי שם בכתובת על קיר קבר בה אישה כתבה שיר געגועים לאהובה שהלך. לרגע יכולתי לדמיין שבמקום שבו אני עומד בעבר התנהלו חיים שלמים – מלאים ברומנטיקה, יצירה ויופי גדול שנעלם לו. חשבתי עליה ועל סגנון היצירה שלי וראיתי את החיבור".

האומנות של אמן הגרפיטי הבינ"ל פילפלד יוצאת מהמרחבים האורבניים ומעירה את חללי המערות של בית גוברין! היצירה הייחודית הזו נולדה בעקבות שהות וביקורים חוזרים של האמן במערות בית גוברין ובטבע שסביבן. האומנות הקדומה נתנה השראה לאומנות עכשווית והולידה קטעי וידאו ארט שהותאמו במדויק עבור חללי המערה. השילוב הזה יצר חוויה מדהימה שלוקחת את המבקרים לעולמות של פנטזיה ורוח, מרחבי חלל וזמן אינסופיים. שמחים ומתרגשים לפתוח בקרוב את התערוכה ולהזמין אתכם!???? פרטים והרשמה >> https://bit.ly/3CbQqUj✅ איפה: גן לאומי בית גוברין-מתחם מערות הפעמון. ✅ מתי: ימים חמישי ושבת החל מה-25.8 ועד סוף אוקטובר. באוגוסט ובספטמבר התערוכה תפתח בשעות 19:00-22:00 (כניסה אחרונה ב-21:00). הטיול בגן הלאומי יתאפשר במתחם מערות הפעמון בלבד.✅ יש להירשם מראש. שימו לב שאתם נרשמים לביקור בשעות הערב. ✅ ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון.✅ הסיורים הם חלק מפרויקט ההדרכות של משרד התיירות במטרה לסייע למורי הדרך בארץ.הדמיה: פילפלד (ניר פלד) PILPELED

Posted by ‎רשות הטבע והגנים‎ on Wednesday, August 17, 2022

"יצירותיו של האמן פילפלד משתלבות ומתעצמות בעקבות החיבור למערות הגן לאומי בית גוברין ויוצרות חוויה מרהיבה", אומר תומר סרגוסטי, מנהל הגן הלאומי בית גוברין ברשות הטבע והגנים. "לאורך השנים התגלו באתר ציורי גרפיטי, ציורי קיר יפיפיים וצבעוניים וגם כתובות שנחרטו בסלע כדי להעביר מסר או להאדיר שליט. אומנות הגרפיטי היא המשך מודרני ליצירה העתיקה. בניגוד לחריטות בסלע הקירטון הרך שנעשו בעבר, יצירותיו של פילפלד מוקרנות על קירות המערה מבלי לפגוע בהם, היצירות מכבדות את המקום ומשתלבות בו באופן טבעי".

>> "השתקפות האידיאה" // פילפלד, הגן הלאומי בית גוברין-מרשה, כל חמישי ומוצ"ש החל מהערב ועד סוף אוקטובר. פרטים נוספים כאן // ניהול אמנותי: יאיר מוס // מוזיקה מקורית: Rejoicer // צילום: סטודיו 40:40 // אנימציה למיפוי הקרנה: אריק פוטרמן