שובו של פיפוש: רנארד ורועי גלוזמן חושפים את הסיבות לקאמבק

היוצרים של "פיפוש" מספרים למה החליטו להחזיר את המשחק המיתולוגי - והם צריכים את העזרה שלכם כדי לעשות זאת

מתוך המשחק החדש של פיפוש
מתוך המשחק החדש של פיפוש

ההחלטה להחזיר את פיפוש היתה אימפולסיבית, יותר פליטת פה מאשר תוכנית ברורה. כלומר, הרעיון לעשות עוד "פיפוש" ריחף באוויר כבר כמה שנים בקרב מעריצים מושבעים של המשחק, שגם שמרו לו אמונים בזמן שאנחנו היינו מאד רחוקים מהנושא. היו גם ניסיונות עצמאיים מצידם של מעריצים לייצר משחק המשך אבל הם נפסקו איפשהו בתחילת הדרך, ולמען האמת אפשר להבין אותם.

כיום ליצור משחק מחשב בסדר גודל כזה, זה עסק לא פחות מורכב ויקר מאשר להפיק סרט. ואם ההוצאות הגבוהות לא מספיקות, הייתי אומר שפיפוש מקורי מדי בכדי להיות מסחרי. בעבר לא עשינו "הנחות" מבחינת התוכן כדי לכוון אותו לקהל מסויים או להפוך אותו לנעים או קל לעיכול. בסך הכל, מה שהצחיק אותנו כתבנו. את המשחקים הראשונים יצרנו מתוך תחושה של שיחרור וחופש יצירתי, והיה חשוב לנו מאוד לשמר בדיוק את אותה חירות אמנותית היום.

מתוך המשחק החדש של פיפוש
מתוך המשחק החדש של פיפוש
מתוך המשחק החדש של פיפוש
מתוך המשחק החדש של פיפוש

גם במשחק החדש אין לנו כוונה לרסן את עצמנו או ליצור משהו פרווה בכפוף לשיקולים מסחריים או כלכליים, למרות שהם ברורים לנו מאד, כמו גם ההשלכות של לפעול בהתעלמות מהם. עוד סיבה שבגללה חזרנו ליצור את "פיפוש" היא ההזדמנות לעבוד עם חבורה כשרונית שמעבירה אותנו "קראש קורס" במה שהולך היום. החלום שלהם הוא להרחיב את תחום משחקי המחשב בארץ כמדיום ליצירת תוכן מקורי, כמו שקורה בהרבה מקומות אחרים בעולם. התחלנו בקמפיין "הדסטארט" למימון הוצאות המשחק – אם כל מי שאוהב יבוא לתמוך, לא יהיה סיבוב שני בספטמבר.

לתמיכה בקאמבק של פיפוש דרך הדסטארט