עממי לייט: בפיצה האט השיקו מלאווח פיצה, אז היינו חייבים לטעום

מלאווח פיצה של פיצה האט. צילום: מתן שרון
מלאווח פיצה של פיצה האט. צילום: מתן שרון

מבקר אוכל הרחוב שלנו כנראה איבד את דעתו, כי הוא החליט לצלול לצד האפל בתפריט של פיצה האט, ולחזור עם כמה מהמאכלים הכי מפתיעים ברשת הפיצה האמריקאית. ומכל הבחירות הביזאריות, לא תאמינו מה היה הכי טעים

14 בספטמבר 2023

אני מצטער, זו אשמתי. יצאתי לשבוע אחד של חופש, וחשבתי שהכול יישאר במקומו בזמן שאעלם. אבל הנה, ככה סתם – אדם חוזר מחופשה ומגלה שהכול השתנה. שכל מה שהכיר לא רלוונטי יותר. אדם חוזר לעבוד, ומגלה שפיצה האט התחילו להגיש מלאווח פיצה. ואז מגלה שזה אשכרה טעים. אנרכיה פורצת, כל מערכות הממשל קורסות, סדר עולמי חדש. אני מצטער, זו כנראה אשמתי.

בואו נעשה רגע סדר בבלגן: עד כה, שתי אומות הפיצות השונות שהן "פיצה האט" ו-"פיצה מלאווח" חיו בנפרד. הראשונה היתה מייצרת טראש-פיצה סופגנייתית שהיא חלום לחובבי השמן והגבינה. השנייה היתה מנת חלקם של פאבים מלוכלכים, דוכנים מצ'וקמקים וסטלנים ממונצ'אים. זה לא הגיוני שיפגשו, וגם אם כן, למה לעזאזל שפיצה האט תוסיף את זה לתפריט? מי מתקשר לפיצה האט ומזמין פיצה מלאווח במקום פיצה רגילה? אה, אני. אבל בעיקר כדי להבין מה לעזאזל קורה כאן, והאם מדובר בהתפוררות המטריקס.

איך השיקוץ היפה הזה קרה? פיצה מלאווח מאת פיצה האט. צילום: יח"צ
איך השיקוץ היפה הזה קרה? פיצה מלאווח מאת פיצה האט. צילום: יח"צ

עלות הפיצה מלאווח (27.9 ש"ח, עד סוף ספטמבר 20 ש"ח, 6.9 ש"ח לתוספת פלפל חריף) רמזה לי שלא מדובר במנה ממלאת, אז הזמנתי גם כמה מנות לצידה: התחלתי עם הפיצה השחורה (79.9 ש"ח) עם לקט עגבניות שרי, רוקט ושום קונפי (9 ש"ח), מסקרפונה (2.5 ש"ח) ורוטב מעושן (1 ש"ח, תודה שגביתם). אבל אז התקשרו מהסניף ועדכנו שלקט הירקות והמסקרפונה ירדו מהתפריט, אז הסתפקתי בשחורה עם תוספת גבינה. המשכתי לאזור התוספות, שם רכשתי מקלות שום ומוצרלה משפחתי (38 ש"ח), ומתחתיו נתקלתי בצירוף מילים שלא חשבתי שאזכה לראות בחיי – זיווה מק אנד צ'יז (24.9 ש"ח). אין שאלה, זה מסוג צירופי המילים שחייבים לטעום.

כשערוב מפלצות הפיצה שהזמנתי הגיעה למערכת, הייתי חייב להתחיל עם המלאווח. בעצם מדובר בפיצה אישית עם הרוטב והגבינה של האט, על מלאווח סביר ביותר. לא מוצלח מדי, טיפה דקיק יותר מהרצוי, לא לגמרי אפוי בכל חלקיו – אבל זה עדיין מלאווח פיצה משודרג, כי יש עליו שפע של רוטב ושפע גבינה. זה אמנם מוזר לאכול מלאווח פיצה מפיצה האט, אבל בסוף זה מלאווח עם רוטב וגבינה, ומה יכול להיות רע בזה?

שחור בפה, שחור בנשמה. פיצה שחורה של פיצה האט. צילום: מתן שרון
שחור בפה, שחור בנשמה. פיצה שחורה של פיצה האט. צילום: מתן שרון

אחרי ההתלהבות הראשונית ופותחת התיאבון (סלייס אחד או שניים עובדים נהדר כמנה ראשונה), עברתי בחשש לפיצה השחורה. את הגימיק הזה הרחתי מרחוק, כשנחתה במפתן דלתי אותה פיצה שחורה שהגיעה באופן "מסתורי" ללא שום רמז על מי יוצר הפיצה, או דרך איזה חברה היא הגיעה. אבל זה היה שקוף כזכוכית – קודם כל הגימיק של הבצק השחור והסודיות הזכיר מיד את ההמבורגר הגימיקי "הפרופסור" של גיא בר לב, אבל הצורה של הפיצה, הגבינה והסטייל היתה לגמרי פיצה האט. כל מה שאגיד על הגרסה הראשונית והסודית של הפיצה השחורה ההיא זה שקיבלתי צרבת, ואין שום סיבה להמשיך.

אבל אני בעד צ'אנס שני, וקיוויתי שהיה שיפור. לא שאני בונה על הגימיק של מלך הגימיקים להצדיק את עצמו, אבל אני כן זוכר את הרוטב המעושן לטובה. הבשורות הטובות הן שהפעם, הפיצה השחורה לא עשתה לי צרבת, כך אין ספק שהוצאת לקט הירקות והמסקרפונה היתה חיובית. הבשורות הרעות הן כל השאר. הבצק, מעבר לגימיק המיותר, בעיקר לא מוצלח, פחות סופגנייתי ובעל מרקם של עוגה יבשה. מכיוון שזה בכל הפיצה, גם הגבינה והרוטב המעושן (שהיה חמוד) לא מצילים את הזוועה הזו. תוותרו, ותפסיקו להכין דברים שחורים רק בשביל האינסטה. אנחנו לא ב-2017.

נשנשתי כמה מקלות שום ומוצרלה עם רוטב (קלאסיקה, גם אם בינונית) לפני שנזכרתי שיש לי עוד מנה אחת מוזרה במיוחד לטעום. המנה שגרמה לאחת מעובדות המערכת לשאול את השאלה הנהדרת "יש בתוך הזוויה, כאילו, פסטה?". כן, זה בדיוק מה שיש בתוך הזיווה, כל עוד אתם מחשיבים מלאווח שהתמלא במק אנד צ'יז גבינתי במיוחד ואז קופל לחצי בתור זיווה. בצעתי חתיכה, ונגסתי – ולמרבה ההפתעה, זה היה נהדר.

זיווה מק אנד צ'יז של פיצה האט. צילום: מתן שרון
זיווה מק אנד צ'יז של פיצה האט. צילום: מתן שרון

כאילו, זה בצק מלאווח ממולא במק אנד צ'יז, אף אחד לא מצפה פה לביס של מסעדת יוקרה. אבל שמחתי לגלות שהמאפה עמוס המרגרינה (ואכן יש קצת טעם לוואי) מחזיק יפה מאוד את המק אנד צ'יז הרכים והגבינתיים (גם אם לא מתובלים מספיק), ושהפריכות הקלילה של המלאווח מחמיאה לרכות החלקלקה של המקרוני והגבינה. זה היה אלכימיה מוזרה, מהסוג שיכול לקרות רק בבית של רווק תל אביבי אבוד, או של פיצה האט, כך מסתבר. לכן זה היה כל כך מפתיע – מי ידע שלפיצה האט יש תוספות כל כך מוזרות, ושהן לא רעות בכלל? בטח יותר טובות מגימיק הפיצה השחורה. תתמקדו במה שאתם טובים, האט, ותמשיכו לייצר אוכל סטלנים.
מלאווח פיצה של פיצה האט, זמין עכשיו בכל סניפי הרשת