פורי-פורי-חצ'פורי: טעמנו את הפיצה הגיאורגית החדשה של ללה

פופ אפ פיצה גיאורגית בללה (צילום: שרית גופן)
פופ אפ פיצה גיאורגית בללה (צילום: שרית גופן)

לא, לא נמאס לנו מפיצה, לעולם לא יימאס לנו מפיצה, ואם ילד קטן נכנס למסעדה הגיאורגית הצנועה בשוק הכרמל ודורש פיצה - לא רק הוא יקבל אותה אלא גם כולנו (לפחות לתקופה מוגבלת). למה לצפות? ובכן - להרבה מאוד גבינה. מזל שאנחנו אוהבים גבינה

16 ביוני 2021

לעדכן אתכם שיש פיצה גיאורגית זה עניין אחד. זה עניין אחד חביב ויפה, אבל הוא לא מספיק. צריכים לטעום פיצה גיאורגית (או גרוזינית, מה שעדיף לכם) כדי למלא את חובתנו העיתונאית עד הסוף. עבודה קשה, אבל מישהי חייבת לעשות אותה. כשנכנסים לחמארה הגרוזינית "ללה" בשוק הכרמל נתקלים מיד בפניה של לילי בן שלום, השף והבעלים וברור שהולך להיות לנו טעים בקרוב.

ואכן, לילי לא מאכזבת – עם מבט נוקב ויודע, היא מבטיחה לנו שכזו פיצה טעימה – לא נטעם ולא טעמנו מימינו. היא מסבירה שפיצה היא אמנם לא מיסודות המטבח הגרוזיני (אם כי החיבור בין גבינה לבצק בהחלט כן), אבל לא מזמן ישב במקום ילד קטן עם הוריו ודרש ממנה פיצה. ככה פשוט. 

לילי ניסתה להסביר ללקוח הצעיר שאין פה פיצה קלאסית כמו שהוא מכיר, אבל יש פיצה הפוכה – כלומר, מאפה גיאורגי מסורתי הממולא בגבינות ובעגבניות העונה לשם לוואשי. הילד, כמובן, לא השתכנע ודרש פיצה כמו בספרים.

לילי בן-שלום ב"ללה" (צילום: דוד ששון)
לילי בן-שלום ב"ללה" (צילום: דוד ששון)

ישבה לילי וחשבה, והחליטה שפיצה היא אמנם אתגר, אבל אין אתגר שלא תוכל לעמוד בו. מבלי לזנוח את יסודות המטבח הגיאורגי, היא החלה לעבוד על "פיצה פורי" – על משקל המאכל האהוב "חצ'פורי" והנה קם לו פופ-אפ חדש של פיצה גיאורגית מקורית בעירנו. ואם יש משהו שלעולם לא יימאס עלינו זו פיצה. אף פעם. אין סיכוי. 

פיצה פורי, כשמה כן היא, עשויה מבצק חצ׳פורי (ללא שמן, חמאה או רחמנא ליצלן – מרגרינה) ונאפית בטאבון שנמצא במרכז המסעדה. בצק החצ׳פורי ממולא גם מבפנים בגבינות גיאורגיות מסורתיות בעלות טעם מעודן ומרקם משגע, מעל הבצק משוח ברוטב עגבניות ופלפלים פיקנטי במעט שגם אותו מכינה לילי, גבינה גיאורגית מותכת ותוספות- כיד המלך. טעמנו פיצה עם פלפל חלפיניו ועגבניות, וגם אחת עם בטטה וערמונים.

הפיצה הזו באמת לא דומה לשום דבר שטעמנו. ממש בקצרה: היא מאוד, מאוד טעימה. בעוד הפלפל והעגבניות נותרו מרעננים וקלילים, הבטטה והערמונים קצת יותר הכבידו. אין ספק שהעובדה שהפיצה פורי גם ממולאת בגבינות וגם מצופה ובכן, בגבינה, לא הופכת אותה לנשנוש קליל. אבל בגיאורגיה כמו בגיאורגיה, קלילות היא אוברייטד. בשונה מהפיצות הדקיקות שהפכו ליותר ויותר פופולריות לאחרונה, אין ספק שפה מדד הגבינה הוא גבוה מאוד. אין בה דאווינים, טריקים או שטיקים בפיצה הזו – היא נועדה למי שאוהב גבינה, והרבה ממנה. ומי לא אוהב גבינה? 
מסעדת ללה, חיים חבשוש 39 בשוק הכרמל, ראשון עד חמישי בשעות 9:00-0:00 ובשישי 8:30-16:00. לפרטים נוספים