על הזית שלכם: 5 פיצות עם תוספות משוגעות שממש כדאי שתטעמו

תעזבו'תכם מזיתים ופטריות, אפילו אננס וחלפניו נחשבים למשעממים. הדור החדש של הפיצריות מציע טופינגס שלא הייתם מדמיינים שיתקרבו למאפה הבצק האיטלקי. מי אמר ריבת בצל ולא קיבל?

פיצה פיצוחים של פרינה (צילום: רן בירן)
פיצה פיצוחים של פרינה (צילום: רן בירן)
10 ביולי 2018

1. נאצ'וס ומק אנד צ'יז | פיצה סבא

השף עומר מילר פתח את מתקפת התוספות המוזרות על הפיצות בעיר כשהקים את פיצריית סבא ברוטשילד. מילר מציע פה יותר מ־80 תוספות משתנות, בהן צ'ילי קון קרנה, תוספת נאצ'וס, תוספת גוואקמולי ותוספת שמנת חמוצה. אם אתם מרגישים שפיצה לבד זה לא מספיק פחמימות, תוכלו להרכיב על הפיצה שלכם מק אנד צ'יז (46־68 ש"ח לפיצה זוגית, תלוי בתוספות).

שד' רוטשילד 9 תל אביב

View this post on Instagram

פיצה סבא

A post shared by Omer Miller (@omermiller) on

2. פיצוחים | פרינה

גל הפיצריות החדשות בצפון העיר שעליו דווח לקוראי Time Out בהרחבה מכיל גם הפתעות בגזרת הטופינגס, בפיצרייה פרינה נרשמה פיצת פיצוחים ברוטב שמנת ובכיסוי מוצרלה. תמצאו על הפיצה שלכם פקאן, קשיו, בוטנים וגרעיני חמניה (89 ש"ח למשפחתית).

יהודה הנשיא 34 תל אביב, ראשון־חמישי 12:00־22:00, שישי 12:00־16:00, 7915151־03

פיצה פיצוחים של פרינה (צילום: רן בירן)
פיצה פיצוחים של פרינה (צילום: רן בירן)

3. קורנדביף וקורנישונים | ברוקלין

פיצרייה ברוקלין של הפיוצולו יריב הדרו הייתה תמיד פורצת דרך עם פיצות בסגנון ייחודי ובגדלים עצומים. גם בכל מה שנוגע לתוספות מוזרות הדרו אומר את המילה האחרונה: פיצה קורנדביף וקורנישונים. בצק הפיצה מכוסה ברוטב עגבניות, מוצרלה, פרמזן, בקר מעושן, בצל סגול וקורנישונים ברוטב אלף האיים (19 סלייס, 114 לפיצה ענקית שלמה בקוטר 53 ובמשקל 1.7 ק"ג).

דיזנגוף 276 תל אביב, 6877748־03

https://www.instagram.com/p/BiR9x7lgv1l/

4. שזיפים מיובשים | ארציאלי

פיצה אריציאלי החדשה ברבין נודעת בדיוק שלה. גם כשהטופיגס מיוחדים הם משדרים מינימליזם. דוגמה אופיינית: פיצה פנצ'טה הכוללת בייקון מבשר טלה ושזיפים מיובשים 12.5 ש"ח ל־100 גר' פיצה.

מלכי ישראל 7 תל אביב

5. מטבוחה וסלט ביצים | מוצ'ה

השותפים במזללת צ'ופ צ'ופ, שהיו מהראשונים להביא את קונספט ההרכבה העצמית של מנת הנודלס לעיר, עומדים לעשות אותו הדבר לעולם הפיצות. מוצ'ה, הפיצרייה החדשה שלהם, תתחיל לפעול רשמית ב־23 ביולי. השם מרמז על "הרבה" בספרדית, והמשמעות היא המון אפשרויות. הבצק המיוחד של מוצ'ה דק במרכז הפיצה ושמנמן בשוליה, וההרכבה מתבצעת בארבעה שלבים.

בשלב הראשון תחברו את סוג הבצק האיטלקי לבסיס שבו תחפצו: תוכלו להעדיף בצק כפרי, בצק ללא גלוטן או בצק עם זעתר טרי. בשלב השני תתלבטו בין שמונה סוגי רטבים: רוטב פולנטה, רוטב חצילים, רוטב מקסיקני עם שעועית, מטבוחה, רוטב קרם קוקוס, עגבניות קלאסי או שמנת. בשלב השלישי תחליטו על הגבינה: מוצרלה, גאודה, בולגרית, יוונית, גבינה כחולה ועוד כעשרה סוגים סך הכל. בשלב הרביעי תיאלצו להכריע בין כ־40 תוספות: ארטישוק צלוי ושאר ירקות קונבנציונליים אבל גם סלט טונה, סלט ביצים או ריבת בצל (40 ש"ח למרגריטה זוגית בקוטר 36, 3 ש"ח לכל תוספת).

אבן גבירול 19, 10:00־2:00, שישי 16:00־2:00, שבת 16:00־2:00