הסיוט של הבמאים מתגשם בפיצ'ר החדש של נטפליקס

בשבועות הקרובים ייכנס לשימוש הפיצ'ר החדש שמאפשר לשחק עם מהירות הצפייה. בהוליווד כועסים: "למה לתמוך בחזון של יוצרי קולנוע מצד אחד ואז להרוס אותם מצד שני?"

נטפליקס ׁ(צילום: שאטרסטוקׂׂ)
נטפליקס ׁ(צילום: שאטרסטוקׂׂ)
3 באוגוסט 2020

כמעט שנה עברה מאז שנטפליקס הכריזה על הניסוי החדש שלה, והנה הוא הופך למציאות: בשבועות הקרובים יוכלו המשתמשים לבחור את המהירות שבה הם צופים בתוכן – והם יוכלו להגביר או להוריד את מהירות הנגן. עם הצהרת הכוונות ב-2019 נזעקו יוצרים ויוצרות רבים, שטענתם המרכזית הייתה כי מפיצים לא יכולים לשנות את האופן שבו תוכן מוצג.

הפיצ'ר החדש מאפשר צפייה במהירות נמוכה של 0.5x או 0.75x, ולחלופין צפייה במהירות גבוהה של 1.25x או 1.5x – קצת פחות ממה שמציעה יוטיוב. הוא יהיה זמין באפליקציית אנדרואיד ובטאבלט.

פיצ'ר הצפייה המהירה בנטפליקס
פיצ'ר הצפייה המהירה בנטפליקס

ייתכן שנטפליקס הייתה קשובה לקולות הנגד שקמו, מכיוון שהפיצ'ר מעוצב כך שמשתמשים שירצו לשנות את הדיפולט יצטרכו לעשות זאת בכל כותר מחדש. כך יימנע מצב שבו הם בטעות צופים בסרט במהירות "שגויה" מבלי שבחרו בכך.

הביקורת בהוליווד הייתה חריפה עוד מרגע ההכרזה: הבמאים ג'אד אפטאו, בראד בירד ופייטון ריד מחו נגד נטפליקס בטוויטר כדי שלא תקדם את פיתוח הכלי. "לא. זה לא עובד ככה. מפיצים לא יכולים לשנות את האופן שבו תוכן מוצג", צייץ אפטאו. "למה לתמוך ולממן חזון של יוצרי קולנוע מצד אחד ואז להרוס אותם מצד שני?", כתב בירד. השחקן ארון פול קרא לזה "החלטה רעה".

קילה רוביסון, סגנית הנשיא לחדשנות מוצר בנטפליקס, התייחסה לביקורת וטענה כי הביקוש למוצר מצד המשתמשים קיים שנים רבות. "וחשוב מכל", כתבה, "המבחנים שלנו הראו כי הצרכנים העריכו את הגמישות שהוא מספק – בין אם בצפייה חוזרת בסצנה אהובה או אם בהאטה כיוון שהם צופים עם כתוביות או שיש להם בעיות שמיעה".