מועדון ארוחת הסנדוויץ': השף שסגר מסעדה ועבר להכין כריכים

נראה טוב, השנביץ שלך. פיקניק סנדוויץ' קלאב (צילום: יחסי ציבור/וולט)
נראה טוב, השנביץ שלך. פיקניק סנדוויץ' קלאב (צילום: יחסי ציבור/וולט)

החדשות הרעות: יוסי שטרית ("דוד ויוסף") סגר את המסעדה הקטנה והחמודה שלו ברחוב ירמיהו. החדשות הטובות: יוסי שטרית פתח באותו לוקיישן את "פיקניק סנדוויץ' קלאב", ספוט באווירה פיקניקית שמסתער על רשימת הכריכים הטובים בעיר. לא ידענו אם לבכות, לשמוח או לאכול - אז עשינו את שלושתם

16 בנובמבר 2023

בשנה שעברה פתח יוסי שטרית (לא השף מהיבה ו"משחקי השף", אלא השף ממסעדת דוד ויוסף – כנראה שיוסי שטרית הוא שם של אנשים שטובים באוכל), את מסעדת יוסף. היא הייתה מסעדה קטנה ומוצלחת ברחוב ירמיהו, שהגישה אוכל ביתי עם טוויסטים מקומיים ויצירתיים. לפני שלושה חודשים, החליט שטרית לפתוח פוד טראק במושב מגדים ולהקדיש את מרבית מרצו לכך, ואז הגיעה גם איזו מלחמה, מה שהביא אותו לשנות את הקונספט של יוסף ולהקדיש את החלל הקטן ברחוב ירמיהו למאכל האהוב עליו מאז ומתמיד – סנדוויצ'ים. כך נולד פיקניק סנדוויץ׳ קלאב, מקום שתוכלו לאכול בו סנדוויצ'ים מהחלומות.

בתפריט עשרה כריכים מפוארים שאת כולם יצר והרכיב שטרית עצמו, וכל אחד מהם מתאים לנטייה תזונתית או חשק כזה או אחר. הכריכים מורכבים מבגט שנאפה במקום (בימים שבשגרה הכריכים מוצעים גם בלחם פרנה, אך המאפייה המספקת אותו לא עובדת כעת), מגיעים במימדים נדיבים ומשביעים, וכל אחד מהם הוא עולם ומלואו. לטבעונים למשל, יש כריך פריטטה עיג'ה (39 ש"ח) של ירק וקישואים, המונחת בבגט המשוח באיולי עשבים מעקצץ ותוספת של עגבניה וחסה. לצמחונים ולכולם בעצם, יש כריך שקשוקה (39 ש"ח) פיקנטי קלות עם טחינה וקונפי שום שאין מנחם ממנו. הבנתם את הכיוון.

סנדוויצ'יות במקום מסעדות. פיקניק סנדוויץ' קלאב (צילום: יעל שטוקמן)
סנדוויצ'יות במקום מסעדות. פיקניק סנדוויץ' קלאב (צילום: יעל שטוקמן)

מלבד זאת יש כריך חביתת מרגז (45 ש"ח) עם ממרח צ'ירשי (סלט דלעת טריפוליטאי) ופלפל צ'ומה, הצ'ירשי מככב גם בכריך השניצל (45 ש"ח) ובכריך הדייגים (49 ש"ח). כריך השניצל, כיאה לכריך אייקוני שלא תמצאו ישראלי שלא אוהב, מגיע עם שניצל פריך וזהוב, צ'ירשי וגם איולי עשבים, עגבניה וחסה. כריך הדייגים לעומת זאת, פיקנטי קלות, משוח בצ'ירשי ובאריסה ביתית, לימון כבוש, חסה ובצל. בימי שישי יש ספיישל מיוחד של כריך דג מרוקאי חרפרף עם דגים חריפים, פלפלים אדומים פיקנטיים, טחינה כוסברה וגרגירי חומוס (65 ש"ח).

גם מי שלא אוהב חריף ימצא את עצמו בקלות בפיקניק של פיקניק סנדוויץ' קלאב, עם כריך קיסר עוף קלאסי עם איולי כמהין ושקדים קלויים, או עם כריך הסלמי האיטלקי לו נוספים רוקט, חרדל, ביצה רכה, עגבנייה ומלפפון חמוץ (שני הכריכים עומדים על 49 ש"ח). יש גם כמה מנות צד שאפשר לנשנש כמו תפוח אדמה או בטטה בתנור (18 ש"ח ו-24 ש"ח בהתאמה), שעועית ירוקה בלימון (18 ש"ח), או על נשנוש צ'וריסו מהנה עם חרדל ואיולי (18 ש"ח).

כריך של שף. פיקניק סנדוויץ' קלאב (צילום: יוסי שטרית)
כריך של שף. פיקניק סנדוויץ' קלאב (צילום: יוסי שטרית)

ובגלל שבכל זאת בפיקניק עסקינן: הישיבה במקום היא על גבי שולחנות פיקניק עם ספסלים בהתאמה. על השולחנות, פרושות מפות פיקניק משובצות וכשיושבים שם וזוללים כריך שניצל חמים ונעים, אפשר לחשוב לרגע אחד קצר שהחיים הם פיקניק. ממש לפעמים.
"פיקניק סנדוויץ' קלאב", ירמיהו 22. ימי פעילות: א-ה בין 20:00-11:00, שישי 11:00 עד כניסת שבת. להשיג גם בוולט