אסור להשוות: הקבב של פיתה תל אביב אינו מתעלה על המקור

הפיתייה החדשה ברחוב הרצל היא אופציה טובה במחיר הוגן אם לא מתחשק לכם לעמוד בתור של ג׳סמינו, אבל את המכורים היא לא תשכנע לערוק

פיתה תל אביב (צילום: רן בירן)
פיתה תל אביב (צילום: רן בירן)
3 באוקטובר 2019

פיתייה חדשה קמה לה בהרצל פינת יהודה הלוי, "פיתה תל אביב" שמה. מבט בפונט של התפריט, בצבע האדום של קרש החיתוך, בקערת הנירוסטה המלאה בפלפל חריף, כל אלו לא משאירים מקום לספק – מדובר בחיקוי של ג'סמינו (הלא היא הגביע הקדוש של פיתיות תל אביב). למעשה, אפילו אחד הגרילמנים עבד תקופה מסויימת בג'סמינו. אך בליסה במקום מעלה את השאלה הפילוסופית: האם אפשר לחקות קבב?

פיתה תל אביב (צילום: רן בירן)
פיתה תל אביב (צילום: רן בירן)

אי אפשר להמנע מהשוואה לאורך כל הדרך. פיתה תל אביב היא חלל גדול מאוד, וכרגע ריק. התפריט זהה, בגדול, לזה של ג'סמינו, ומציע מחירים מתונים (32 לקבב). הזמנו מיקס קבב-מרגז. לתוך הפיתה נכנס השילוב הקדוש של ג'סמינו – סלט מלפפון/עגבניה/כרוב הנקצץ מול העיניים, טחינה עבה, עמבה (זרחנית יותר מזו הגרגירית של הג'סמינו), חריף קצוץ, בצל על הגריל, ובשונה מג׳סמינו – עגבניה שעברה צלייה, גם היא קצוצה. ההבדל המרכזי הוא הגריל. כאן, מדובר במנגל גז.

פיתה תל אביב (צילום: רן בירן)
פיתה תל אביב (צילום: רן בירן)

מספר דקות לתוך האירוע התקבלה הפיתה ונבלס הקבב. הוא היה רך יחסית, מתון בטעם, די עסיסי ומאוד אדום במרכזו. הוא היה טעים והבהיר – כן, בהחלט ניתן לחקות קבב. אבל אי אפשר לזייף. הקבב היה טעים אך רחוק שנות אור מהשלמות הג'סמינואית. אותה עסיסיות מלחששת המתמזגת עם הפיתה ומתגבשת עם הסלט, זו שהשיקה אלף ספינות ויצרה את התור היחיד באלנבי שלא צריך לפזר כי מוכרים שם נייס גיא. לעומת הקבב, המרגז היה פחות טוב. אבל הבעייה היא גם במדיום, יש גבול מאוד ברור לגבהים אליהם יכול להגיע מרגז.

ההשוואה לג'סמינו רק פוגעת בפיתה תל אביב. מדובר במקום שמציע קבב לא רע בכלל, בתמחור יותר מהוגן במרכז העיר. יש לו חסרונות (גריל גז) אבל גם יש לו יתרונות (חלל גדול ונוח, לא צריך לחכות כרגע בתור). אבל בשורה התחתונה, אם המודל העסקי שאותו מנסים להעתיק הוא קבב טעים במחיר זול, חיקוי או לא, אנחנו רק הרווחנו.

פיתה תל אביב (צילום: רן בירן)
פיתה תל אביב (צילום: רן בירן)

כוכבים: 3
טעים? סבבה
וייב: נעלי מייק וכובע של אביבס
אופציה טבעונית? לא
מחיר: 32 לקבב, 38 למיקס קבב-מרגז
פיתה תל אביב – כל הפרטים