צעד מבורך: פלאפל מבורך משנה כיוון ומברך את הטבעוניים

פלאפל מבורך, מעוז השניצלים והשווארמה בצפון העיר, עשה פניית פרסה והפך טבעוני למהדרין, עם "מעורב ירושלמי" משעועית וטופו, שווארמת סייטן, קבב עדשים ועוד מנות אוכל רחוב יצירתיות

מספק "כמו בשר". מנה במבורך
מספק "כמו בשר". מנה במבורך

במשך 53 שנות קיומו היה פלאפל מבורך שבצפון העיר מסעדת פועלים שהתמחתה בשניצל, שווארמה ופלאפל. עתה עשה המוסד הוותיק פניית פרסה והפך לטבעוני לחלוטין ואף טעים ביותר.

הפוסט שבישר על התפנית זכה למאות לייקים ועשרות רבות של שיתופים והמקום הפך לסנסציה בקרב טבעונים, מה שמעיד כנראה על הכמיהה לאוכל רחוב טבעוני וטוב.

השינוי התרחש בזכות אב ובתו, מיכאל וגלי לנגה, שרכשו את המקום על שמו המקורי. מיכאל מזהה עצמו כאוכל בשר שהחל לנוע לטבעונות בעקבות עסק מזון קודם שפתח. "בתי היא אנטי בשר והבנתי שאם אני רוצה אותה לצדי בעסק אז כדאי שאזוז לכיוון", הוא אומר.

מעורב ירושלמי טבעוני אצל מבורך
מעורב ירושלמי טבעוני אצל מבורך

ההיצע דומה לזה שבשווארמייה טיפוסית, רק בטבעוני. המנות נדיבות ומושקעות. כך למשל, מנה מפנקת של "מעורב ירושלמי" משעועית אדומה, טופו, שני סוגי פטריות וסייטן מגיעה עם סלט ירקות קצוץ, סלט כרוב, טחינה וחומוס תוצרת המקום (29 ש"ח בפיתה, 44 ש"ח בצלחת). ה"מעורב" מתובל בתערובת תבלינים שנטחנת במקום וקרניבור מושבע שטעם אותו השבוע אמר שהמנה ערבה לחך ומספקת "כמו בשר".

יש גם שקשוקה במחבת עם פיסות טופו ברוטב עגבניות סמיך וחריף ופטרוזיליה טרייה (35 ש"ח), שווארמה מוצלחת מסייטן (29 ש"ח בפיתה, 44 ש"ח בצלחת), קבב מעדשים עם צנוברים ושקדים קלויים (29־44 ש"ח) וקציצות ירק מתחלפות (20 ש"ח). הפלאפל נותר טעים. המתכון עודכן לגרסה עם הרבה עשבי תיבול טריים והכדורים מגיעים חמים, פריכים מבחוץ ונימוחים מבפנים.

פלאפל מבורך, אבן גבירול 189 תל אביב, ראשון־חמישי 9:00־20:00, שישי 9:00־15:00, 5343615־03