כוכבי הוליווד מציגים: 12 הסרטים הכי טובים שלנו שלא הכרתם

אולי בעתיד יבינו איזה סרט אדיר זה. טום הנקס, "ענן אטלס" (צילום: יחסי ציבור)
אולי בעתיד יבינו איזה סרט אדיר זה. טום הנקס, "ענן אטלס" (צילום: יחסי ציבור)

לא תמיד פשוט למצוא אותם, אבל תמיד משתלם: לכל שחקן מצליח יש כמה סרטים שעברו לכולם מתחת לרדאר, ולא בצדק. כי אלו פנינים נסתרות שתמיד כיף לגלות. כמו את סרט המד"ב הנשכח של טום האנקס. או את הנסיעה הכי מותחת בחייו של טום הארדי. ויש גם של שחקנים שלא קוראים להם טום

5 בינואר 2024

במאה השנים האחרונות הוליווד שינתה את פניה לחלוטין ובזכות ההתפתחות התמידית של התעשייה הגדולה בעולם, ושחקנים הפכו לבני בית בסלון של כל אחד מאיתנו. למרות שאנחנו זוכרים את הקטלוג של כל שחקן מוכר, יש שחקנים שמחביאים ברפרטואר שלהם גם סרטים פחות מוכרים, שיש סיכוי שעברו לכם מתחת לרדאר. נו, אתם כבר מכירים את התרגיל – אספנו את כולם לרשימה אחת יפה ושמנמנה של הפנינים הנסתרות של השחקנים הכי גדולים.

ניקולס קייג': פיג (2021)

את ניקולס קייג' אי אפשר שלא להכיר. הבן אדם עשה כל כך הרבה סרטים שבטוח נתקלתם בו מתישהו ולמען האמת – רוב הסרטים שלו גרועים. אף על פי שקשה לחזור לצפות בו אחרי "גוסט ריידר 2" ו-"איש הקש", כדאי לכם לצפות ב-"פיג", סרט מצוין שמוציא קצת את ניקולס קייג' מתאונת השרשרת שהיא קריירת המשחק שלו. הסרט עוקב אחר רוב, צייד-כמהין המגשש אחר הפטריות היוקרתיות באמצעות החזיר שלו. יום אחד החזיר נחטף ורוב צריך לצאת למסע להחזיר את חברו. אפשר להתבלבל ולחשוב שמדובר ב-"ג'ון וויק גרסת החזיר", אבל זה כל כך רחוק משם. מדובר בסרט מוזר ואיטי עם תסריט מרגש וניקולס קייג' מוכיח שהוא יודע לשחק כשהוא רוצה.

מריל סטריפ: אדפטיישן (2002)

רגע, ברור שהסרט לא נסתר מעיניכם – אבל התפקיד האנדרייטד של מריל סטריפ מצדיק אותו כאן ברשימה. הסרט שנכתב על ידי צ'ארלי קאופמן עוקב אחר תהליך הכתיבה של קאופמן עצמו עם התאום הפיקטיבי שלו-דונלד כשהוא מנסה לאמץ את ספרה של סוזן אורלין לסרט. את אורלין משחקת מריל סטריפ והתפקיד שלה מתחיל מהנקודה הכי טובה שהיא יכולה להיות בה ומשם המצב מתדרדר והדמות אט-אט מתקלפת ואנחנו נחשפים להתנהגויות שבאמת לא ציפינו לקבל מהשחקנית המוערכת על המסך. מדובר באחד התפקידים היותר מעניינים של סטריפ והוא נשאר ככה כבר עשרים שנה.

רוברט דה נירו: לכשכש בכלב (1997)

אם ראיתם עכשיו את "רוצחי פרח הירח" ובא לכם עוד מנה גדושה של דה נירו, תעשו לעצמכם טובה ותצפו בסרט "לכשכש בכלב". הסרט עוקב אחר הנסיון של שניים מיועצי נשיא ארה"ב, וויניפרד איימס (אן הייש) וקונרד ברין (רוברט דה נירו), להציל אותו מהפסד בבחירות החוזרות. הנשיא נמצא בשפל של כל הזמנים בעקבות פרשת מין שפורסמה וכדי לשפר את דעת הציבור עליו עם הסיסמא "לא מחליפים סוס באמצע הדרך", הם מחליטים לגייס את המפיק ההוליוודי סטנלי מוטס (דסטין הופמן) ולהמציא מלחמה פיקטיבית עם אלבניה. הסרט הנהדר (והכל כך רלוונטי) הזה, נותר מאחור בזמן שסרטים אחרים של רוברט דה נירו תפסו את אור הזרקורים, אבל זה לא מעיד על הרמה שלו. מדובר בסאטירה אמריקאית אינטליגנטית ושנונה עם דמויות מעולות ורוברט דה נירו בתפקיד שונה לחלוטין מהמאפיונר הקבוע שהוא משחק (שגם זה כמובן, תענוג לצפייה).

טום קרוז: רעם טרופי (2008)

עוד מקרה של סרט מוערך ותפקיד אנדרייטד: מי היה מאמין שבסרט מלפני קצת יותר מעשור בבימוי של בן סטילר עם שחקנים כמו רוברט דאוני ג'וניור, ג'ק בלאק, מת'יו מקונוהי, ניק נולטה, ועם הופעות אורח כמו טום הנקס, טובי מגווייר וטיירה באנקס, דווקא התפקיד המשני הזה של טום קרוז יהיה הדבר הכי מוצלח? הסרט בכלל לא מתמקד בטום קרוז, אלא בהפקת סרט על מלחמת וייטנאם שנקלעת לשדה קרב של ממש, אבל השחקן חובב האדרנלין החליט לקחת הפסקה מלקפוץ מאמצעי תחבורה פועלים כדי לגלם את לס גרוסמן, מפיק מליונר וולגרי שגם מפיק את הסרט. רק בשביל הריקוד המוזר שלו בסוף שווה לראות את הסרט.

ג'וני דפ: דוני בראסקו (1997)

הקוראים שמכירים את הסרט אולי זוכרים אותו כהצלחה עם מועמדות לאוסקר ולכן לא יבינו למה הוא נמצא ברשימה, אבל יש גם צופים שמכירים את ג'וני דפ רק מהרגע שהתחיל לשים בנדנה על הראש ולקרוא לעצמו "קפטן ג'ק ספארו" וכנראה לא ידעו שהסרט הזה בכלל קיים. בסרט ג'וני דפ משחק סמוי של ה-FBI שמצליח להיכנס למשפחת הפשע בונאנו תוך כדי ניסיון לאזן בין העבודה עם המאפיה לחיי הנישואין שלו. מדובר באחד הסרטים הטובים ביותר של דפ, ועכשיו עם גל האהבה שהוא מקבל לאחר המשפט הסופר מתוקשר נגד אמבר הרד, זה הזמן להיזכר בו.

פרנסס מקדורמנד: הטרגדיה של מקבת' (2021)

לא חסרים עיבודים קולנועיים לאגדה השייקספירית, ובכל זאת קיבלנו אחד נוסף של ג'ואל כהן, חצי מהאחים כהן. הסרט עצמו שמצולם בשחור לבן שם בתפקיד הנחשק בהיסטוריה של ליידי מקבת' את פרנסס מקדורמנד, שזכורה בעיקר בזכות "פארגו" (1996) "שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי" (2017) ו-"ארץ נוודים", שיצא באותה שנה עם "הטרגדיה של מקבת'", ואפילו הביא לה את האוסקר. אז מה הפלא שאף אחד לא זוכר שמקדורמנד שיחקה את ליידי מקבת' באופן מושלם, לצד דנזל וושינגטון? ומי ידע בכלל שהשילוב הזה יהיה כל כך טוב על המסך? העיבוד של ג'ואל כהן לא מחדש המון בקאנון השייקספירי, אבל הוא מספר את הסיפור עם ויזואליה מרהיבה, ומקדורמנד עושה תפקיד פשוט מצוין.

צ'דוויק בוזמן: הזהב של נורמן (2020)

שנת 2020 הייתה שנה ממש גרועה, שלתוכה גם הסתנן המוות המצער של צ'דוויק בוזמן. לפחות חודש לפני מותו זכינו לראות בנטפליקס את הסרט "הזהב של נורמן", העוקב אחר יוצאי מלחמת וייטנאם שחוזרים ארבעים שנה אחר כך כדי לאסוף תיבה מלאה במטילי זהב שמנהיגם נורמן קבר. בוזמן משחק את נורמן, ומוכיח שהוא הרבה יותר מהפנתר השחור. הסרט הזה קיבל המון תשומת לב כשיצא, בעיקר בזכות ההפגנות על רקע הרצח של ג'ורג' פלויד – ובכל זאת, כשאומרים לכם צ'אדוויק בוזמן אתם כנראה תחשבו על הפנתר השחור. ההצלחה של בוזמן בתפקידו כמנהיג ווקאנדה האפילה על רוב הסרטים שלו מחוץ ל-MCU, וחבל, כי זה באמת סרט ייחודי וחשוב של ספייק לי, וכדאי שכמה שיותר אנשים יראו אותו.

טום הנקס: פינץ' (2021)

שכבת האוזון נהרסה על ידי התפרצות סולארית, ורוב האנושות נכחדה. במעבדה תת קרקעית נשארו שני ניצולים: הכלב גודייר ומהנדס הרובוטיקה – טום הנקס. כן, כן, טום הנקס חזק בפוסט-אפוקליפסה עכשיו. גם בסרט מד"ב על הכחדת האנושות הנקס מצליח להיות האיש הכי מקסים בהוליווד, כשהוא מנסה לבנות רובוט שיוכל לטפל בכלב אחרי שימות. באמת שלא חסרים סרטים של טום הנקס לצפות בהם, וזה תמיד תענוג לראות אותו משחק, אבל אם אתם רוצים לראות אותו באווירה מעט שונה זה הסרט עבורכם. לא מדובר באיזה סרט מד"ב מהפכני, אבל אני תמיד מוכן לראות את טום הנקס בכל תפקיד.

האלי ברי: ענן אטלס (2012)

אם אתם לא מכירים את הסרט הזה של האחיות וצ'אוסקי, ויש לכם ראש פתוח וזמן לצאת למסע בין שש תקופות זמן שונות, אתם תהנו מאד מענן אטלס. הוא אמנם לא מתעלה על יצירת המופת המקורית של האחיות, "המטריקס", אבל לצד שחקנים ענקיים כמו טום הנקס, סוזן סרנדון ויו גרנט, האלי ברי מצליחה אולי לראשונה בקריירה שלה לבלוט לטובה בזכות המשחק. זהו סרט לא שגרתי עם עלילה שלפעמים קשה מדי לעקוב אחריה, אבל זאת חוויית צפייה ייחודית ומרתקת שנשכחה גם מהרפרטואר של טום הנקס, וגם משל האלי ברי.

טום הארדי: לוק (2013)

הרבה אנשים שכחו מהסרט הזה, ואפשר להבין למה. טום הארדי בשנים האחרונות היה עמוס בעבודה. כולם דיברו על התפקיד שלו ב-"פיקי בליינדרס", "מקס הזועם", ואפילו על סרטי "ונום" דיברו יותר מאשר על "לוק". טום הארדי בנסיעה של שעה וחצי לבית חולים בלונדון, ואנחנו איתו לאורך כל הנסיעה. זה אולי לא נשמע מאד אטרקטיבי, אבל זאת הנסיעה הכי מותחת שתחוו בחייכם. באמת שלא חשבתי שמיקום אחד שמוצג בזמן אמת יכול להיות כל כך מותח. זאת נסיעה מורטת עצבים, וכל רגע בה הוא זהב קולנועי שחושף רובד נוסף בסיפור שרק הולך ומסתבך. זהו אחד התפקידים הטובים שטום הארדי שיחק. ובכל זאת, תמיד נדמיין אותו עם מסיכה על הפנים מדבר בקול מגוחך בתור ביין.

ג'ייק ג'ילנהול: סוף משמרת (2012)

אתם יכולים להסתכל על דייוויד אייר ועל הכישלון שלו עם "יחידת המתאבדים", או לזכור אותו בשל תחנוניו לשחרר את גרסת הבמאי שלו – אבל עוד לפני כן, הוא סומן בתור במאי מבטיח בהוליווד עם "סוף משמרת", סרט עלילתי שמצולם בסגנון דוקו על שני שוטרים בלוס אנג'לס שמסתבכים עם כנופיות פשע. למרות שלא שומעים על ג'ילנהול הרבה לאחרונה, הייתה תקופה שבה הוא היה בכל מקום, והיה אחד השחקנים האהובים ביותר – אבל כנראה ההייפ דעך. סביר להניח שהוא יופיע שוב עם איזה תפקיד חשוב בקרוב, אבל עד אז, צפו ב-"סוף משמרת", סרט שכנראה שכחתם שקיים. ובנוסף לאקשן, תקבלו סרט על שוטרים שהוא יותר מסרט על שוטרים.

ג'סטין טימברלייק: אלפא דוג (2006)

אני מודה – שכחתי איך קוראים לסרט הזה והייתי צריך לבדוק, אבל היה לי זיכרון מעומעם של סרט ממש טוב עם ג'סטין טימברלייק. אחרי שאיתרתי אותו, וצפיתי בו שוב – אולי הוא קצת התיישן, אבל עדיין יש לי בשבילו פינה חמה בלב. "אלפא דוג" מבוסס על סיפור אמיתי על סוחרי סמים שחוטפים נער, וכמובן החטיפה מתדרדרת. למרות שמדובר בתיאור שבדרך כלל מוביל למצב קומי, אין פה שום דבר מצחיק. טוב, אולי תמצאו בו קצת הומור – בכל זאת, זה סרט משנת 2006, ושנות האלפיים המוקדמות היו שנים שבהן הוליווד עשתה כל מיני ניסויים מוזרים. כמו לשים את ג'סטין טימברלייק במרכז של סרט פשע. אבל הניסוי הצליח, ולמרות שהוא לא משתווה לכמה מהטיטאנים שיש כאן ברשימה – טימברלייק עושה עבודה לא רעה בכלל בסרט הזה.