בא לשכונה בחור חדש: לוינסקי מתחדשת בפסטה בר אותנטי

לא שהיינו צריכים, אבל הנה עוד סיבה להגיע ללוינסקי: פסטה בר חדש עם ניחוח טוסקני בו תמצאו פסטה טרייה, ביצוע מדויק של שף ותעריפים הומניטריים. מה צריך יותר?

פסטה בעבודת יד בלב לוינסקי. צילום: אנטולי מיכאלו
פסטה בעבודת יד בלב לוינסקי. צילום: אנטולי מיכאלו
19 בפברואר 2017

השף ליאור בר הספיק לעבוד בתפקידים משמעותיים במטבחי הרברט סמואל בימי רושפלד העליזים, וכן לנהל את המטבח של טוטו, לשתף פעולה עם השף המוכשר יובל פכלר ולסמן עוד נקודות ציון ראויות ברזומה. קצת מוזר לגלות את בר מבשל שמח וטוב לב בפסטה בר, בית האוכל הצנוע והקטן בפאתי שוק לוינסקי ששיפץ ובנה במו ידיו.

ויש גם פסטה טבעונית

בר, שמבשל מגיל 14, מספר שבהיותו טיפוס פרי ספיריט, תמיד רצה לבשל במקום משל עצמו. החלום לפתוח נקודת מכירה של פסטה טרייה המיוצרת ידנית במקום התגבש אצלו בביקור בבואנוס איירס לפני כשש שנים, שם קהילת המהגרים האיטלקית הגדולה של ארגנטינה מוכרת את מיטב הבצקים ללקוחות שרוכשים את הפסטה על בסיס יום יומי. בר המשיך לעבוד במטבחי מסעדות גדולות עד שנסע לטיול בהודו וחזר במקום עם הארה ועם בת זוג. בארץ הוא כבר הגיע למסקנה שעבודה בשבתות לא מתאימה לזוגיות ומכאן כבר לא היו לו ברירות אלא לפתוח מקום משל עצמו. התוצאה היא ויטרינה אותנטית ומשכנעת של מבחר מדוגם של פסטות. סרטים סגולים של פסטת חלמונים עם סלק, סרטים צהובים של טליאטלה חלמונים וסרטים בגוון צהוב בהיר יותר של דורום ללא חלמונים לטובת טבעונים, וגם סרטי בצק עבים וכהים של פפרדלה המכילים כמהין וקופסאות של ניוקי אוורירי. הפסטות למכירה הביתה מתומחרות במתינות יתרה (6־11 ש"ח למנה של 180 גר'), ומי שישגר אותן לסיר מים רותחים בעדינות השמורה ליצירות רגישות במיוחד וכך גם ינקז מהסיר את מי הבישול, יזכה לחוויית מסעדת פיין דיינינג במיטבה.

כיד המלך. פסטה בר בלוינסקי. צילום: אנטולי מיכאלו
כיד המלך. פסטה בר בלוינסקי. צילום: אנטולי מיכאלו

בעד תפריט מינימליסטי

בר היה מעדיף להשאיר את מערכת היחסים עם הלקוחות בפורמט הזה, אבל מכיוון שהוא יודע שהרבה מאנשי העיר הזאת עצלנים אפילו בשביל המהלך הזה, הוא מציע מנות של פסטות מוכנות ומבושלות במקום במבחר רטבים ובצלחת חד פעמית מתכלה. תמצאו פה מנות קלאסיות בביצוע מדויק ביותר ובתעריף הומניטרי: פסטה אליו עם שום, צ'ילי, תרד, פטרוזיליה, בזיל ויין לבן (21 ש"ח), פסטה פומודורו עגבניות שבושלו בסיר כבד עם בזיל (30 ש"ח), פסטה פוטנסקה סרדיניה בתוספת סרדינים (42 ש"ח), פפרדלה כמהין (45 ש"ח) וניוקי במיקס פטריות בציר פורצ'יני וחמאה (45 ש"ח). תפריט מינימליסטי חד וחלק.

בשבועות הקרובים בר יציב בפסטה בר מקרר יין של רמת נגב. "זה יין מצוין והוא שייך לחבר", הוא מנמק את הבחירה שתאפשר הזמנה של סוג אחד של יין אדום או לבן בלבד. מי שיחזור לכאן בעוד כמה חודשים ימצא בתפריט גם סלט. בינתיים שווה לחגוג על הקשר הבלתי אמצעי עם השף שהגיע מאהבה מעולם הבישול העילי.

ויטרינה אותנטית ומשכנעת. מצילום: אנטולי מיכאלו
ויטרינה אותנטית ומשכנעת. מצילום: אנטולי מיכאלו

 

לוינסקי פסטה בר