בואו לאילת: קרן אן, יוני רכטר, אמדורסקי ורונה קינן שרים ג'אז

הים הוא אדום, הג'אז הוא כחול. קרן אן (צילום: עמית ישראלי)
הים הוא אדום, הג'אז הוא כחול. קרן אן (צילום: עמית ישראלי)

פסטיבל ג'אז בים האדום חוזר עם מהדורת חורף חמימה ומיוחדת, ובמרכזו מופע מחווה מרגש למאסטרו המוזיקלי דובי לנץ ז"ל, וחיבורים מיוחדים ומותאמים לתקופה, כולל מופע דואט מסקרן במיוחד של קרן אן ואבישי כהן, ואם תתנהגו יפה תקבלו גם את אחת מזמרות הג'אז הטובות בעולם

האם זה זמן טוב לטוס לאילת? תלוי למי. זה בטח טוב לאילת. עיר המפרץ הדרומית קלטה מאז השביעי באוקטובר עשרות אלפי פליטים מיישובי העוטף בדרום, ענף התיירות נמחק, והעיר משוועת לתיירות פנים שתרים קצת את העסקים ותסייע להם לשרוד. בסופ"ש האחרון של פברואר, אילת תספק סיבה טובה להדרים עד אליה: מהדורת החורף של פסטיבל הג'אז. ועכשיו כשג'אז טרנדי מתמיד – עוד יותר.

הפסטיבל ייפתח במופע מחווה מיוחד לזכרו של דובי לנץ ז"ל – מנהלו האמנותי של פסטיבל החורף וממקימיו מאז 2011, שנפטר בקיץ האחרון והספיק לעבוד על תוכנית הפסטיבל הנוכחית – בהשתתפותם של רבים מאמני הפסטיבל כולל רונה קינן, מאיה בלזיצמן ומתן אפרת, יסמין לוי, אלי דג'יברי, עומר אביטל ועוד. לנץ היה מאוהבי ומקדמי המוזיקה הבולטים ברדיו בכל הזמנים, ונחשב תו תקן של איכות שפתח לא מעט דלתות לאמנים ישראלים בחו"ל.

דובי לנץ. צילום: לורן בורסט
דובי לנץ. צילום: לורן בורסט

המהדורה החורפית של פסטיבל הג'אז האילתי הוותיק נחשבת בדרך כלל כמו הזדמנות אינטימית וחמימה יותר לתפוס כמה מהטובים במוזיקאים מהארץ ומהעולם, כשהשנה היא תתמקד מן הסתם באמנים אהובים מכאן ובחיבורים מיוחדים התואמים את רוח התקופה. הפסטיבל ייערך בסופ"ש שבין ה-22 וה-24 בפברואר ויתארח ברשת מלונות ישרוטל, כך שבין היצע הכרטיסים ישנן גם חבילות אטרקטיביות למדי שכוללות לילה או שניים במלון.

אסף אמדורסקי עם ג'וזי כץ (צילום: רפי דלויה, היכל התרבות ת"א)
אסף אמדורסקי עם ג'וזי כץ (צילום: רפי דלויה, היכל התרבות ת"א)

בין המופעים המסקרנים שיעלו במהלך הפסטיבל: קרן אן, הכוכבת הבינלאומית "שלנו", חוברת אל החצוצרן הבינלאומי המצליח "שלנו" אבישי כהן, וביחד הם מנסחים לראשונה מופע דואט שהוא לגמרי משלהם; דיוויד ברוזה יפתיע עם שלישיית ג'אז שתלווה אותו בעיבודים ג'אזיים לשיריו בניהולו האמנותי של עומרי אביטל; גם יוני רכטר יגיע עם שלישיית הג'אז שלו לערב של איכות מתפרצת ומרגשת; אסף אמדורסקי יתייצב עם המופע שבו הוא שר ומנגן את שירי אביו, "אני גיטרה"; ועוד ועוד ועוד. ואם הכל יעבוד כמו שצריך וכולם יתנהגו יפה, נקבל גם את את איימי נוביולה, שנחשבת לאחת מגדולות זמרות הז'אז בעולם וזכתה כבר בשני פרסי גראמי, שתגיע להופעה ראשונה בישראל.
>> פסטיבל ג'אז בים האדום – מהדורת החורף, 24.2-22.2, פרטים וכרטיסים כאן