רוברט גלספר ו-DOMi & JD BACK: פסטיבל ג'אז בים האדום חוזר

בא לחגוג בדרום. רוברט גלספר. (צילום: Shutterstock)
בא לחגוג בדרום. רוברט גלספר. (צילום: Shutterstock)

פסטיבל המוזיקה המסורתי חוזר לאילת בפעם ה-37, ועם כמה שמות מלהיבים, ובגרסה עדכנית במיוחד: נביא הג'אז-היפ הופ המודרני רוברט גלספר שמגיע לראשונה לישראל, הצמד המלהיב (והצעיר!) דומי ג'יי.די. באק, וגם הופעת מחווה לדובי לנץ ז"ל והופעות מיוחדות של הדג נחש והדורבנים

30 באוגוסט 2023

צלילי הסקסופון כבר נשמעים ברקע: פסטיבל ג'אז בים האדום חוזר לעיר הדרומית מכולן בפעם ה-37, עם רשימת מופיעים מהפנטת בחסות המנהל האמנותי יוסי פיין, לצד ניבה עמלי-מעוז. הליינאפ כולל 22 הופעות, מתוכן 11 בינלאומיות, הפקות מקור, השקות של אלבומים, מופעים מיוחדים לפסטיבל וג'אם סשנים עד אור הבוקר – לא בדיוק הוייב הקבוע של אילת, אבל אין מה לעשות, "ג'אז זה מגניב", כמו שקבע הליין בתדר. אנחנו אוהבים, ונרגשים לקראת השמות הבולטים.

הפסטיבל יתקיים בחודש נובמבר, בין ה-16 ל-18 לחודש, כאשר כבר בערב הראשון תוכלו למצוא הופעה שמצדיקה את הנסיעה, כשזוכה הגראמי והמוזיקאי המצוין רוברט גלספר. הקלידן והיוצר האמריקאי נחשב לאחד ממבשרי גל הג'אז-היפ הופ החדש, ועבד עם רוב האמנים שנוגעים בתחום, ולא מעט ראפרים, ביניהם אריקה באדו, ג'יל סקוט, קילר מייק, דנזל קארי, מוס דף, קמאסי וושינגטון ואחד, לא יודעים אם שמעתם עליו, בשם קנדריק לאמר. גלספר, שהוציא 11 אלבומים עד כה ואף זכה בחמישה פרסי גראמי, יגיע בפורמט של טריו מחוזק בדי.ג'יי, כך שמצפה לנו הופעת ג'אז מודרנית לגמרי.

עוד הופעה מצופה במיוחד היא זו של הצמד DOMi & JD BECK, חיבור בינלאומי בין פסנתרנית צרפייה ומתופף אמריקאי שבמהלך חמשת השנים האחרונות הצליח לעשות את מה שלא חשבתם שמוזיקאי ג'אז יכולים לעשות, והפכו לויראלים. זה התחיל בקאברי ג'אז מעניינים לביטים של היפ הופ שתפסו את תשומת לב הפיד, והמשיך לחומרים מקוריים מרתקים, עם אורחים כמו מאק ד'מארקו, ת'אנדרקאט ואריקה באדו, ואף הפיקו את אחד הקטעים באלבום של ברונו מארס ואנדרסון פאאק, אצלו הם גם חתומים בלייבל.

בנוסף, יתקייו הופעות מסקרנות במיוחד: מהאגף שמבקר כאן מחו"ל אפשר לציין את Camilla George שסוחפת את סצינת הג'אז הבריטית (תאמינו או לא, שם הכל הכי קורה כרגע), הטריו של הפסנתרן הקובני Alfredo Rodriguez, את להקת The Bad Plus הוותיקה, ואת פסנתרנית יפנית במופע Hiromi’s Sonicwonder.

גם באגף הישראלי של הפסטיבל לא יהיה חסר מה לשמוע, כשהמופע הפותח של הפסטיבל יהיה האירוע "אהבה ללא גבולות" לזכרו של דובי לנץ ז"ל, המנהל האמנותי המיתולוגי של הפסטיבל ואיש הרדיו המוערך, שהיה אחד משגרירי הג'אז בישראל. מעבר לכך, צפויות הופעות מיוחדות של הדג נחש (שיארחו את קותימן ואורית טשומה) והדורבנים (שיסיימו אאת סיבוב הקאמבק שלהם במופע אקסטרה גרובי).
פסטיבל הג'אז בים האדום, 16-18.11, אילת. לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים