שובו של הקאמבק: 7 הופעות שצריך לראות בפסטיבל הפסנתר

יסמין מועלם (צילום: רותם לבל)
יסמין מועלם (צילום: רותם לבל)

אחרי שנת הפוגה של הופעות קורונה אונליין, פסטיבל הפסנתר חוזר בסימן העצמה נשית עם לא פחות מ-56 הופעות וכמה קאמבקים משמחים במיוחד. סימנו לכן כמה מהן שמצדיקות הסתערות על הכרטיסים עכשיו ומיד

29 בספטמבר 2021

החדשות הטובות: פסטיבל הפסנתר חוזר אחרי שנת הפוגה שכולה קורונה והופעות אונליין מבאסות ונטולות קהל. החדשות הרעות: כרגיל, אם לא תקנו כרטיסים תכף ומיד זה יהיה מאוחר מדי. הפסטיבל יתרחש בין ה-27 ל-30 באוקטובר ויכלול לא פחות מ-56 הופעות בכיכובם של יותר מ-250 מוזיקאים. השנה יעמוד הפסטיבל בסימן העצמה נשית, ו-24 מההופעות בו יובלו בידי זמרות ומוזיקאיות. זה אמנם פחות מחצי, אבל הרבה יותר מהיחס המדיר שמוזיקאיות זוכות לו ברדיו ובכלל בתרבות הישראלית. סימנו עבורכן כמה הופעות ששווה להסתער על כרטיסים עבורן כבר עכשיו. אבל ממש עכשיו. כל הפרטים והכרטיסים כאן.

יסמין מועלם: מופע מיוחד

השתפכנו כאן כל כך הרבה על יסמין מועלם בשנה האחרונה שכבר קצת בא לנו לעבור לצד שאהב אותה לפני שהיא נהייתה מיינסטרים, אבל מצד שני עדיין בא לנו שהמיינסטרים ישתחווה בפניה כמו המלכה שהיא ונוכל להגיד "אמרנו לכם". כך או כך, במסגרת פסטיבל הפסנתר תעלה מועלם במופע להקה מיוחד וראשון מסוגו עבורה, עם עיבודי פסנתר מיוחדים לשירים שכבר זמזמנו בחודשים האחרונים.

שלום חנוך // "יציאה 2021"

מלך הרוק הישראלי הבלתי מעורער יעלה במסגרת הפסטיבל את המופע "יציאה 2021" עם אלי מגן האדיר ומשה לוי העל-זמני, בעקבות אלבומו האחרון והמצוין "הרצל לילנבלום" ובחיזוק שיריו מכל הזמנים. כל הזדמנות לראות את הפרפורמר האדיר הזה לייב היא חגיגה בפני עצמה.

הנשמות הטהורות פינת רמלה

יעל פוליאקוב, אסי ישראלוף ואורן ברזילי מסתובבים כבר שנתיים עם המופע הסופר-כיפי הזה שמביא את המיטב של תור הזהב הרמלאי משנות השבעים, ובמסגרת פסטיבל הפסנתר הם יארחו גם את אבנר גדסי ואת חיים רומנו, וזאת הולכת להיות פצצת נוסטלגיה שתשטח את העיר. עונג מובטח.

אפרת גוש מארחת את יוני בלוך

בחודשים האחרונים חזרה אפרת גוש להופיע. בפסטיבל הפסנתר היא תעלה לבמה כשלצדה הרכב נגנים מורחב שיכלול קונטרבס, בס וכלי נשיפה. ואם זה לא מספיק, גוש תארח בהופעה את יוני בלוך, הוא ולא אחר, שיגיע לעשות כבוד לרפרטואר הנאה שלה. זה כדאי.

שם טוב לוי // ספר תווים

המאסטרו של המוזיקה הישראלית הוציא השנה ספר תווים ראשון מ-50 שנות יצירותיו, וההופעה שמלווה את צאת הספר תכיל את מיטב יצירתו, שהיא גם מיטב המוזיקה הישראלית בכל הזמנים כפי שהלחין ללהקותיו (צליל מכוון, קצת אחרת, ששת) וגם לאמנים בולטים כמו אריק אינשטיין. לא להחמיץ.

 

אסף אמדורסקי // 432

האלבום החדש והיפהפה של אסף אמדורסקי לא מקבל עדיין את תשומת הלב הראויה לו, אבל מי שיגיע למופע ההשקה שלו בפסטיבל הפסנתר יזכה לשמוע בהופעה חיה את אחת היצירות היפות והמצוינות של השנה.

 

צליל דנין מארחת את אמילי קרפל

צליל דנין הנהדרת היא סיבה טובה בפני עצמה ללכת להופעה – כמו שיודע כל מי ששמע או ראה אותה מחזקת ראפרים כמו טונה ושקל בשנתיים האחרונות, אבל עם חיזוק מפתיע של אמילי קרפל שחוזרת אחרי תקופה ארוכה מאוד של גלות ושתיקה, זאת מסתמנת כאחת ההופעות השוות של הפסטיבל. בואו בואו.