פסטיבל אפשר לפסנתר: פסטיבל הפסנתר חוזר בפעם ה-24

זהבה בן (צילום: עמרי לוי)
זהבה בן (צילום: עמרי לוי)

מה ההבדל בין פסטיבל לפסנתר? מה זאת אומרת, אלו שני דברים שונים לגמרי, זה מוזר שאתם שואלים את זה בכלל. בואו נחזור לפסטיבל הפסנתר, שחוזר השנה בפעם ה-24 עם הופעות של מרקורי רב (כן!), קרולינה, זהבה בן, ערן צור, איתי זבולון ועוד

4 בספטמבר 2022

טוב שיש דברים שאפשר תמיד לסמוך עליהם. השמש זורחת במזרח, רמטכ"לים לשעבר מצטרפים למפלגות מרכז ופסטיבל הפסנתר חוזר לעוד סיבוב עם שלל מופעים – 54 במספר, בהשתתפות כ-270 אמנים (כולל אירוחים, מן הסתם): אמני אינדי לצד אמנים ותיקים ומוכרים, נסיוניים ופופיים – העיקר שיהיה פסנתר. מופעי הפסטיבל השנה יתקיימו בהיכל התרבות, בתיאטרון הקאמרי, במרכז עינב לתרבות ובחללים השונים של מוזיאון תל אביב.

את אירועי הפסטיבל יפתח מופע מחו"ל – להקת הרוק האלטרנטיב הפסיכדלית מרקורי רב, שתגיע לישראל לשתי הופעות אקוסטיות מיוחדות (שתיהן ב-2.11, נותרו כרטיסים למופע ב-22:30). עוד הפקות מיוחדות בפסטיבל השנה: באסיסט הג'אז אבישי כהן יעלה עם מופע חדש "ספר השירים", זהבה בן חוזרת לפסטיבל אחרי היעדרות של 14 שנים במופע אקוסטי מיוחד וחד פעמי, ארקדי דוכין חוזר אל "רוצה ויהיה" (!) משירי ולדימיר ויסוצקי, אלבום הסולו הראשון שלו מלפני 32 שנים וערן צור חוזר גם הוא לאלבום סולו מלפני כמעט 30 שנה – "עיוור בלב ים".

גם המוזיקאי, הפסנתרן והדיג'יי עמרי סמדר יעלה מופע מיוחד שמחבר סינתיסייזרים, כלים חיים ואלקטרוניים למה שיהיה כנראה ההופעה הכי מסיבתית בפסטיבל. באגף המיינסטרים של הליינאפ: קרן פלס מציינת 15 שנות פעילות במופע להקה מיוחד בהיכל התרבות (3.11) ורמי קלינשטיין יחגוג יום הולדת 60, גם כן בהיכל התרבות, במופע הנעילה של הפסטיבל עם אורחים כגון שלומי שבן ושירי מימון ב-9.11.

עוד במופיעים: אלון עדר, תום אהרון (עם אירוח של שולי רנד), קרולינה, ליילי (גל תורן וגיא לוי), אהוב המערכת יהוא ירון עם אלבום חדש ומצוין, "יהוא ירון נגד השטן" וגם אהוב המערכת האחר, ישי קיצ'לס, שגם יארח את גיאגיא. גם דניאל קורן ואיתי זבולון יופיעו עם "הווה מוחלט", יצירת תיאטרון מאולתרת (אבל עם פסנתר), וגם מופעי מחווה לשושנה דמארי, אלטון ג'ון, מאיר אריאל ואחרים.

פסטיבל הפסנתר, 2.11-9.11