ארי פולמן ו"איפה אנה פרנק" יפתחו את פסטיבל הקולנוע

"איפה אנה פרנק" (צילום: יחסי ציבור)
"איפה אנה פרנק" (צילום: יחסי ציבור)

סרט האנימציה המדובר של הבמאי הישראלי, רגע אחרי בכורה בפסטיבל קאן, נבחר לפתוח את הפסטיבל בהקרנה חגיגית ב-24 באוגוסט בבריכת הסולטן. מכירת הכרטיסים כבר החלה

1 באוגוסט 2021

פסטיבל הקולנוע ירושלים ייפתח בהקרנה חגיגית בבריכת הסולטן עם סרטו החדש של ארי פולמן "איפה אנה פרנק". יצירת האנימציה שכיכבה זה עתה בפסטיבל קאן היא עיבוד חופשי ופנטסטי של היומן המקורי של אנה פרנק. הסרט עוקב אחר קיטי, החברה הדמיונית של אנה פרנק, זאת שאנה הקדישה לה את היומן כולו, כשהיא מתעוררת בוקר אחד בעתיד הקרוב, בבית אנה פרנק באמסטרדם ואינה יודעת שלמעלה מ-75 שנה חלפו מאז הסתיימה המלחמה.

>> בשבוע שעבר פרסמנו ריאיון עם ארי פולמן על המחזה של חנוך לוין שעלה בבימויו

הסרט מלווה את קיטי במסעה אל העבר, תוך פיענוח יחסיה החבריים עם אנה פרנק, ובמסעה הנוכחי לאורך כל אירופה, על מנת לברר מה עלה בגורלה של חברתה הקרובה. אנימציה מרהיבה שמורכבת מכ-160 אלף ציורים, במקביל לפס קול חסר תקדים, הופכים את הסרט לחוויה יוצאת דופן לכל המשפחה.

מתוך "איפה אנה פרנק" (צילום: יחסי ציבור)
מתוך "איפה אנה פרנק" (צילום: יחסי ציבור)

"שמח ונרגש לפתוח את פסטיבל הקולנוע ירושלים עם 'איפה אנה פרנק', סרט שעליו עמלו במשך 4 שנים 40 אמנים ישראלים, ושמחלקת העיצוב שלו שכנה כל אותם שנים מרחק הליכה ממקום ההקרנה בבריכת הסולטן", אמר פולמן. "מקווה שההקרנה תהפוך לאירוע בלתי נשכח גם לילדים שיצפו וגם למבוגרים". הסרט הוא אחד מהשיאים של תעשיית האנימציה שמתפתחת בירושלים בשנים האחרונות, תוצר של המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים.

ארי פולמן בפסטיבל קאן עם "איפה אנה פרנק" (צילום: גטי אימג'ס)
ארי פולמן בפסטיבל קאן עם "איפה אנה פרנק" (צילום: גטי אימג'ס)

מהדורתו ה-38 של פסטיבל הקולנוע ירושלים תיפתח כמיטב המסורת באירוע חגיגי בבריכת הסולטן ב-24 באוגוסט, תחת כיפת השמים, בהשתתפות כ-5,000 צופים ובהנחייתה של שפרה קורנפלד. טקס הפתיחה יתחיל בשעה 19:30 ויערך כ-45 דקות, ולאחר מכן תערך ההקרנה החגיגית של "איפה אנה פרנק" . המכירה לאירוע הפתיחה נפתחה – מחיר כרטיס לאירוע הפתיחה הינו 62 ₪ ורכישת הכרטיסים באתר פסטיבל הקולנוע ירושלים כבר החלה.