הקרן החדשה לקולנוע תחגוג 25 שנה בפסטיבל סרטים אונליין

הקרן החדשה לקולנוע מייסדת פסטיבל סרטים דיגיטלי בסטרימינג להפצת התרבות הישראלית בעולם. הפסטיבל לא יהיה זמין לצפייה בארץ, אבל תפרגנו לחברים בחו"ל

22 בספטמבר 2020

פסטיבלי קולנוע עם אולמות עמוסים וצופים נרגשים הם נחלת העבר, לפחות עד להודעה חדשה, אבל פסטיבלים מקוונים הולכים להתרבות כאן כמו מאומתי קורונה בעיר אדומה. אל פסטיבל דוקאביב, פסטיבל חיפה ופסטיבל סרטי הסטודנטים מצטרף פסטיבל הקולנוע הבינלאומי השנתי הראשון של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, לציון 25 שנה להקמתה של הקרן שבלעדיה לא היה כאן קולנוע.

הפסטיבל הדיגיטלי יציג החל מנובמבר למעלה מ- 30 סרטים שזכו לאורך השנים לתמיכת הקרן החדשה לקולנוע, ביניהם יצירות מופת כמו "ואלס עם באשיר" ו"פרינסס שואו", שיהיו זמינים לשלושה חודשים לצפייה חופשית ללא הגבלה בכל העולם מעל גבי פלטפורמת הסטרימינג IZZY, שמפיצה ברחבי העולם תוכן ישראלי מגוון לכל דורש. הפלטפורמה אינה זמינה בישראל בגלל שלל ענייני זכויות שידור, אבל לחברים שלכם בחו"ל היא תעלה 5.99 דולר לחודש.

"הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה משקיעה כבר 25 שנה בסרטים ישראליים איכותיים של מיטב יוצרי הקולנוע והכישרונות הצעירים בישראל", הסבירה דורית ענבר, מנכ"לית הקרן, "ואנחנו שמחים לשתף פעולה עם IZZY ורואים בה אפיק של ייצוא תוכן מישראל לעולם".

פלטפורמת הסטרימינג הוקמה על ידי ג'וש הופמן, יליד לוס אנג'לס, מתוך אהבה לתרבות הישראלית וההבנה לפוטנציאל הייצוא שלה לקהילות יהודיות בעולם בפרט ולאור הסקרנות הכלל עולמית לגבי תרבות ישראלית בכלל.

"בקרוב מאד נבשר על השקעות ראשונות שכבר סוכמו ביצירות מקומיות, חלקן במסלול תמיכה וחלקן במסלול הפקה", אמר הופמן.  "בתקופה כה מורכבת יש ליוצרים הזדמנות פז שכן ציבור רב, בכל העולם, יושב בבית וצופה יותר בטלוויזיה, ו IZZY כאן בכדי לחשוף בפניהם את היצירה והיוצרים הישראלים".