פסטיבל ירדן וינטאג' 2015 יוצא לדרך

בשבוע הבא יפתח פסטיבל ירדן וינטאג' 2015, והפעם - בסימן שפים צעירים ודור העתיד במטבחים

3 במאי 2015

פסטיבל ירדן וינטאג׳ שיתקיים בשבוע הבא זו הפעם השביעית, כבר קנה לעצמו שם ומעמד של אחד מאירועי הקולינריה המשובחים והנחשקים בארץ. מאחורי הפסטיבל עומד יקב רמת הגולן, שניצב בחוד החנית של פיתוח ועידוד תרבות יין בארצנו.

השנה נדמה כי הפסטיבל עתיד לטפס לגבהים חדשים, והפעם גם יש קונספט מגובש ומעניין: ״יוצרים את העתיד שלנו״ היא הכותרת של הפסטיבל השנה, ומאחוריה מגלים שפים צעירים מבטיחים מרחבי הארץ – כאלו שעומדים בתחילת דרכם או כאלו שנמצאים מאחורי הקלעים במטבחים של שפים ותיקים ומפורסמים, שעכשיו יעמדו במרכז הבמה הקולינרית. לקהל מוצעות סדנאות רבות – החל מטיול ג׳יפים בין כרמי היקב והסברים על הכרמים, ועד סדנאות לחובבי יין נלהבים שיורדות לפרטי פרטים כמו למשל ההבדלים בין קלונים שונים, סיור בחוות הריבוי של היקב וכיו״ב. בגזרת האוכל יוקמו דוכנים רבים שהקהל יוזמן להתהלך ביניהם, לאכול ולשתות בלי סוף. לקינוח, ביום חמישי בשעה 19:00 יעלה שלום חנוך להופיע באמפי של קצרין. מי שאחראים על הניהול וההפקה הקולינרית הם השפים מאיה דרין וארז קומורובסקי.

ארז קומרובסקי. צילום: איליה מלניקוב
ארז קומרובסקי. צילום: איליה מלניקוב

"זו כבר פעם שלישית שאני עושה את הניהול של הפסטיבל הזה, ואני באמת חושב שהפעם זה יהיה האירוע הכי מדהים קולינרית", אומר קומרובסקי. יש משהו משגע בזה שאנחנו עושים את זה הפעם עם הדור הצעיר. יש להם אנרגיה, וכל הליבידו שלהם עדיין בתוך המטבח. אנחנו הזקנים, בוא נודה, כבר לא ממש בפועל במטבחים. כאן נמצאים האנשים שבאמת מבשלים יום יום ומחזיקים את המטבחים של המסעדות הכי טובות בארץ, לא כאלו שרק מתראיינים ועושים טלוויזיה ואירועים כמונו".

אור מיכאלי ומוטי טיטמן. צילום: איליה מלניקוב
אור מיכאלי ומוטי טיטמן. צילום: איליה מלניקוב

ומה יהיה לנו שם?

"יהיו מעל עשר תחנות שכל אחת תוקדש לחומר גלם אחר: תחנה של בעלי כנף, תחנה של טלה ועשבים, בשר נא, בקר וכו'. כל תחנה תתופעל על ידי קבוצת שפים, ותחשוב על זה – יושב הסו-שף של מול ים עם אוסמה דלאל מעכו ויחד הם באים עם מתכון משותף שמייצג כל אחד מהם. באירוע עצמו בכל רגע נתון יהיו 14 שפים שיבשלו ויאלתרו במקום את המנות שלהם".

השף הצעיר אוסמה דלאל
השף הצעיר אוסמה דלאל

כ-70 שפים צעירים ישתתפו באירוע, שפים שעובדים במיטב מסעדות העיר כמו טאיזו, קלואליס, מול ים, יפו תל-אביב ועוד.

ירדן וינטג', 13-14.5, 700 ש"ח, www.vintage-golanwines.co.il