פסטיבל ישראל חוגג 60: בחזרה אל "עגל הזהב" של אהוד בנאי

ברי סחרוף, קורין אלאל, ערן צור, אפרת בן צור וגם אהוד בנאי עצמו יתאחדו למופע מיוחד סביב האלבום "אהוד בנאי והפליטים" בגרסה המחודשת שהפיק רע מוכיח. מכירת הכרטיסים מתחילה היום. רוצו

כולם היו בנאי, כולם ישבו על תנאי. אהוד בנאי והפליטים, 1987 (צילום: שאול גולן)
כולם היו בנאי, כולם ישבו על תנאי. אהוד בנאי והפליטים, 1987 (צילום: שאול גולן)

פסטיבל ישראל, ירושלים 2021, ה-60 במספר, יוצא לדרך ויתקיים השנה בתאריכים 3-19 ביוני ברחבי ירושלים.

עשרות אמנים ישראלים ייקחו חלק בפסטיבל במופעים ואירועים מיוחדים, והבולט מתוכם עבור שוחרי התרבות הפופולרית הוא המופע המיוחד "עגל הזהב", גרסתו של המפיק המוזיקלי רע מוכיח לאלבום "אהוד בנאי והפליטים", בהשתתפות ברי סחרוף, קורין אלאל, אפרת בן צור, ערן צור וכפיר בן ליש (אורח מיוחד: אהוד בנאי).

במופע חוזר מוכיח חוזר לאלבום הבכורה המופתי של בנא, אחד מאלבומי הרוק החשובים בתולדות המוזיקה הישראלית ששילב רוק קצבי עם צליל מזרחי, לצד תכנים שעוסקים בקבוצות חברתיות ופוליטיות מוחלשות. שירים רבים מתוכו, בהם "עיר מקלט", "עבודה שחורה", "זמנך עבר", "עגל הזהב" ועוד, הפכו ללהיטי ענק.

רע מוכיח (צילום: איליה מלניקוב)
רע מוכיח (צילום: איליה מלניקוב)

את האלבום המחודש, "עגל הזהב", מתאר מוכיח כמסע נועז שמחבר אותו לאווירה ולמציאות של 2021. המבצעות והמבצעים באלבום הקליטו את עצמם שרים את שירי האלבום המקורי באופן חופשי ופתוח לאינטרפרטציה אישית, ומוכיח הכניס את ההקלטות למעבדה האלקטרונית שלו שבה הפיק את שירי האלבום. 

במופע הבכורה לאלבום יפגוש מוכיח על הבמה בכל פעם במבצע אחר, וייצור רצף של דואטים כשהוא מצויד בסט תופים ובסט אלקטרוני. 
(19.6.21, 21:30, אודיטוריום ימק״א, ירושלים). מכירת הכרטיסים מתחילה היום, אז אולי כדאי שתרוצו.