הערב: טרנסג'נדר.ית וא-בינארי.ת נפגשות בפסטיבל בקאמרי

קארין חגי ואלמה דישי, מתוך "רוורס", מחזה מקור בפסטיבל "כאן ועכשיו" (צילום: יחסי ציבור)
קארין חגי ואלמה דישי, מתוך "רוורס", מחזה מקור בפסטיבל "כאן ועכשיו" (צילום: יחסי ציבור)

רגע לפני שמתחילה המתקפה הגדולה על זכויות האדם בישראל, מקדיש תיאטרון הקאמרי את פסטיבל "כאן ועכשיו" לקהילה הטרנסג'נדרית והא-בינארית בחמישה ימים רצופים של קריאות מבוימות עם מיטב השחקנים, פאנלים, אירועים והופעות. וככה באות הצגות חדשות לעולם, ילדים

21 בנובמבר 2022

אפשר לדבר כמה שבא לכם על נראות טרנסית וא-בינארית בתרבות ובציבוריות, אבל לעשות את זה במקום לדבר על זה תמיד יוצא יותר מעניין: פסטיבל כאן ועכשיו לקריאות מבוימות של מחזאות מקורית בתיאטרון הקאמרי, שנפתח אמש בתל אביב בפעם החמישית, מתמקד השנה במחזות ויצירות העוסקות בקהילה הטרנסית והא-בינארית. הפסטיבל נפתח ביום הזכרון הבינלאומי לנפגעי אלימות נגד הקהילה הטרנסית ויימשך עד ה-24 בנובמבר, ובמסגרתו יוצגו חמישה מחזות מקוריים חדשים.

על המחזה????ימים ספורים לפני שחרורה מהכלא, מחליטה אדווה, סופרת צעירה ומבטיחה, שהיא לא רוצה להשתחרר. במהלך חקירתה בידי…

Posted by ‎התיאטרון הקאמרי The Cameri Theatre‎ on Thursday, November 10, 2022

לאורך השנה החולפת הוזמנו יוצרים ויוצרות לשלוח יצירות העוסקות בקהילה למחלקה האמנותית בקאמרי, ומתוך היצירות שנשלחו נבחרו חמש לפסטיבל והן יוקראו מול קהל על ידי שחקנים ושחקניות מהתיאטרון (בהם רמי ברוך, דורית לב ארי ואודיה קורן) ומחוצה לו (בהם אוהד קנולר ואלמה דישי), כשחלק מהיוצרים ומהשחקנים שייכים לקהילה הטרנסית וחלקם לא. "הקהילה הלהט"בית עשתה כברת דרך משמעותית מבחינת ההכרה והלגיטימציה. הקהילה הטרנסית והא-בינארית נותרה נישתית ומוחרגת, חבריה סובלים מאפליה שיטתית ולא אחת הם אף קורבנות לאלימות", אמרה קרן חובב, המנהלת האמנותית של הפסטיבל. "אנו מאמינים בכוחה של התרבות להשפיע על המציאות ומקווים שהפסטיבל השנה יהיה נדבך בדרך ללגיטימציה של הקהילה".

חיכינו וציפינו וסוף סוף מתחילים את פסטיבל ׳כאן ועכשיו׳✨

Posted by ‎התיאטרון הקאמרי The Cameri Theatre‎ on Sunday, November 20, 2022

במסגרת הפסטיבל, מחוץ לתחרות, יתקיימו אירועים נוספים שיעסקו בנושא: סטנדאפ של עמית ויינברג על אביו שהפך לאשה, פאנל עם יוצרת ומשתתפי הסדרה "ארון הקודש" על להט"בים דתיים ששודרה בכאן11, ביצועים של שחקנים טרנסים מקבוצת "ארץ לעולם כן" שהקים ג'ייסון דנינו הולט יחד עם שחקני הקאמרי מיה לנדסמן ואלון סנדלר, פאנל אמנים ואמניות טרנסית בהנחיית אלן ווקר (שחקן טרנס שהוא גם יועץ להנהלת הפסטיבל) ומופעים מוזיקליים בחללי התיאטרון.

>> פסטיבל כאן ועכשיו, תיאטרון הקאמרי, 24.11-20.11, פרטים וכרטיסים כאן