בואו יא ליצנים: פסטיבל "כלים שלובים" משתלט על לוקיישן מפתיע

מתוך "הקונסוליה", פסטיבל כלים שלובים (צילום: יחסי ציבור)
מתוך "הקונסוליה", פסטיבל כלים שלובים (צילום: יחסי ציבור)

מה קורה כשאופרה פוגשת ליצנות, קוסמות פוגשת סאטירה, וידאו ארט פוגש שירה, פרינג' פוגש ספורט, גרפיקה ממוחשבת פוגשת מחול וכולם פוגשים תיאטרון רחוב? זה מה שקורה כשפסטיבל כלימשלובים פוגש את פסטיבל קברטה וביחד הם משתלטים החל ממחר (19.12) על קאנטרי גורן גולדשטיין בדרום העיר

הפסטיבלים חוזרים, בינתיים רק הקטנים שבהם, ומחר ישוב לתל אביב בפעם הרביעית פסטיבל כלימשלובים, פסטיבל שבוחן את נקודות החיבור בין אמנויות שונות ומייצר ביניהן מפגשים ייחודיים בשילוב בינתחומי מרגש. והפעם זה מרגש אפילו יותר: הפסטיבל ייפתח מחר (19.12) בתיאטרון הסמטה, הממוקם זמנית בקאנטרי גורן גולדשטיין שבשכונת קריית שלום בדרום העיר וישתלט על הלוקיישן המפתיע במלוא עוזו.

ואנחנו מדברים על הרבה עוז, כי השנה יכיל הפסטיבל גם את פסטיבל קברטה הבינלאומי לתיאטרון ואמנות במרחב הציבורי, שנערך זו השנה השנייה. החיבור בין פסטיבל קברטה, המציג יצירות בתחומי תיאטרון הרחוב, הקרקס, הליצנות, המחול והתנועה במרחב הציבורי, ובין פסטיבל כלימשלובים, המבקש לחבר בין סוגי אמנות שונים, נוצר במטרה לאפשר מיצוי גדול אף יותר של כל סוגי האמנויות ושילובם יחד.

מתוך "חדר הכתיבה של המשורר", פסטיבל כלים שלובים (צילום: יחסי ציבור)
מתוך "חדר הכתיבה של המשורר", פסטיבל כלים שלובים (צילום: יחסי ציבור)

הפסטיבל יכלול 20 מופעים הפרושים על פני שלושה ימים, ובכל אחד מהם מפגש ייחודי בין שתי סוגות אמנותיות או יותר. הפסטיבל אוחז בשפה אמנותית החדשנית, יצירתית ומאתגרת, המעניקה הזדמנות להתייחס לכל מופע כמפגש חדש בין אמנויות שונות תוך התייחסות מיוחדת גם לחלל שבו נערך המופע. במהלך הפסטיבל נגלה מה קורה במפגשים שבין אופרה וליצנות, קוסמות וסאטירה, וידאו ארט ושירה, תיאטרון וספורט, גרפיקה ממוחשבת ומחול ועוד.

כלל האירועים והמופעים במסגרת הפסטיבל ייערכו בחלליו השונים של קאנטרי גורן גולדשטיין, שם שוכן בימים אלה תיאטרון הסימטה שמשכנו הקבוע מצוי בעיצומו של שיפוץ משמעותי. המופעים ייערכו הן בחללים סגורים והן תחת כיפת השמיים וייערכו בהתאם להנחיות פיקוד העורף. חבל רק שקר מדי לטבול בבריכה, זה יכול היה להיות שילוב מושלם.
>> פסטיבל כלימשלובים X קברטה, קאנטרי גורן גולדשטיין 21.12-19.12, פרטים וכרטיסים כאן