מה המחזאי מבין: הפסטיבל הכי ישראלי בתיאטרון הכי לאומי

ליאורה ריבלין ב"הגברת הראשונה" (צילום: רדי רובינשטיין)
ליאורה ריבלין ב"הגברת הראשונה" (צילום: רדי רובינשטיין)

הפסטיבל למחזאות ישראלית של התיאטרון הלאומי הבימה נפתח אתמול בפעם השנייה, עם מחזות ישראליים חדשים בבכורה, קריאות מבוימות במחזות מקור חדשים, פרויקטים חדשניים בהשתתפות שחקני התאטרון ומופע מחווה לחנוך לוין ז"ל ויענקל'ה אגמון ז"ל. נשמע כמו הצגה

התיאטרון הישראלי ממשיך במסע ההתעוררות שלו לאחר הקיפאון שנגזר על כולנו בשביעי באוקטובר, ואחרי שקיבלנו את פסטיבל "פותחים במה" של בית ליסין ואת הפסטיבל לתיאטרון קצר של צוותא – שניהם מוקדשים למחזאות ישראלית חדשה – מגיע עכשיו תורו של התיאטרון הלאומי הבימה להשיק את הפסטיבל למחזאות ישראלית, שבוע של אירועים תיאטרליים ומחזות מקור שנפתח אתמול (ראשון, 24.12) ויימשך עד השבוע הבא.

ליא קניג וגילת אנקורי ב"מרציפנים" (צילום: משה נחומוביץ)
ליא קניג וגילת אנקורי ב"מרציפנים" (צילום: משה נחומוביץ)

במסגרת הפסטיבל יעלו ארבע הצגות חדשות שעלו לאחרונה בתיאטרון הלאומי, כולם מחזות ישראלים מקוריים – "הגברת הראשונה" עם ליאורה ריבלין, "מרציפנים" עם ליא קניג וגילת אנקורי, "שידוך" עם רובי פורת-שובל ו"שוסטרמן" עם יעל לבנטל ובן יוסיפוביץ' – ובנוסף יעלו גם שלושה מחזות מקור חדשים באירועי קריאה מבוימתץ

מספר הפקות מקור נוצרו במיוחד עבור הפסטיבל: מופע הצדעה למחזמר העברי (בפואייה של התיאטרון, כניסה חופשית), המופע "לילה עיר" (ערב מוזיקלי העוסק בצעירי הניינטיז והתבגרותם), והפרויקט המיוחד "סיפורי מקלט", המורכב מתשעה סיפורים קצרים של תשעה מחזאים, כולם מתרחשים במקלטים ברחבי הארץ רגע אחרי שנשמעה האזעקה.

שניכנס לאיזה מחזה ישראלי? התיאטרון הלאומי הבימה (צילום: שאטרסטוק)
שניכנס לאיזה מחזה ישראלי? התיאטרון הלאומי הבימה (צילום: שאטרסטוק)

בנוסף יערוך הפסטיבל ערב מחווה ליעקב אגמון ז"ל, המנהל המיתולוגי של הבימה ומעמודי התווך החשובים של התיאטרון הישראלי, במהלכו יוענק גם פרס על שמו להצגה הטובה ביותר של השנה. גם חנוך לוין ז"ל, גדול מחזאי ישראל, יקבל את מופע המחווה שמגיע לו במלאת 80 להולדתו, במופע שיוקדש ליצירתו בהשתתפות ליליאן ברטו הנפלאה, צביקה הדר, מירב גרובר, עמי סמולרצ'יק, אסנת פישמן ועוד.
>> הפסטיבל הלאומי למחזאות ישראלית בתיאטרון הלאומי הבימה, 31.12-24.12, פרטים וכרטיסים כאן