הקורונה לא תפיל את שדרות: פסטיבל קולנוע דרום יוצא לדרך

הפסטיבל יתקיים בפעם ה-19 בספטמבר הקרוב, במתכונת מיוחדת שכוללת דרייב אין, הקרנות בבתי התושבים והקרנות אונליין. רשימת הסרטים הקצרים כבר נחשפה

"לשחק חולשה"
"לשחק חולשה"

בזמן שפסטיבלים בארץ ובעולם נופלים כמו זבובים לרגליה של הקורונה, בדרום עומדים איתנים: פסטיבל קולנוע דרום יתקיים כמתוכנן בין התאריכים 10.9-17.9, תוך התאמות מתבקשות – הסרטים יוקרנו במתחם דרייב אין, בהקרנות אינטימיות בבתי התושבים וכמובן אונליין. את הזום בחרו לחסוך מאיתנו הפעם, ועל כך תודתנו הכנה. הפסטיבל יתקיים כמדי שנה בקמפוס מכללת ספיר וברחבי שדרות והמועצה האזורית שער הנגב.

בפסטיבל, שיתקיים בפעם ה-19, יוקרן קולנוע ישראלי ובינלאומי, והתוכנית האמנותית שלו כוללת בין היתר פוקוס מיוחד על קולנוע חרדי – להיט גדול בשנים האחרונות, תחרות סרטים קצרים, תוכנית מיוחדת לקולנוע ביכורים בינלאומי עם תחרות "קולנוע דרום חדש", אוצרויות מיוחדות של קולנוע ישראלי עלילתי ותיעודי בנוכחות היוצרות והיוצרים, ועוד.

"פרפרים"
"פרפרים"

לוח ההקרנות מתגבש בימים אלה, אבל רשימת הסרטים שישתתפו בתחרות קולנוע ישראלי קצר כבר נחשפה. יוצרי הסרט הזוכה יקבלו פרס של 22 אלף ש"ח באדיבות איחוד ענף הקולנוע בישראל (הפרס על שם מרים הוכמן) וקרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה. בין היתר יוקרנו "אליזבת" של ניצן ציפרוט, המתרחש בעמדת שמירה צה"לית; "טינופת" של גיל זינגר, על מושבניק המגלה כי מישהו טינף את המעיין לזכר בנו שנפל בקרב, ונתיב הזבל מוביל אותו למקום לא צפוי; "כסף" של שרון אנגלהרט על שתי חברות שיוצאות למסע אחרון בתל אביב לפני הגיוס; "מבט שלישי" של אפרת רסנר שפע, על נוסעת באוטובוס בין ירושלים לתל אביב שמחליטה לעבור מושב – החלטה שתוך דקות ספורות תהפוך לדרמטית; "לשחק חולשה" של מעיין שוורץ, שבו נעמי בת ה-90 לוהקה לתפקיד בו עליה לגלם את הדמות שהיא חוששת להיות – חלשה; "פרפרים" של יונה רוזנקיאר, על משפחה מהצפון שיוצאת לנסיעה בהולה – ואולי גם האחרונה; ועוד.

פרופ' סמי שלום שטרית, יו"ר פסטיבל קולנוע דרום וראש בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, אמר: "אני שמח מאוד שלא ויתרנו על התרבות. לא ויתרנו על הערך המוסף שלנו שהוא פסטיבל קולנוע דרום. על אף משבר הקורונה גיבשנו פסטיבל במהדורה מיוחדת ונפלאה במכללת ספיר ובשדרות, באולמות ובחוצות, בשלל אירועי קולנוע מרתקים וחגיגיים, תוך שמירה על כל הנהלים".