לא רק חמוצים: פסטיבל הקולנוע היהודי יזכיר לנו מאיפה באנו

הפסטיבל יערך השנה באופן מקוון בעלות של 20 ש"ח לסרט ויכלול הקרנה של סרטו החדש של סת' רוגן 'חמוץ אמריקאי' והקרנת בכורה לרסטורציה של הסרט 'שחור'

מתוך הסרט 'שחור'. צילום: יוני המנחם
מתוך הסרט 'שחור'. צילום: יוני המנחם
3 בנובמבר 2020

מכיוון שלא שכחנו להיות יהודים, במהלך החודש נוכל ליהנות ממגוון סרטים רלוונטיים במסגרת פסטיבל הקולנוע היהודי של סינמטק ירושלים. כל הסרטים יהיו נגישים באתר הסינמטק במחיר של 20 שקל לסרט אחד.

לרשימת הסרטים המלאה ולמועדי ההקרנה

הפסטיבל יפתח ב-11 לחודש עם סרטו החדש של סת' רוגן 'חמוץ אמריקאי' שהספיק להשמיע עם צאתו מעט ביקורת על ישראל, ונתקל בביקורת אמתנה מצדו של יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג. במהלכו יתקיימו גם פאנלים ושיחות מקוונות עם השחקן ג'סי אייזנברג – כוכב הסרט 'התנגדות' וגם עם היוצרת חנה אזולאי הספרי, לרגל 25 שנה לסרטה 'שחור'. בפסטיבל תתקיים גם בכורה לרסטורציה המחודשת של הסרט. יחולק גם מענק ליוצרים במסגרת תחרות 'שומן' בסך 3,000 דולר. הטריילר לסרטו החדש של רוגן: 

ברשימת הסרטים התיעודיים הבינלאומיים נוכל לצפות ב'לקדש את השקט' על תפקיד הוותיקן במלחמת העולם ה-2; 'זיכרון הוא מולדת' על גרוש ילדים ונשים פולניים לאפריקה; 'המרגלות' על גיבורות בריטיות במלחמת העולם ה-2 ו'הצייר' על מסעו של רומן לפשין לאתר את יצירותיו של סבו.

יוקרנו גם סרטים על הוגים ואושיות מהעולם היהודי כגון הפיזיקאי אלברט אינשטיין, האמן לוסיאן פרויד והשופטת רות ביידר גינצבורג שהלכה לעולמה לא מזמן.

אלברט אינשטיין. גם הוא יהיה שם
אלברט אינשטיין. גם הוא יהיה שם